Gå til innhold

Betablokkere… Erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som går eller har gått på betablokkere for hjerterytmeforstyrrelse? Hvor lang tid tok set før de virker på rytmen? Første dagen i dag, men merker ingen forskjell enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
CrazyChick90 skrev (1 minutt siden):

Noen som går eller har gått på betablokkere for hjerterytmeforstyrrelse? Hvor lang tid tok set før de virker på rytmen? Første dagen i dag, men merker ingen forskjell enda.

Hvilken dose har du startet på? Føler også det er forskjell på om det er depot eller ikke.  Mulig du må opp i dose etter hvert. Virker ganske fort på meg men husker ikke om det var etter første dagen jeg fikk effekt. 

Anonymkode: c0777...98e

Skrevet

Jeg gikk på det pga. hjertebank og dobbeltslag. Det begynner å bli lenge siden, men så vidt jeg kan huske hjalp det ganske med en gang, i løpet av noen timer.

Anonymkode: 357e5...500

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken dose har du startet på? Føler også det er forskjell på om det er depot eller ikke.  Mulig du må opp i dose etter hvert. Virker ganske fort på meg men husker ikke om det var etter første dagen jeg fikk effekt. 

Bruker 50mg. Men ingen forskjell, så jeg er litt deppa😔

Skrevet
CrazyChick90 skrev (1 minutt siden):

Bruker 50mg. Men ingen forskjell, så jeg er litt deppa😔

Gi det noen dager. Mulig man må prøve forskjellige typer med forskjellige virkestoffer. Metoprolol hadde jeg best effekt av. Det er depot. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gi det noen dager. Mulig man må prøve forskjellige typer med forskjellige virkestoffer. Metoprolol hadde jeg best effekt av. Det er depot. 

Glemte å skrive 50 mg er ikke så mye. Fikk beskjed av fastlege at mange må opp i 200 mg pr dag for god effekt. Jeg klarer meg på  25 mg. Men doser må du diskutere med legen din. Er vel ikke lov å diskutere det her😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er den jeg går på

Anonymkode: a3fe4...3ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er den jeg går på

Gi det noen dager, er jo bare noen timer siden du har tatt første Tabl. -virkestoffet bruker kanskje litt tid på å omsettes i kroppen din. Virker det ikke i løpet av noen dager hør med fastlegen, mulig du må øke dose f.eks. jeg Brukte vel 14 dager på å bli kvitt litt bivirkninger og føle skikkelig på effekten. 

Skrevet

Fordeler med betablokkere: 

Man blir mer rolig og mindre angst, da medisinen demper nervesystemet. 

Rolig hjerte og mindre hjertebank.

Men vær obs på at man blir svært trøtt på disse, da det kjennes ut som håndbrekket er på. Klarte knapt å trene. Og jeg fikk masse mareritt om natta, noe medisinen kan gi 

Anonymkode: a3d18...637

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordeler med betablokkere: 

Man blir mer rolig og mindre angst, da medisinen demper nervesystemet. 

Rolig hjerte og mindre hjertebank.

Men vær obs på at man blir svært trøtt på disse, da det kjennes ut som håndbrekket er på. Klarte knapt å trene. Og jeg fikk masse mareritt om natta, noe medisinen kan gi 

Ikke alle som kjenner på like bivirkninger eller like mye bivirkninger . Jeg ble verken veldig trøtt eller fikk mareritt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Gi det noen dager, er jo bare noen timer siden du har tatt første Tabl. -virkestoffet bruker kanskje litt tid på å omsettes i kroppen din. Virker det ikke i løpet av noen dager hør med fastlegen, mulig du må øke dose f.eks. jeg Brukte vel 14 dager på å bli kvitt litt bivirkninger og føle skikkelig på effekten. 

Hvis de kan hjelpe på mine dobbeltslag så blir jeg lykkelig, for det plager meg SÅ mye.

Skrevet
CrazyChick90 skrev (54 minutter siden):

Hei.

Jeg har og dobbeltslag. Montert på 72-timers ekg i dag. Har du tatt det? Hvor lenge har du hatt det?

Anonymkode: 20eba...756

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei.

Jeg har og dobbeltslag. Montert på 72-timers ekg i dag. Har du tatt det? Hvor lenge har du hatt det?

Jeg hadde 24-timers ekg. Har hatt dette i flere år nå, men blitt verre med tiden.

Skrevet
CrazyChick90 skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde 24-timers ekg. Har hatt dette i flere år nå, men blitt verre med tiden.

Jeg har det hele dagen. Skikkelig lei. Føler meg ikke syk eller dårlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har det hele dagen. Skikkelig lei. Føler meg ikke syk eller dårlig.

Driver sånn jeg også. Jeg blir veldig redd, så får en del forverring pga det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke alle som kjenner på like bivirkninger eller like mye bivirkninger . Jeg ble verken veldig trøtt eller fikk mareritt. 

Kommer sikkert an på dosen du fikk, sto på ganske høy dose som migrene forebyggende. Du har muligens høyt blodtrykk? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...