AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Skrevet 12. desember 2024 Hei! Skal søke om hjelpestønad på vegne av vårt barn med ADHD alvorlig grad. Er det noen her som kan veilede meg på hvordan jeg skriver søknaden - og gjerne gi noen detaljerte og konkrete eksempel på hva dere skrev selv? Har for eksempel notert meg at på 30 min med lekser løp hen vekk og måtte hentes inn 14 ganger - hadde to sinneutbrudd som måtte roes ned. Og slik går nå dagan 🙈 Anonymkode: 12cf3...31a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Skrevet 12. desember 2024 Lag døgnklokke. Bruk de dårlige dager. Skriv gjerne utfyllende om morgen- dag - kveld osv. i vedlegg. Anonymkode: 8e9fa...200
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Skrevet 12. desember 2024 Beskriv de verste dagene. Poengter alt som avviker fra forventet for alderen, hvilket åpenbart vil være ulikt om ungen er tre eller tretten. Anonymkode: d6260...5fc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Skrevet 12. desember 2024 Jeg skrev døgnhjul, og overdrev tidene innen rimelighetens grenser selvsagt. Løy jo ikke, men rundet opp. Begrunnet det godt. La også med døgnhjul fra barnehagen/skole slik at de kunne se at det var det samme tiden der. Ville ikke skrevet at han gjorde lekser i 30min, men at lekser fort tar 1-2t pga løping, pauser og tull. Bruk en dårlig dag. Jeg skrev også ting som skjedde ukentlig (feks spesiell medisinske stell) pluss månedlig som feks tiden man sitter i telefon med div instanse, oppfølging med fysip etc. Så skriv heller mer enn for lite. Anonymkode: 2d4f9...c46 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #5 Skrevet 13. desember 2024 Komme ikke til å lyve til NAV. Er mer enn nok annen oppfølging iløpet av en dag. 30 min = en matteoppgave. Men hadde vi hatt fler oppgaver/ flere fag ville vi sikkert vært oppe i den tiden.... Hva er døgnhjul? Anonymkode: 12cf3...31a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #6 Skrevet 13. desember 2024 Mener ikke at skal lyve, men ta alltid den lengste tiden. Ett døgnhjul er en oversikt med tidspunkter der du skriver hva som skjer. Feks 0630-0700 Vekking, må vekkes flere ganger. 0700-0720 medisinering. Vil av og til ikke ta medisin. 0720-0745 frokost Så fortsetter man hele døgnet med der det skjer noe. Anonymkode: 2d4f9...c46
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Skrevet 13. desember 2024 Jeg har ikke overdrevet eller løyet da jeg sendte søknad, men passet på å få med belastningen disse situasjonene fører med seg. Alt det som skjer i bakgrunnen, eller rundt situasjonene som oppstår. F.eks. er middagen kanskje bare en halv time å spise, men vi må lage to bordsettinger hver dag, ofte med to ulike middager, for mitt barn klarer ikke å ha folk i nærheten av seg når han spiser, og dette må tilpasses familiesituasjonen med lillebrors fotballtrening og kjøring hit og dit, altså hvilke grep må vi ta for å få familielogistikken til å gå rundt. Anonymkode: 36897...361
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå