Gå til innhold

Jeg tror at Tinder har ødelagt meg psykisk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DelvisPresley skrev (3 timer siden):

Det er ikke så enkelt, nei. Handler om at en andel menn har mange sexpartnere.

Det er bare å se på statistikk over menn som er jomfru i voksen alder. Man skulle tro det var logisk at tilsvarende antall kvinner var jomfru, hvis man skal følge den logikken.

At det er er like mange single til enhver tid av begge kjønn er jeg enig i, om man ser bort fra overskuddet det er av menn. Men kvinner bytter på å være i forhold med de samme mennene, mens en gruppe menn er single til enhver tid.

Og at mange menn har urealistiske krav.  Du for eksempel, vil ha ei under 35 (30?) men nærmer deg 40 selv. 
Og at kvinner «får» sex uansett, er jo ikkenoe de fleste kvinner vil ha. Nvinner vil ha forhold, mennene vil ikke. Til og med de dårlige mennene. Min erfaring er jo kjekkere og høyere selvtillit, jo snillere og trofast er han. Handler vel om at han ikke trenger konstant bekreftelse utenfor forholdet

Anonymkode: 8cc77...163

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og at mange menn har urealistiske krav.  Du for eksempel, vil ha ei under 35 (30?) men nærmer deg 40 selv. 
Og at kvinner «får» sex uansett, er jo ikkenoe de fleste kvinner vil ha. Nvinner vil ha forhold, mennene vil ikke. Til og med de dårlige mennene. Min erfaring er jo kjekkere og høyere selvtillit, jo snillere og trofast er han. Handler vel om at han ikke trenger konstant bekreftelse utenfor forholdet

Tror han vil ha nærmere 20 for å være ærlig. Sorry Elvis, med det er et godt poeng for diskusjonen, for du har høyere forventinger enn det som er realistisk og det forklarer mye. Da er det ikke like troverdig å klage over håpløshet.

Anonymkode: 01600...267

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt på tinder, og er nok en av de der samtalen fort dør ut. Jeg klarer ikke å få noe engasjement i samtaler med fremmede over nett, og da dør det bare gradvis ut. For meg blir det for mye kjøttmarked, og ingen får et rett bilde av hvem jeg faktisk er kun ut fra bilder. Og alltid klarer jeg å skrive et eller annet som blir misforstått, eller jeg snakker meg selv ned så mye på grunn av dårlig selvtillit at mennene forsvinner. Har prøvd å spørre om å treffes tidlig også, uten at det ble napp på det heller. 

Jeg ser rimelig normal ut, flere har kalt meg søt og pen av de jeg har snakket med, så tror ikke jeg skremmer noen utseendemessig heller..

Så nå har jeg tatt pause fra tinder, så får jeg se om jeg velger å gå tilbake eller ikke. Vanskelig å treffe folk irl synes jeg, treffer ikke så mye nye folk i det daglige, jeg går ikke på byen, og de jeg treffer er vanligvis ikke single. 

Men kjenner veldig godt at det kødder med hodet å være på en slik plass. (Og forøvrig kunne jeg fått meg sex om jeg ville, for det har jeg fått tilbud om) 

Anonymkode: 4c41a...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror han vil ha nærmere 20 for å være ærlig. Sorry Elvis, med det er et godt poeng for diskusjonen, for du har høyere forventinger enn det som er realistisk og det forklarer mye. Da er det ikke like troverdig å klage over håpløshet.

Du TROR, ja. Ikke særlig faktabasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (16 minutter siden):

Du TROR, ja. Ikke særlig faktabasert.

Du velger frivillig å ytre deg med profilen din synlig. Fakta er at du deltar en god del i samtaler om damers alder og hvem du liker. 

Beklager for å ha god hukommelse. Om du ikke ønsker å bli husket, si det med anonym bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du velger frivillig å ytre deg med profilen din synlig. Fakta er at du deltar en god del i samtaler om damers alder og hvem du liker. 

Beklager for å ha god hukommelse. Om du ikke ønsker å bli husket, si det med anonym bruker. 

Jeg har aldri sagt eller skrevet at jeg bare er interessert i noen på 20. 

Bevis det du påstår. Hukommelsen din er ikke så bra som du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri sagt eller skrevet at jeg bare er interessert i noen på 20. 

Bevis det du påstår. Hukommelsen din er ikke så bra som du tror.

Du deler åpenlyst at damer må være fruktbare og hver gang ei kjendis er pen er hun så ung som mulig. 

Jeg husker du er tent på eldre på jobben din også. Men du er bastant på at alder bare er en greie og at så fremt begge er voksne så er det ikke noe som helst galt med stor alders spenn. 

Du er ikke klar til å bli far, du sier selv du har skikkelig uhelse. Beklager, men fokuset ditt må gå på dit private liv, ikke å bidra i damers selvfølelse når de ikke skal være egnet til barnemødre i en alder av 35 fordi en som er eldre enn det og sliter, deltar og deltar med sine urettferdige meninger for egen vinning.

Jobb med deg selv. Dette har foregått svært lenge, å klokka tikker om du faktisk vil møte noen for familie. Damer i 20 årene kommer ikke til å bli lurt til å velge 40 åringer bare fordi du trenger at de sjal for å løse dine egen problemer.

Alle kvinner, når menn klager er det en grunn til det..vi bør slutte å ta dette serriøst nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du deler åpenlyst at damer må være fruktbare og hver gang ei kjendis er pen er hun så ung som mulig. 

Jeg husker du er tent på eldre på jobben din også. Men du er bastant på at alder bare er en greie og at så fremt begge er voksne så er det ikke noe som helst galt med stor alders spenn. 

Du er ikke klar til å bli far, du sier selv du har skikkelig uhelse. Beklager, men fokuset ditt må gå på dit private liv, ikke å bidra i damers selvfølelse når de ikke skal være egnet til barnemødre i en alder av 35 fordi en som er eldre enn det og sliter, deltar og deltar med sine urettferdige meninger for egen vinning.

Jobb med deg selv. Dette har foregått svært lenge, å klokka tikker om du faktisk vil møte noen for familie. Damer i 20 årene kommer ikke til å bli lurt til å velge 40 åringer bare fordi du trenger at de sjal for å løse dine egen problemer.

Alle kvinner, når menn klager er det en grunn til det..vi bør slutte å ta dette serriøst nå. 

Sier det fordi vi ikke ser like stor andel damer i 40 årene prøve å si at de er for gamle når de er langt yngre, for å manipulere dem til å velge noen i deres aldersgruppe.

Kanskje er ikke du verst, men vi har så mange urimelige menn, at du nå desverre får bli en del av rota som draes opp, når du heller ikkke er så delaktig for å i det hele tatt bry deg om oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier det fordi vi ikke ser like stor andel damer i 40 årene prøve å si at de er for gamle når de er langt yngre, for å manipulere dem til å velge noen i deres aldersgruppe.

Kanskje er ikke du verst, men vi har så mange urimelige menn, at du nå desverre får bli en del av rota som draes opp, når du heller ikkke er så delaktig for å i det hele tatt bry deg om oss.

Si menn er for gamle* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ha lite å gjøre. Noe av det du skriver stemmer heller ikke med at jeg bare ønsker 20-åringer.

Barn er sjanseløst for meg uansett, jeg klarer bare ikke innse/akseptere det.

Endret av DelvisPresley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (11 minutter siden):

Du må ha lite å gjøre. Noe av det du skriver stemmer heller ikke med at jeg bare ønsker 20-åringer.

Hva er maxgrensa di da? Så kan vi diskutere ut i fra fakta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er maxgrensa di da? Så kan vi diskutere ut i fra fakta

Hva pokker er vitsen med å spore av en stakkars ungdom sin tråd på denne måten, og med brukerdiskusjon attpåtil?

Anonymkode: 70ddf...a67

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært litt på tinder, og er nok en av de der samtalen fort dør ut. Jeg klarer ikke å få noe engasjement i samtaler med fremmede over nett, og da dør det bare gradvis ut. For meg blir det for mye kjøttmarked, og ingen får et rett bilde av hvem jeg faktisk er kun ut fra bilder. Og alltid klarer jeg å skrive et eller annet som blir misforstått, eller jeg snakker meg selv ned så mye på grunn av dårlig selvtillit at mennene forsvinner. Har prøvd å spørre om å treffes tidlig også, uten at det ble napp på det heller. 

Jeg ser rimelig normal ut, flere har kalt meg søt og pen av de jeg har snakket med, så tror ikke jeg skremmer noen utseendemessig heller..

Så nå har jeg tatt pause fra tinder, så får jeg se om jeg velger å gå tilbake eller ikke. Vanskelig å treffe folk irl synes jeg, treffer ikke så mye nye folk i det daglige, jeg går ikke på byen, og de jeg treffer er vanligvis ikke single. 

Men kjenner veldig godt at det kødder med hodet å være på en slik plass. (Og forøvrig kunne jeg fått meg sex om jeg ville, for det har jeg fått tilbud om) 

Anonymkode: 4c41a...c17

Ja, samme her. Jeg ble så lei av hele greia med at det er et kjøttmarked.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 20.51):

Du er god nok, det er bare tinder som er ubegripelig vanskelig.

Tinder er ikke ubegripelig vanskelig, men jentene der er små monstre. Det var de ikke før, appen har ikke forandret seg, samfunnet og jentene har.

Anonymkode: c064f...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 21.52):

God nok er du helt sikkert. 

Men datingmarkedet er et herk i dag. Folk ender opp ufrivillig singel over en lav sko både som mann og kvinne. 

Det er så sykt mange menn som kun tenker på kuken der ute, og det har ødelagt for deg som er seriøs. 

