AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #1 Skrevet 14. desember 2024 Jeg er selv overvektig, men ser ikke så verst ut, er aktiv og spiser ganske sunt. Nå har jeg truffet tre menn på nettdating, som alle virker som skikkelig koselige personligheter, har søt ansikt og liker at de er då innmari ålreite, virkelig sånne man vil klemme og hvile i armkroken til. Problemet er at de har så kraftig overvekt / fedme, er så lite aktive og jeg kan ikke se for meg å for eksempel ha sex med de. Syns det er trist for dem og jeg syns synd i de, de virker jo som skikkelig knupp. Ekstrem overvekt et jo noe det går ann å gjøre noe med. Tenker hvis de mistet overvekten, ville de sikkert vært så populære og at jeg ikke hadde hatt sjans. De har jo bra jobber og økonomi veldig bra personlighet, søte fine trekk. Men så mye overvekt klarer jeg bare ikke. Så vet jeg jammen ikke hva jeg skal si. Det kan jo også være at de uten overvekten, ikke lenger hadde hatt den supre personlighet. Mulig de ville da blitt arrogante og avvisende surpomper. Er jo litt det samme som når en mann er på alle måter bra, men lever i et uhygienisk svinesti. Er ting som man kan faktisk jobbe med. Jeg vet ikke ... er det veldig overfladisk av meg å ikke ønske en bra mann som lider av ekstrem fedme? Jeg er jo ikke perfekt heller. Anonymkode: 40f22...641 1
Kaine Skrevet 14. desember 2024 #2 Skrevet 14. desember 2024 Tja, en sier vel ingenting. De vet mest sannsynlig godt selv at som ekstremt overvektig stiller de dårligere på dating markedet. Men det er helt innafor å ha de preferansene en har, så lenge en ikke prøver å endre andre til å passe det en liker. Og innser at des smalere preferansene er, des vanskeligere er det å finne den rette. Mye av seksualitet er overfladisk, og det er helt ok så lenge en ikke er slemm mot de som ikke treffer riktig bås for en. 11 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #3 Skrevet 14. desember 2024 Man kan være så søt og grei og snill som man bare vil, jeg dater ikke en tjukk person og finner fedme ekkelt. jeg er BMI på 26 selv og jobber hardt nå for å miste 10 kilo. men jeg er en aktiv person som vil dele lidenskapen min med min partner. Vi løper sammen, går lange turer. I tillegg elsker jeg mat og spiser mye så jeg må trene masse. jeg vet også at min samboer hadde gått fra meg hadde jeg rast opp o vekt og ikke giddet å bevege meg etc. så dette har jo også med interesser å gjøre. Syntes ikke du er overfladisk i det hele tatt Anonymkode: 94e4f...249 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #4 Skrevet 14. desember 2024 du kan jo starte med å si at du ønsker ta tak i egen overvekt og om de ser på det som noe de kan støtte oppunder eller om det er uaktuelt for dem? Da får du en indikasjon om ikke annet.. Anonymkode: f50ae...918 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #5 Skrevet 14. desember 2024 Hadde selv samme issue da jeg var singel. Problemet var ofte at overvektige menn er inaktive og spiser mye junk. Selv har jeg alltid vært aktiv og spiser ganske normalt. Og det ser jeg hos mange overvektige kvinner(skjønt, ser jo ikke hva de gjør bak husets fire vegger). Har derfor alltid datet menn som driver med sport. De skjønner bedre at kroppen er kun et instrument. Ingen av de jeg datet, eller ektemannen min, brydde seg om noen kg ekstra. Og takket være vår aktive livsstil, er jeg i dag normalvektig. Anonymkode: e2fdf...860 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #6 Skrevet 14. desember 2024 Du ser vel det på profilen? Hvorfor møter du disse mennene du ikke er interessert i? I tillegg funderer du over hvordan du kan få dem til å gjøre en livsstilsendring. Det er da virkelig ikke noe du har noe med. Anonymkode: 0be5e...a4f 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #7 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): du kan jo starte med å si at du ønsker ta tak i egen overvekt og om de ser på det som noe de kan støtte oppunder eller om det er uaktuelt for dem? Da får du en indikasjon om ikke annet.. Anonymkode: f50ae...918 Dette har jeg gjort. Og gjør hele tiden, responsen har stortsett vært negativ, så det virker ikke som de er motivert. Anonymkode: 40f22...641
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #8 Skrevet 14. desember 2024 Snakker/skriver de noe om fedmen sin? De fleste kjenner seg selv og kroppen sin slik at de vet hvorfor den er stor. De fleste har også forsøkt å gjøre noe med det. Anonymkode: 89a60...562
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #9 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ser vel det på profilen? Hvorfor møter du disse mennene du ikke er interessert i? I tillegg funderer du over hvordan du kan få dem til å gjøre en livsstilsendring. Det er da virkelig ikke noe du har noe med. Anonymkode: 0be5e...a4f Ja, men gir de en sjanse fordi på profil bildet ser de kanskje veldig snille og søte ut selv om de er veldig store, og de er sikkert også det... snille hjerte av gull... Det er jo det som er problemet jeg vet jeg ikke har noe med hvordan de velger å leve. Greia er at de ønsker å fortsette forholdet og uten endring kan jeg ikke. Når de vil fortsette kan jeg ikke si noe, fordi jeg er redd for å såre følelsene deres. Anonymkode: 40f22...641
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #10 Skrevet 14. desember 2024 Ingen bør gå inn i et forhold med en tanke om at man skal endre den andre. Dette er sånn de mennene lever livet sitt nå. Hvis du ikke orker tanken på et sexliv med de allerede fra starten, så bør du bare gå videre. Jeg ville ikke fortalt hva problemet var med mindre de selv spurte. Anonymkode: 606e4...c93 5 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #11 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, men gir de en sjanse fordi på profil bildet ser de kanskje veldig snille og søte ut selv om de er veldig store, og de er sikkert også det... snille hjerte av gull... Det er jo det som er problemet jeg vet jeg ikke har noe med hvordan de velger å leve. Greia er at de ønsker å fortsette forholdet og uten endring kan jeg ikke. Når de vil fortsette kan jeg ikke si noe, fordi jeg er redd for å såre følelsene deres. Anonymkode: 40f22...641 Ja. Du kan jo ikke overbevise noen om at de skal foreta en livsstilsendring etter et par dater. Det er virkelig upassende og blir for dumt så lenge du velger å møte de når du ser på bildet at de er tjukke. Blir som at jeg konsekvent skal velge å date skalla menn, mens jeg klager over at de ikke har hår. Samt oppfordrer de til å dra til Tyrkia for hårtransplantasjon. Enten får du akseptere de som de er, eller ikke møte de i utgangspunktet når vekten er et problem. Anonymkode: 0be5e...a4f 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #12 Skrevet 14. desember 2024 Her synes jeg du bommer alvorlig og er svært nedlatende rett og slett. Du synes svært synd på de fordi de ikke er attraktive nok for deg… hvis de bare kunne endret seg så ville du hatt de.. og nå lurer du på hvordan du skal få formildet dette til de, at de ikke er gode nok, men om de bare endrer seg så kan det jo gå. Håper du selv innser hvor sykt dette er. Det er ingen som kan gjøre noe med preferansene sine, du må få lov til å ha de uten at det blir sett ned på det også. Men du kan ikke gå rundt å spørre andre om å endre seg sånn at de møter dine preferanser. Selv om overvekt og fedme ikke er sunt (og alle vet det) så er det ikke noe du ber noen andre endre. Du ville ikke sagt vi kan være sammen om du endrer klesstil, tjener mer penger, får en hårtransplantasjon eller silikonpupper. Anonymkode: 125a7...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #13 Skrevet 14. desember 2024 Har man først blitt overvektig er det i praksis komplett umulig å bli normalvektig igjen. Jada, man kan få et "innfall" og slanke seg, men så går man opp igjen et par år etter til en enda høyere vekt. Anonymkode: 78822...57a 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #14 Skrevet 14. desember 2024 Tenk om du datet en hi, så sier han at han liker deg. Men er ikke så tiltrukket av hengepuppene dine og den slappe rompa. Men hvis du kan få rydda opp i det så vil han gjerne bli sammen med deg altså 💞Han skjønner liksom ikke helt hvordan han skal orke ha sex med deg til du får orden på kroppen din. Romantisk? Anonymkode: 0be5e...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #15 Skrevet 14. desember 2024 Du er selv overvektig, men forstår ikke at de du dater kan være så overvektige uten å ta grep? Du tenner ikke på dem. Det er helt greit. Om noe, burde du selv bli inspirert til å ta tak i din egen overvekt, slik at neste person du dater ikke tenker dette om deg. Selvinnsikt er bra å ha. Sorry. Dette ville du sikkert ikke høre. Livet er lettere som normalvektig. Anonymkode: eb3f8...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #16 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du er selv overvektig, men forstår ikke at de du dater kan være så overvektige uten å ta grep? Du tenner ikke på dem. Det er helt greit. Om noe, burde du selv bli inspirert til å ta tak i din egen overvekt, slik at neste person du dater ikke tenker dette om deg. Selvinnsikt er bra å ha. Sorry. Dette ville du sikkert ikke høre. Livet er lettere som normalvektig. Anonymkode: eb3f8...e0f Jeg syns litt overvekt er greit og har sldri reagert på litt overvekt til og med lavere grad av fedme syns jeg er greit. Det er når det blir ekstremt fedme at jeg ikke syns det er tiltrekkende. Når personen har lunger som piper og blir andpusten av litt gange. I forhold til de jeg snakker om er jeg slank. Selvsagt jobber jeg med meg selv og min egen overvekt så godt det lar seg gjøre. Anonymkode: 40f22...641
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #17 Skrevet 14. desember 2024 Du er tykk selv så du kan hverken si eller kreve noe bedre. Dobbeltmoral kalles det Anonymkode: 56889...00d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #18 Skrevet 14. desember 2024 At du ikke ønsker noen som er tykkere enn deg er helt ok. Men resten av innlegget ditt oser av nedlatenhet og at du tror du er bedre enn dem kun fordi de er tykkere enn deg. Anonymkode: dc1b3...ecc
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #19 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At du ikke ønsker noen som er tykkere enn deg er helt ok. Men resten av innlegget ditt oser av nedlatenhet og at du tror du er bedre enn dem kun fordi de er tykkere enn deg. Anonymkode: dc1b3...ecc Selvsagt mener jeg ikke det. Det bare er skikkelig turn off. Anonymkode: 40f22...641
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #20 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du er tykk selv så du kan hverken si eller kreve noe bedre. Dobbeltmoral kalles det Anonymkode: 56889...00d Handler jo ikke om krav, men hva man er tiltrukket av. Hvis man ikke ønsker en ekstremt feit partner er det faktisk lov å avvise. Anonymkode: 0ce63...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå