Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bare innom
Skrevet

Til dere som ler av østlendingene!

Dette dreier seg ikke om irritasjon over lange bilkøer, eller at en må måke fire ganger om dagen i stedet for en, selv om det er dette som kommer fram i media.

Dette dreier seg om sikkerhet, og bekymring for liv og helse.

Burde det da ikke være likegyldig hvor i landet en bor, eller om noen andre har opplevd tilsvarende tilstand?

Om jeg har brukket armen for første gangen i mitt liv, hadde dere sagt: "og så da? Jeg har brukket armen mange ganger, så det er da ikke noe problem"....

eller hadde dere sagt: "det har jeg også opplevd så jeg vet hvor plagsomt det kan være... God bedring og ta vare på deg selv!"?

Jeg vet at jeg hadde valgt det siste alternativet!

Jeg er vel naiv og dum, men jeg forstår ikke behovet for skadefryd når noen andre sliter.

Hilsen fra en "nordvestlending"

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Det er som mange andree her har sagt ikke bilkø, kaos og snømengde jeg uroer meg for. Men når veiene er så smale at to biler ikke kan møtes så har jeg problemer med å la mitt barn stå ute i veien å vente på bussen. Det er ikke brøytet for busslommene.

Vi bor ikke i byen, men på landet. Og det er jammen mange nok biler på veiene her å, trafikanter som er stresset, har dårlig tid og skal på jobb.

Vi kjørte og hentet ungen på skolen idag, men der var det kaos siden mange flere foreldre hadde valgt den løsningen.

Det er barnas sikkerhet jeg og tydeligvis flere andre her inne er urolig for.

Det er jo også som mange her inne sier at i byene er kaoset komplett pga mange flere kjøretøy, ubrøyta fortau og parkerte biler som hindrer brøytemannskapet i å gjøre jobben sin.

Jeg klager ikke på været, det er faktisk koselig med snø. Men når det går utover sikkerheten til ikke minst barna så må det være lov til å uttrykke bekymring.

Gjest Gjesta
Skrevet

INGEN fra Oslo klaget på været når orkanene raste vestlandet og både ødela hjem og liv...

INGEN klaget slik folk fra Oslo gjør fra vestlandet heller fordi vi er vant til vær - i allefall dårlig vær...

Vet du hva, nå ble jeg litt provosert. Og det er det ikke ofte jeg blir.

INGEN på Vestlandet er VANT TIL den orkanen som kom nyttårsaften 91-92.

Den er historisk, og var ekstrem, og kan ikke sammenlignes med snøkaos.

Dessuten fikk den masse mediedekning.

Jeg er ekte Oslojente, og var midt oppi orkanen, på en falleferdig liten hytte uten strøm og innlagt vann. Utedoen vi hadde flagret avsted.

Jeg klaget. Det var ikke morsomt.

Foreldrene mine, som satt her nede på Østlandet var vettaskremt for meg.

De klaget.

Ærlig talt.

Skal man ikke få klage over oversvømmelse fordi det har vært tsunami? Det finnes alltid noen et sted i verden som har det verre enn deg.

Her nede er det kaotisk nå.

Det har snødd over 30 cm her hvor jeg bor, bare på tolv timer. Og mer snø er meldt.

Kom og måk, vær solidarisk, istedet for å pipe om femten år gamle orkaner. :forvirret:

Gjest baby-E
Skrevet
Vet du hva, nå ble jeg litt provosert. Og det er det ikke ofte jeg blir.

INGEN på Vestlandet er VANT TIL den orkanen som kom nyttårsaften 91-92.

Den er historisk, og var ekstrem, og kan ikke sammenlignes med snøkaos.

Dessuten fikk den masse mediedekning.

Jeg er ekte Oslojente, og var midt oppi orkanen, på en falleferdig liten hytte uten strøm og innlagt vann. Utedoen vi hadde flagret avsted.

Jeg klaget. Det var ikke morsomt.

Foreldrene mine, som satt her nede på Østlandet var vettaskremt for meg.

De klaget.

Ærlig talt.

Skal man ikke få klage over oversvømmelse fordi det har vært tsunami? Det finnes alltid noen et sted i verden som har det verre enn deg.

Her nede er det kaotisk nå.

Det har snødd over 30 cm her hvor jeg bor, bare på tolv timer. Og mer snø er meldt.

Kom og måk, vær solidarisk, istedet for å pipe om femten år gamle orkaner. :forvirret:

:klappe:

Skrevet

Vi på Østlandet er da vant til snø vi også. Der jeg kommer fra ligger snøen på bakken fra nov/des til mar/apr i et helt vanlig år. Jeg bor ikke der lengre, men familien min har virket overrasket over hvor mye snø som faktisk har kommet på så kort tid. De bor på landet, og derfor har det heldigvis vært forholdsvis lite med problemer, og det er som alle andre sier over, fordi det bor mye mindre folk der!

Kjenner til flere som måker snø i Oslo, og de har den siste tiden vært ute hver eneste natt. Man kunne sagt at de skal stille opp på dagtid også, men de må sove en gang de og, og da velger de dagen å sove på, siden byen er full av biler på dagtid som gjør ryddearbeid vanskelig. I tillegg er det vanskelig å få tak i ekstravikarer, da disse må ha sin egen traktor med utstyr. Dessuten er de gjerne opptatt på sitt eget hjemsted, for det har snødd der også. Dette fører igjen til enda fler problemer, for det tar tid før all snøen er ryddet vekk. Osv osv.

Et vær som man ikke har forventet eller er vant til vil uansett skape problemer, det være seg i Trondheim, Oslo eller Kirkenes.

Gjest Østlending
Skrevet

Ville bare si at vi målte snømengden som kom på tirsdag til 53 cm....på en dag altså....brøytekantene våres er nå borti 2 meter....bor i Kongsberg...

Skrevet
vi burde hatt en islagt oppoverbakke inn i landet, slik at de med dårlige dekk ikke hadde mulighet til å komme seg over grensa.  :sjarmor:

:ler::ler::ler:

Det var et kjempeforslag, Gaja!

Og så vil jeg bare si at jeg er morgenavisbud, og sliter vannvittig for tiden. Hittils har jeg greid å overholde leveringsfristen, men jeg håper abonnentene har litt forståelse om avisen blir forsinket slik været er nå. Når vi kjører aviser har ikke brøytebilene måkt ennå, og med mye vind, snøfokk og snøfonner(!) i boområdene, er jeg utslitt når jeg er feridg for dagen. Og vennligst ikke kom her og si at vi får godt betalt for jobben, for det gjør vi ikke. :tristbla:

Skrevet
:ler:  :ler:  :ler:

Det var et kjempeforslag, Gaja!

Og så vil jeg bare si at jeg er morgenavisbud, og sliter vannvittig for tiden. Hittils har jeg greid å overholde leveringsfristen, men jeg håper abonnentene har litt forståelse om avisen blir forsinket slik været er nå. Når vi kjører aviser har ikke brøytebilene måkt ennå, og med mye vind, snøfokk og snøfonner(!) i boområdene, er jeg utslitt når jeg er feridg for dagen. Og vennligst ikke kom her og si at vi får godt betalt for jobben, for det gjør vi ikke. :tristbla:

Hvis ikke folk har forståelse for forsinkelser så er det deres eget problem synes jeg. Dere gjør, som brøytemanskpene, så godt dere kan.

Synes uttrykket bak neste sving ikke er helt reelt om dagen, nå er det bak neste brøytekant som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...