Nei, det er sykt mange kvinner der ute, som kun tenker på å knulle "den beste" mannen de kan finne, og går etter det, og når han ikke vil ha "deg"/"henne", og alt du sitter igjen med er å være _en_ i rekken; så tror dere kvinner at "alle menn" er sånn, det er ikke sant, finn en på ditt eget nivå, og ett ligg blir fort til et varig forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det er sykt mange kvinner der ute, som kun tenker på å knulle "den beste" mannen de kan finne, og går etter det, og når han ikke vil ha "deg"/"henne", og alt du sitter igjen med er å være _en_ i rekken; så tror dere kvinner at "alle menn" er sånn, det er ikke sant, finn en på ditt eget nivå, og ett ligg blir fort til et varig forhold. 

Det handler om personlighet. Stygge menn kan også være drittsekker

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 22.14):

Nei, det er sykt mange kvinner der ute, som kun tenker på å knulle "den beste" mannen de kan finne, og går etter det, og når han ikke vil ha "deg"/"henne", og alt du sitter igjen med er å være _en_ i rekken; så tror dere kvinner at "alle menn" er sånn, det er ikke sant, finn en på ditt eget nivå, og ett ligg blir fort til et varig forhold

I den grad dette er et fenomen, gjelder det også menn. Ref alle disse som skal forsvare å se langt ned i alder "pga biologi". Er du 40+ sikter du skyhøyt over ditt nivå om du skal ha noen som er ned mot 30 eller enda verre: godt under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 22.14):

Nei det er det ikke. Det er en TEORI menn har kokt sammen kun basert på tindermatcher, som om det er den eneste inputen kvinner får til selvbildet sitt Ila livet, og som om kvinner flest har denne hottest mulig/rangeringstankegangen. Det vet dere ingenting om. Jeg har knapt sett eller hørt en eneste kvinne noen gang kalle noen verken en 1er, 6er eller 10er. Dere vet heller ingenting om hva som skjer etter matchene, om det blir sex eller ghosting, sex og ghosting eller kortvarig/langvarig forhold. 

Men la oss late som om kvinner baserer hele sin selvopplevde attraktivitet på tinder. Hvordan tenker du at vi skal vite hva som er vårt nivå? Er det den minst attraktive som noen gang har vært interessert eller den mest attraktive? Om jeg har vært i forhold med en syver men opplevd tøm og røm fra en sekser, kan jeg da anta at jeg har sjans på andre syvere eller må jeg ned på en femmer for å være sikker? Kan jeg prøve meg på en åtter som matcher med meg hvis venninna mi synes han var en syver eller har jeg et oppblåst selvbilde da? 

Tenker dere at alle kvinner har en lang liste over menn som tydelig har utvist ekte interesse i forhold så vi kan lage en skikkelig analyse av vår egen verdi utifra?

Mange kvinner prøver å si at de ikke er opptatt av best mulig, utover at hun må være i stand til å tenne på han. Og at det er svært vanskelig for mange av oss å vurdere ut ifra bilder og tekst.

Første skritt på veien mot en løsning: vekk med tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (30 minutter siden):

Nei det er det ikke. Det er en TEORI menn har kokt sammen kun basert på tindermatcher, som om det er den eneste inputen kvinner får til selvbildet sitt Ila livet, og som om kvinner flest har denne hottest mulig/rangeringstankegangen. Det vet dere ingenting om. Jeg har knapt sett eller hørt en eneste kvinne noen gang kalle noen verken en 1er, 6er eller 10er. Dere vet heller ingenting om hva som skjer etter matchene, om det blir sex eller ghosting, sex og ghosting eller kortvarig/langvarig forhold. 

Men la oss late som om kvinner baserer hele sin selvopplevde attraktivitet på tinder. Hvordan tenker du at vi skal vite hva som er vårt nivå? Er det den minst attraktive som noen gang har vært interessert eller den mest attraktive? Om jeg har vært i forhold med en syver men opplevd tøm og røm fra en sekser, kan jeg da anta at jeg har sjans på andre syvere eller må jeg ned på en femmer for å være sikker? Kan jeg prøve meg på en åtter som matcher med meg hvis venninna mi synes han var en syver eller har jeg et oppblåst selvbilde da? 

Tenker dere at alle kvinner har en lang liste over menn som tydelig har utvist ekte interesse i forhold så vi kan lage en skikkelig analyse av vår egen verdi utifra?

Mange kvinner prøver å si at de ikke er opptatt av best mulig, utover at hun må være i stand til å tenne på han. Og at det er svært vanskelig for mange av oss å vurdere ut ifra bilder og tekst.

Første skritt på veien mot en løsning: vekk med tinder.

Hele denne "1-10"-skala-idiotien er laget for svake individer som først og fremst vil ha noen med høy (objektiv) karakter for å vise at også de kunne få seg en person alle syns er attraktiv. De som står godt i seg selv, navigerer på en subjektiv skala hvor det handler om grad av personlig matching og der eksisterer det ikke noen argumenter av sorten "Per tjener litt mer enn Pål, så han er kjekkere" eller annen svada fra manosfæren.

Det er forskning på dette også, hvor de kjekkeste mennene er mindre opptatt av hvor pen kona ser ut enn man skulle tro. De har ingenting å bevise for noen, og har ikke noe behov for å flashe noen "trophy wife".

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...