AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #21 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Selvsagt mener jeg ikke det. Det bare er skikkelig turn off. Anonymkode: 40f22...641 Ja, og hvorfor velger du å gå på date med så overvektige menn? 😅 Jeg sveiper til venstre på de som byr meg i mot jeg. Anonymkode: 0be5e...a4f 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #22 Skrevet 14. desember 2024 Du sier da ikke noe til de. Du sier kun at du ikke ønsker å gå videre med de, også gjør du det. Anonymkode: 46ae0...674 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #23 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns litt overvekt er greit og har sldri reagert på litt overvekt til og med lavere grad av fedme syns jeg er greit. Det er når det blir ekstremt fedme at jeg ikke syns det er tiltrekkende. Når personen har lunger som piper og blir andpusten av litt gange. I forhold til de jeg snakker om er jeg slank. Selvsagt jobber jeg med meg selv og min egen overvekt så godt det lar seg gjøre. Anonymkode: 40f22...641 Men hvorfor matcher du med disse mennene da? Anonymkode: e207b...998 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #24 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor matcher du med disse mennene da? Anonymkode: e207b...998 Fordi jeg kanskje kan se de er litt store på bilder, men ikke så store som jeg finner ut de er. Anonymkode: 40f22...641
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #25 Skrevet 14. desember 2024 Et ekstremt mindretall er jo syk og derfor lider av fedme. For resten handler det om livsstil. Det sliter jeg med å respektere Anonymkode: 81405...f48
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #26 Skrevet 14. desember 2024 Slutt å match med menn du ikke synes er tiltrekkende da Anonymkode: be920...b59 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #27 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har man først blitt overvektig er det i praksis komplett umulig å bli normalvektig igjen. Jada, man kan få et "innfall" og slanke seg, men så går man opp igjen et par år etter til en enda høyere vekt. Anonymkode: 78822...57a Tull, etter at Wegovy ble tilgjengelig er dette null problem for svært mange. Jeg er selv normalvektig nå for første gang siden ungdomsskolen (og det var 35 år siden). Har alltid hatt elendig regulert sultfølelse og stot søtsug, men nå er det null problem å spise sunt og i normale mengder. Anonymkode: 0bd27...10a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #28 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tull, etter at Wegovy ble tilgjengelig er dette null problem for svært mange. Jeg er selv normalvektig nå for første gang siden ungdomsskolen (og det var 35 år siden). Har alltid hatt elendig regulert sultfølelse og stot søtsug, men nå er det null problem å spise sunt og i normale mengder. Anonymkode: 0bd27...10a Og du hadde likt at en Tinderdate tipset deg om Wegovy på første date?? Anonymkode: 0be5e...a4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #29 Skrevet 15. desember 2024 Jeg er slank og veltrent. Kjæresten er litt overvektig og var det da vi møttes. Men han har vært slank hele livet. La på seg etter han bikket 45 pga livskrise(død i nær familie) Han er obs på vekten. Og vi er begge enige om at ekstrem fedme er uaktuelt fordi det er så store risikoer for helsen og det er viktig å kunne være aktiv, frisk og sterk for barna. Målet hans er å gå ned i vekt for sin egen del og velvære, men for min del; mest for å senke risikoen for hjerte og karsykdommer. Anonymkode: 94172...7f6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #30 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og du hadde likt at en Tinderdate tipset deg om Wegovy på første date?? Anonymkode: 0be5e...a4f Hvor skrev jeg det? Tipper de fleste som veier såpass klarer å vurdere behovet for slikt selv. Men økonomien er nok en sperre for mange. Anonymkode: 0bd27...10a
knooters Skrevet 15. desember 2024 #31 Skrevet 15. desember 2024 Det virker utrolig rart å skulle kommentere noe på folks overvekt uoppfordret. "Mind your own business", liksom. Men, jeg syns det er et poeng å skille mellom de som faktisk prøver å gjøre noe med et problem og de som har resignert og/eller er komfortabel med å stå i situasjonen - "kom som du er", og tilsvarende. En overvektig person som er den som maser på DEG om å dra ut på en lang gåtur opp et fjell og er den som setter foten ned for grandiosa til middag, er jo ikke et problem i det hele tatt. Da vet du at hva nå enn for kilo som er ekstra, er der bare midlertidig. 2
knooters Skrevet 15. desember 2024 #32 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tull, etter at Wegovy ble tilgjengelig er dette null problem for svært mange. Jeg er selv normalvektig nå for første gang siden ungdomsskolen (og det var 35 år siden). Har alltid hatt elendig regulert sultfølelse og stot søtsug, men nå er det null problem å spise sunt og i normale mengder. Anonymkode: 0bd27...10a Du trenger ikke wegovy engang. Venn deg til å være aktiv og la kroppen tilpasse seg, så går det fint. Kroppen venner seg til det meste, også å løpe en tur hver dag. Tror aldri jeg har spist mer søtsaker enn det siste året, men det har lite å si når jeg løper en mil om dagen i snitt mars - november, og går når jeg har ærend her og der i tillegg. Gøy når kanelboller blir en nødvendighet for å holde kaloribalansen og ikke noe man har dårlig samvittighet for å spise (Forøvrig har jeg kjøpt sykkelrulle, så jeg har mulighet til å brenne litt ekstra her hjemme i stua. Å gå når jeg skal til byen - det gjør jeg om det så er -15 ute)
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #33 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor skrev jeg det? Tipper de fleste som veier såpass klarer å vurdere behovet for slikt selv. Men økonomien er nok en sperre for mange. Anonymkode: 0bd27...10a Fordi det er dette tråden handler om. Ikke hvordan man slanker seg. Anonymkode: 0be5e...a4f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #34 Skrevet 15. desember 2024 knooters skrev (51 minutter siden): Du trenger ikke wegovy engang. Venn deg til å være aktiv og la kroppen tilpasse seg, så går det fint. Kroppen venner seg til det meste, også å løpe en tur hver dag. Tror aldri jeg har spist mer søtsaker enn det siste året, men det har lite å si når jeg løper en mil om dagen i snitt mars - november, og går når jeg har ærend her og der i tillegg. Gøy når kanelboller blir en nødvendighet for å holde kaloribalansen og ikke noe man har dårlig samvittighet for å spise (Forøvrig har jeg kjøpt sykkelrulle, så jeg har mulighet til å brenne litt ekstra her hjemme i stua. Å gå når jeg skal til byen - det gjør jeg om det så er -15 ute) Jeg har løpt ganske mye opp gjennom årene, og går tur i snitt 40-50km hver uke. Hjelper ikke det når man spiser for mye. Vektnedgang er 90% matinntak og 10% trening. Hjelper ikke å løpe en mil om dagen for å forbrenne 800-1000kcal om man spiser 5000kcal. Tidligere kunne jeg f.eks fint spise en hel 40cm pizza fra Pizzabakeren alene, nå klarer jeg bare 1/3 del før jeg er stappmett. Skulle jeg ha havregrøt til lunsj laget jeg på en liter melk, nå bruker jeg en halvliter og blir mettere enn tidligere. Anonymkode: 0bd27...10a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #35 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Fordi det er dette tråden handler om. Ikke hvordan man slanker seg. Anonymkode: 0be5e...a4f Jeg svarte bare på et innlegg som påsto at det var "umulig" å bli normalvektig igjen etter å ha vært overvektig. Ikke alle svar i en tråd omhandler nøyaktig det det første innlegget handler om. Anonymkode: 0bd27...10a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #36 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 10.12): Jeg er selv overvektig, men ser ikke så verst ut, er aktiv og spiser ganske sunt. Nå har jeg truffet tre menn på nettdating, som alle virker som skikkelig koselige personligheter, har søt ansikt og liker at de er då innmari ålreite, virkelig sånne man vil klemme og hvile i armkroken til. Problemet er at de har så kraftig overvekt / fedme, er så lite aktive og jeg kan ikke se for meg å for eksempel ha sex med de. Syns det er trist for dem og jeg syns synd i de, de virker jo som skikkelig knupp. Ekstrem overvekt et jo noe det går ann å gjøre noe med. Tenker hvis de mistet overvekten, ville de sikkert vært så populære og at jeg ikke hadde hatt sjans. De har jo bra jobber og økonomi veldig bra personlighet, søte fine trekk. Men så mye overvekt klarer jeg bare ikke. Så vet jeg jammen ikke hva jeg skal si. Det kan jo også være at de uten overvekten, ikke lenger hadde hatt den supre personlighet. Mulig de ville da blitt arrogante og avvisende surpomper. Er jo litt det samme som når en mann er på alle måter bra, men lever i et uhygienisk svinesti. Er ting som man kan faktisk jobbe med. Jeg vet ikke ... er det veldig overfladisk av meg å ikke ønske en bra mann som lider av ekstrem fedme? Jeg er jo ikke perfekt heller. Anonymkode: 40f22...641 Prøv å ha sex med en da, så får du se om det er så ille som du tenker deg... tenker du blir overrasket jeg, kraften du vil bli tatt med... Anonymkode: 052b7...f84
