Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det.

Jeg har ringt megler, det stemte at det er et bud som ikke ble akseptert, så det er fortsatt sjangs (jeg glemte helt å spørre om dette med forkjøpsretten da.... Jeg kan ikke fordra sånne telefoner, jeg har litt telefonskrekk når det gjelder å ringe fremmede.

Men min telefonskrekk får noe å bryse seg på, for jeg må ringe eier for å avtale visning sa megleren, det skulle nok la seg gjøre, men jeg måtte avtale med eier. fikk telefonnummer, men der var det ingen som svarte, så jeg må prøve igjen senere.

Ja, man blir nok kvitt litt telefonskrekk og følelsen av at "visninger er skumle greier" etterhvert....

Så får vi se da, om vi får til en visning, eller om den som bød høyner budet så det aksepteres (ettersom eier bare har bodd der i 5 måneder, og oppgir overtakelse: omgående, antar jeg at dette er et "hastesalg", så vi får neppe god tid på oss) Men, min samboer har en annen forpliktelse i dag, et årsmøte. Vi har også tenkt oss på en annen visning, en fellesvisning et annet sted, og dessuten er han til og med blitt syk, denne fyren, og ville aller helst bare vært hjemme.... (Men DET er ikke aktuelt) Vi får nå se om det likevel er mulig å få til en visning på et vis.

for jeg HAR lyst å se denne.

Skal vel bare være det at etter alt jeg går gjennom for å få se denne, så går den på forkjøpsrett tilslutt likevel :roll:

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hei, Malama!

Hvis du har litt telefonskrekk; finn en mailadresse til boligbyggelaget og send dem mail idag om innmelding, og be om å få tilsendt bankgiro (evt e-faktura) og generell info. Da er du i gang! Det fine med å være medlem er at du strengt tatt ikke trenger å stresse med å delta på budrundene (med mindre du vil være med på å presse prisen opp), for bare du følger med, kan du deretter vurdere prisen som eier evt har akseptert, og deretter melde fra om du vil benytte forkjøpsretten (hvis du skjønte hva jeg mener).

Jeg snappet min leilighet foran andre med lang ansennitet (konfirmasjonsgave faktisk), men jeg vet også at leiligheter er blitt solgt uten at noen har benyttet forkjøpsretten. Det er nok mest tilfeldig. Vil du virkelig bo der, så stå løpet ut, selv om du skulle risikere å bli skuffet! Dersom du ikke deltar, kan du jo ikke risikere å få tilslaget på drømmeleiligheten!

Søsteren min opplevde å "miste" en fin leilighet pga andres ansennitet, og vi var skuffet og lei oss alle sammen. Men idag bor hun i egen leilighet og har så godt naboskap at hun aldri savner den første leiligheten. Lykke til da!

Skrevet

Jeg kan melde meg inn på nett, det er ikke noe problem.

Men det hjelper ikke i denne saken, for forkjøpsrett kan man bare benytte seg av om man var medlem da boligen ble lyst ut, det har jeg sjekka.

Jeg har allerede ringt megler, og eier, men eier tok ikke telefonen. Jeg vil ikke mase for mye, så jeg venter litt med å ringe igjen, men ettersom det er kommet nytt bud (jeg antar fra den som ble avvist tidligere i dag) med frist i morgen klokken tolv (fortsatt under prisantydning...) så skrinlegger nok det enhver mulighet for at vi kan se påden i morgen, så vi må se om vi klarer å skvise det inn i kveld, mellom visning på to andre leiligheter klokka fem (to i samme bygg, så det er ikke noe problem å få sett begge) og et årsmøte klokka sju og en syk samboer og meg som er så nervøs bare av tankene på dette her (og telefonene) at jeg nesten kaster opp snart, og helst en form for middag om noen av oss er i stand til å spise noe.

Blir en travel dag, så mye er sikkert.

Men egentlig tror jeg ikke vi skal kjøpe denne altså... det er tross alt kort tid siden vi begynte aktivt med visninger på reele kjøpsmuligheter, vi begynte på mandag.... Vi vil jo ikke forhaste oss heller. Og jeg vet at det dukker opp flere mulighter.

Men jeg har virkelig lyst til å se denne, om jeg klarer å få det til, uten at jeg selv kaster opp (svært nært nå, bare fordi det nærmer seg tidspunktet jeg besteme meg for å ringe eieren på nytt....) og uten at min amboers neseblod og generellle dårlige form slår ham helt ut, med tre visinger og et årsmøte på en og samme dag.

Vi KAN jo droppe de andre to også da, men ettersom det er leiligherer som selv om de egentlig er litt små i alle fall er noe vi har råd til, som er fine og nyopppussede og svært nært der vi bor i dag, så ville det vært greit å få sett dem i alle fall....

Det er stressende og spennende med boligjakt. Og et ekstra spenningselement dette med forkjøpsrett som andre kan "snappe budt vårt" med....

Skrevet

Meld deg inn. Vi meldte oss inn i OBOS dagen før budrunden. Da slapp vi å være med på budrunden og siden vi var de eneste OBOS-medlemmene som var interessert i denne leiligheten fikk vi etterpå tilbud om å overta høyeste bud, noe vi takket ja til og fikk leiligheten.

Skrevet

Jad, vi skal melde oss inn, men det fremgår klart av BOB soine rtningslinjer at forkjøpsrett bare gjelder de som var medlem da boligen ble utlyst, og det er snrt en uke siden.

Derfor kan vi ikke benytte oss av den muligheten.

Men jeg prøver å få fatt i eieren nå (hun tar ikke telefonen, denne gangen fikk jeg sånne "opptattsignal" etter at det hadde ringt en studn, før det ble brutt, så da avviste hun vel samtalen?) for å se om vi kan få til en visning i alle fall, så får vi se om det er noe vi vil ha i det hele tatt (kan jo bli skuffa når vi kommer dit?) og i så fall legge inn bud.

for forkjøpsrett kan vi ikke benytte oss av, etter reglene. Men melde oss inn skal vi gjøre. Og se på den, om jeg bre klarer å få fatt i dama! Men hvor mye "masing" på telefon skal jeg gjøre da? Dt er jo en mobiltelefon, så hun ser jo at jeg har ringt da! Og når. Jeg vil jo ikke mase for mye, men jeg vil se den leiligheta, og dersom det må skje idag så ville det vært greit å få avtalt det, for... vel, det er ikke SÅ mange timer igjen av dagen!

Når det virekr som om hun vil selge fort (overdragelse umiddelbart) ingen annonserte visninger "bare ta kontakt" og jeg får beskjed av megler om at visning skal være greit, jeg må bare avtale det med eier selv så bør hun da vel ta telefonen? Budet hun har fått er under prisantydning, så hun må vel være interessert i at vi skal se på det og evt by over vel? I det minste presser vi opp prisen forkjøpsrettsfolka må betale da. (om der er noen, det glemte jeg altså å spørre megler om, det skal vi huske på å spørre om dersom megler dukker opp på enne visningen om vi bare får tak i denne eieren da!)

Skrevet

Du kan jo prøve å sende en tekstmelding. Mange som ikke liker å ta telefonen fra ukjent nummer, og folk har ofte også tid til å svare på en melding selv om de ikke tar telefonen.

Lykke til

Skrevet

Når hun har oppgitt dette telefonnumemret til megler for at det skal kunne benyttes, og megler sier det er avtalt med eier at vi skal kunne ringe på dette nummeret og avtale visning, så kan hun da ikke la være å ta telefonen vel?

Hun forsøker jo å selge bolig, og har oppgitt dette mobilnummeret!

Jeg har nå prøvd å ringe tre ganger uten å få tak i henne.

Det er visst ikke meningen at vi skal få se denne boligen... Det er tett før jeg ringer hjemmenummeret jeg da, i ren frustrasjon, men det er jo frekt når hun har oppgitt et mobilnummer for boligsalget. Og å sende sms "hei, vi vil gjerne se boligen du forsøker å selge" virker så lite seriøst... vi får se, jeg får prøve litt til, før vi vurderer hva vi skal gjøre. Nå skal jeg ialle fall hjem, og på en, to eller tre visninger og evt et årsmøte i løpet av kvelden....

Skrevet

Det var ikke meningen at vi skulle få se den nei... og i alle fall ikke fp bo der. For når jeg ga opp å få tak i selger ringte jeg til megler, som kunne opplyse at hun akkurat skulle til å ringe meg, for hun hadde fått en e-post fra segler. (har dama telefonskrekk verre en meg, eller?) om at hun "grunnet omstendigheter" likevel ikke skal selge.

Så da spekulerer vi grovt, jeg og min kjære, og fastslår at hun har gjort det slutt med kjæresten hun skulle flytte inn hos :ler:

Jaja, om det ble aktuelt igjen skulle megleren ringe meg, men vi får nok bare lete videre.

Men melde oss inn i BOB skal vi gjøre i dag, så er det gjort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...