Gå til innhold

Moralsk feil eller litt over streken å være kjæreste med en som er nærmere 20 år yngre enn deg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis en mann på 40 finner kjærligheten på en dame som er 25 år, kan det fungere? 

Anonymkode: d172a...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis en mann på 40 finner kjærligheten på en dame som er 25 år, kan det fungere? 

Hvorfor ikke? Kona mi er 14 år yngre enn meg og vi har fungert godt sammen i over 30 år.

Anonymkode: 5b21f...dc5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 15 år yngre, ikke 20 år yngre, hvilket er en vesentlig forskjell. 20 år er en generasjon i forskjell. 15 er det ikke. 

Både forskning og min erfaring tilsier at slike forhold har dårlige odds, men om man mener man har funnet den store kjærligheten tenker jeg også at oddsene ikke er det man bør vektlegge mest. Kjærlighet er ikke så lett å finne, og så er det bestandig et sjansespill. Et forhold er ikke nødvendigvis bortkastet selv om det ikke varer evig heller. Noen får slikt til å fungere. Ganske mange også, selv om det er tydelig sammenheng mellom aldersforskjell og risiko for at det ikke varer. 

Ikke ideelt, men livet er sjelden ideelt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.

Kjærlighet, ja.

Kjærlighet betinget av at dama er yngre, nei.

Anonymkode: d05ad...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år i den alderen, nei. 15 år i den alderen, tja. Begge aldrene når man er over 30, ikke noe problem 

Anonymkode: 54904...664

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 25-åring er i prinsippet en voksen person. Det er deres sak. Jeg kjenner kvinner i slutten av 40-årene som er sammen med menn i midten av 20-årene. Det går helt fint.

Anonymkode: 1ba31...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det, er forelska i sjefen på 48 men er bare 18 år selv 😢

Anonymkode: c7d73...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke moralsk feil, heller et evolusjonsmessig resultat  - menn vil gjerne være sammen med fertile kvinner. 

Anonymkode: 9b3aa...437

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at hovedregelen at slike forhold ikke vil fungere. Men ingen regel uten unntak. 

Anonymkode: f07ce...d45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Forkastelig! Men bedre denn veien enn med gamle røya som plukker små gutter. Kvinner er mer modne enn menn 

Anonymkode: 9c109...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer til han er pensjonist sånn ca. Eller 10 år før og får gubbetendensene

Anonymkode: 48101...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den er for drøy. 30 års aldersforskjell!

Veldig vanlig for unge kvinner (tar det for gitt at du er kvinne) å sverme for eldre menn med "makt", men det går over.

Anonymkode: 995f7...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

:laugh: 

Lykke til!

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg kjenner kvinner i slutten av 40-årene som er sammen med menn i midten av 20-årene. Det går helt fint.

Anonymkode: 1ba31...ef2

Javisst, det går helt fint.

I alle fall hvis man sammenligner med barneekteskap!

🤪

Anonymkode: d3cc1...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at før hun er 30 så er det litt mye. Tenker også at om hun ikke er ferdig å få barn er det for mye uansett. 

Er selv sammen med en mann som er 20år eldre enn meg. Var ferdig å få barn begge to, så da er det mine og dine med forskjellig alder. Som går veldig bra. 

Det er det beste forholdet jeg har hatt noen gang. Men rent sett ift modenhet ville det sett annerledes ut om jeg ønsket flere barn eller jeg var 25 på tidspunktet. Mye modning skjer mellom 25 og 30år.

Anonymkode: c8920...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du ha ganske tykk hud over lang tid, for å tåle alle som lurer på hva i all verden du mangler kognitivt som gjør at du ikke matcher med noen med samme erfaringsgrunnlag som deg selv. 

Anonymkode: 37612...0e7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Den er for drøy. 30 års aldersforskjell!

Veldig vanlig for unge kvinner (tar det for gitt at du er kvinne) å sverme for eldre menn med "makt", men det går over.

Anonymkode: 995f7...c66

Du har rett, han tjente 3 mill i fjor, eier butikken jeg jobber i. Jeg vil absolutt ikke at det skal "gå over" og at jeg slår meg til ro med en personlighetsløs slask. Nei, han må være litt daddy og ha litt makt ellers går det ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det kan fungere og dere kan til og med få barn om dere ønsker det.

Moralsk forkastelig, hvorfor det? Blir dere lei kan dere gå frahverandre og stiller da likt med andre som har gått frahverandre på samme alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobody's business, dere er begge voksne. 

Dere kan sikkert støte på noen utfordringer relatert til aldersforskjell, men jeg kan ikke se at det er noe moralsk problem. 

Anonymkode: 514a8...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da skal du ha ganske tykk hud over lang tid, for å tåle alle som lurer på hva i all verden du mangler kognitivt som gjør at du ikke matcher med noen med samme erfaringsgrunnlag som deg selv. 

Anonymkode: 37612...0e7

Hvilke erfaringer teller og hvorfor er det viktig? Hun kan også ha erfaringer. Alt dette kommer jo an på hvordan livet har fart med dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...