Gå til innhold

Vaginalplastikk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp lest noen innlegg på doktoronline, bl.annet et fra gynekolog der.

Der står det at det er et relativt lett og ukomplisert inngrep å gjøre skjeden litt strammere etter feks en fødsel. At det er inn og ut på dagen, og evnt bare lokalbedøvelse.

Og at det er ikke så få som gjør dette.

Jeg sliter selv med at jeg føler noe har "falt ned" mot åpningen??

samt at jeg er for vid. For det første klarer jeg ikke å bruke muskulaturen der nede så mye uansett, dessuten tror jeg ikke knipeøvelser vil være nok.

Er det noen her som har tatt et slikt inngrep? eller vet noe om det?

*øyner håp*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bestill deg lege time og bli undersøkt, kan jo være livmor nedfall.

Skrevet
For det første klarer jeg ikke å bruke muskulaturen der nede så mye uansett,

Nettopp derfor bør du begynne med knipeøvelser - for å trene opp musklene.

Da vil du oppleve at du nok blir strammere, samt at du vil ha lettere for å unngå problemer senere (som urinlekasjer, osv)

Skrevet

Jeg opplevde at etter 2 fødsler var det både blitt vidt og slapt der nede, også med livmorfremfall. Urinlekkasje og sex var ikkeno hyggelig. Da funker det ikke å knipe! Jeg ble operert i narkose, lå på sykehuset 1 uke, tok ca 3 uker før jeg ble nogenlunde bra, men jeg er strålende fornøyd med resultatet!! Anbefales, nå holder jeg det slik med kniping. Mulig det går an å ta en mindre operasjon i kun skjeden, jeg om-møblerte visst hele underlivet. :ler:

Fikk skryt for at jeg gikk til lege, og ikke gikk og plagdes, det går jo utover seksualliv og selvfølelsen.

Lite tips, det er STOR forskjell på ventetid, mitt sykehus hadde 1/2 års ventetid, annet på 2 uker, da reiste jeg dit!

• 2 år senere...
Skrevet
Jeg har nettopp lest noen innlegg på doktoronline, bl.annet et fra gynekolog der.

Der står det at det er et relativt lett og ukomplisert inngrep å gjøre skjeden litt strammere etter feks en fødsel. At det er inn og ut på dagen, og evnt bare lokalbedøvelse.

Og at det er ikke så få som gjør dette.

Jeg sliter selv med at jeg føler noe har "falt ned" mot åpningen??

samt at jeg er for vid. For det første klarer jeg ikke å bruke muskulaturen der nede så mye uansett, dessuten tror jeg ikke knipeøvelser vil være nok.

Er det noen her som har tatt et slikt inngrep? eller vet noe om det?

*øyner håp*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...