Gå til innhold

Hva hadde dere valgt av Nintendo Switch og PS5?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guttene våre på snart 6 og 9 år ønsker seg spillemaskin til jul og de ønsker seg enten NS eller PS5, Hva er best for alderen deres? og hvilken av de har mest spill for barn ?

Storebroren på 16 har X box,men ikke spill som de kan spille,men de har heller ikke begynt og intresse seg før nå i sommer heller :)

Anonymkode: 583ee...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har begge til våre gutter, men PlayStation blir brukt mest for å spille med venner :) 

Anonymkode: e4c06...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nintendoen synes jeg er best for de minste barna. Super Mario spillene burde jo være en del av alles oppvekst etter min mening😂

Anonymkode: 0ede7...9aa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% Switch,

Mye morsomme barne og familievennlige spill. Kan anbefale Pode, Super Mario go Cart  - i grunn det meste av spill med Super Mario.

Anonymkode: 73474...313

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt størst glede av switch. Kan kobles til tv, og brukes til multiplayer, og også tas med på bilturer og fly. Men om de skal dele, kanskje ps5.

Anonymkode: ac4de...55e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på snart 9 og guttene her spiller definitivt mest Switch. 

Anonymkode: 5c7da...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To forskjellige bruksområder. Har begge. Brukes mest NS av ungene 5, 8. PS5 av voksne.

Er du mye på reise og vil at de skal ha spill med er NS best. Eller hvis du ikke vil okkupere tven i stua.

Anonymkode: 06c83...9d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har ungen hatt både switch og PS5, switchen står nesten ubrukt mens PS5 har vært i full sving.

skal de spille med venner? vet du evt hva som er populært blant vennegjengen? noen spill kan spilles på kross av konsoller men langt ifra alle.

Anonymkode: f942b...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12 åring snakker i telefon med guttegjengen han spiller med på ps5 samtidig som han i tillegg spiller på switchen. Go figure.

Ellers er det viktigste å tenke hva dere vil barna skal bruke spoilledingsen til? Spille alene? Sammen? På tur? Vare gjemme?

Anonymkode: 0edf9...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt Switch (til meg), men hva som passer best for små barn skal ikke jeg uttale meg om.

Anonymkode: 2ffb6...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du spurt for et år eller to siden ville jeg sannsynligvis sagt Switch, men nå er vi helt på slutten av levetiden av konsollen. Oppfølgeren kommer neste år, og man må regne med at det neppe kommer altfor mange store titler til den gamle versjonen. Om dette betyr noe må nesten du vurdere.

Ellers er det jo et poeng i å spørre om hvordan maskinen skal brukes. Skal de spille håndholdt eller ta den med på tur er jo Switch helt åpenbart et mye bedre valg. Om den derimot nesten utelukkende skal være koblet til en TV, får du enormt mye mer kraft for pengene med PS5.

Anonymkode: 77dc4...9ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme dilemma, men funnet ut at det kommer en ny Nintendo switch i mars. Greit å være klar over så man kan ta stilling til om man vil vente på den nye eller kjøpe den som er ute nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilma89 skrev (27 minutter siden):

Jeg har samme dilemma, men funnet ut at det kommer en ny Nintendo switch i mars. Greit å være klar over så man kan ta stilling til om man vil vente på den nye eller kjøpe den som er ute nå.

Har det blitt bekreftet noen dato for når den kommer!! Link?

Anonymkode: b0a83...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS5 er en mye bedre konsoll, men Switch har bedre spill for barn i den alderen. Din eldste vil nok heller ha Playstation om et par år, kan jeg tenke meg.

Hadde gått for Switch!

Anonymkode: 8ce03...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Link ser vi neppe igjen før neste Zeldaspill.

Anonymkode: 7738d...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var en pappa i barnehagen som sa mars, men ser når jeg googler at det er snakk om første kvartal, men at dato ikke er bekreftet.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/wg4wGd/dette-kan-vaere-nintendo-switch-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for alle svar

Vi går for nintendo denne gangen :)

Anonymkode: 583ee...bf6

Da vil de nok ønske seg en Ps5 om et år eller to, bare så du er forberedt på det. En gutt på over 10 vil nok synes det er litt kjedelig å game på en Switch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...