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #37 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 10.12): Jeg er selv overvektig, men ser ikke så verst ut, er aktiv og spiser ganske sunt. Nå har jeg truffet tre menn på nettdating, som alle virker som skikkelig koselige personligheter, har søt ansikt og liker at de er då innmari ålreite, virkelig sånne man vil klemme og hvile i armkroken til. Problemet er at de har så kraftig overvekt / fedme, er så lite aktive og jeg kan ikke se for meg å for eksempel ha sex med de. Syns det er trist for dem og jeg syns synd i de, de virker jo som skikkelig knupp. Ekstrem overvekt et jo noe det går ann å gjøre noe med. Tenker hvis de mistet overvekten, ville de sikkert vært så populære og at jeg ikke hadde hatt sjans. De har jo bra jobber og økonomi veldig bra personlighet, søte fine trekk. Men så mye overvekt klarer jeg bare ikke. Så vet jeg jammen ikke hva jeg skal si. Det kan jo også være at de uten overvekten, ikke lenger hadde hatt den supre personlighet. Mulig de ville da blitt arrogante og avvisende surpomper. Er jo litt det samme som når en mann er på alle måter bra, men lever i et uhygienisk svinesti. Er ting som man kan faktisk jobbe med. Jeg vet ikke ... er det veldig overfladisk av meg å ikke ønske en bra mann som lider av ekstrem fedme? Jeg er jo ikke perfekt heller. Anonymkode: 40f22...641 Ja det er overfladisk av deg, men de fleste er jo litt overfladiske. Akkurat som at folk kan velge deg bort fordi du har litt ekstra. Sånn som skjer. Du skal absolutt ikkje sei det til de. Altså hallo hadde det være enkelt å bli slank så hadde de sikkert vært det allerede. Samme med deg for du er ikke slank du heller. Det er ikke poeng i å møte de om du ikke faktisk gir de en sjanse noe du faktisk ikke gjør. Du skal ikke gå inn i noe for å endre noen Bare si at du ikke føler kjemien passer å gå videre, du trenger ikke å si du synes at de er for feite. Anonymkode: e7064...78b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #38 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Prøv å ha sex med en da, så får du se om det er så ille som du tenker deg... tenker du blir overrasket jeg, kraften du vil bli tatt med... Anonymkode: 052b7...f84 Det må jo være vanskelig å komme til? For ikke å snakke om dårlig kondis og pesing? Og selvfølgelig at personen er mindre mobil. Anonymkode: 48d23...2e2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #39 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv å ha sex med en da, så får du se om det er så ille som du tenker deg... tenker du blir overrasket jeg, kraften du vil bli tatt med... Anonymkode: 052b7...f84 🤣 Særlig !!!! Anonymkode: e49d3...9ec
knooters Skrevet 15. desember 2024 #40 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har løpt ganske mye opp gjennom årene, og går tur i snitt 40-50km hver uke. Hjelper ikke det når man spiser for mye. Vektnedgang er 90% matinntak og 10% trening. Hjelper ikke å løpe en mil om dagen for å forbrenne 800-1000kcal om man spiser 5000kcal. Tidligere kunne jeg f.eks fint spise en hel 40cm pizza fra Pizzabakeren alene, nå klarer jeg bare 1/3 del før jeg er stappmett. Skulle jeg ha havregrøt til lunsj laget jeg på en liter melk, nå bruker jeg en halvliter og blir mettere enn tidligere. Anonymkode: 0bd27...10a Spiser du for mye blir det et problem, men vektnedgang er 90% aktivitet og 10% kosthold, ikke motsatt. Folk som er i god form og bruker kroppen sin sliter med å stappe i seg nok kalorier, omtrent. Du trenger ikke være Tour de France-syklist for å havne der. (men det er et godt eksempel på konseptet du sikkert kjenner til - de eter og eter og eter, og går ned i vekt under lange ritt, likevel) Forøvrig sniffer du innom noe jeg også gjør innimellom - kjøre half'n'half melk og vann når jeg lager havregrøt. Men jeg kjører da typisk 4 dL H-melk og 4 dL vann. Må ha såpass, ellers blir jeg ikke mett. Lenge siden jeg spiste utepizza, men en Grandiosa er grei størrelse for min del (blir ikke stappmett, men det døyver sulten). En Dr. Oetker er som regel ikke nok, da er jeg såpass nær å være småsulten at det gjerne blir noko attåt. Tipper jeg ligger på ca 3500kcal i inntak om dagen - men som sagt, jeg balanserer det ut med å brenne det vekk. MYE mer givende enn å sitte sulten hjemme. Da kan jeg heller være sulten på tur hjem fra en gåtur og glede meg til lunsjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå