Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er du en av de som har kjøpt tamiflu og "lagret" i hjemmet i tilfelle fugleinfluensa?

Jeg for min del har ikke kjøpt inn dette, og kommer vel heller ikke til å gjøre det hvis jeg ikke blir syk senere en gang :)

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

jeg har ikke kjøpt det.

Var forresten en stor diskusjon om dette inn på "barn og familie" for en stund siden...

Gjest Gjesta
Skrevet

Konkluderte vi ikke i den andre tråden med at Tamoflu ikke kommer til å virke på fugleinfluensaen da?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har det ikke, det er jo bare en fuglesykdom (ennå).

Gjest Aloha
Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke å gjøre, så lenge jeg ikke ser på fugleinfluensaen som noen trussel. Tenker ikke på det. Den tid, den sorg...

Gjest Virvel
Skrevet

Har heller ikke hamstret. For det første er det jo usikkert hvorvidt Tamiflu har noen effekt på fugleinfluensa, og for det andre ser jeg ikke fugleinfluensaen som noen stor trussel ennå.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg hadde kjøpt om det gikk ann, men man får vel ikke kjøpt det nå uansett?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg har det ikke, det er jo bare en fuglesykdom (ennå).

Nettopp. Og skulle det bli overført på mennesker og jeg bli syk vil jeg tro jeg får hjelp uansett.

Gjest Gjesta
Skrevet

For å prøve å oppsummere den forrige tråden (+ har tilbrakt dagen med en lege som forklarte litt også):

Tamiflu er en vanlig influensavaksine.

Pr. i dag har fugleinfluensa tatt rundt 70 liv på verdensbasis, vi er vel noen mrd mennesker på denne planeten. De fleste smittede har overlevd sykdommen.

De som har blitt smittet har levd med fugler, f.eks. høns, dette er på steder dette er mer vanlig enn i vårt land, de færreste har vel høner flyende inn og ut av bolighuset sitt her.

Tamiflu fungerer ikke som en vaksine mot fugleinfluensa.

DERSOM viruset muterer og smitter fra mennesker til mennesker vil man måtte finne en helt ny medisin.

konklusjon: Tamiflu mot fugleinfluensa er bare tull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...