Gå til innhold

Mavesmerter...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg hatt mavesmerter i venstre side av magen (kan det være milten?) i 5 dager nå, og har hatt problemer når jeg har vært på toalettet, det kommer nesten bare slim og blod. Kjenner ikke forskjellen på om jeg er sulten eller mett lengre, pga smertene. Bestiller nok time til legen i morgen, men er det noen her som har noen anelse om hva det kan være? Kan det være vanlig maveinfluensa?

Videoannonse
Annonse
Gjest Binna
Skrevet

Slim og blod??!!! Pell deg til legen og si at det haster!

Gjest Rødtoppen
Skrevet

DU må komme deg til en lege!! Slim og BLOD i avføringen er som regel IKKE en vanlig omgangssyke. Blod i avføringen vitner ofte om en eller annen ANNEN form for betennelsestilstand eller annen sykdom. KAN høres ut som ulcerøs colitt:

De typiske symptomer er løs og hyppig avføring med blod og slim i forbindelse med aktivitet i sykdommen. Sykdommen har et svingende forløp, og i fredlige perioder er mange pasienter symptomfrie. I aktiv fase kan man også få magesmerter, bli slapp, få feber, litt nedsatt blodprosent og vekttap. I alvorlige tilfeller kan muskelaktiviteten i tykktarmen svikte, noe som kan føre til at det går hull på tarmen pga utspiling.

Uansett, jeg synes du skal ta en telefon til legen i hvert fall :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Blod i oppkast og avføring er som regel et tegn på at ting ikke er helt som de skal.Kom deg til lege nå!!!

Gjest BagLady
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg dratt på legevakta med det samme. Jeg har hatt Ulcerøs Kolitt og ja, det kan høres ut som det (men da hadde du bodd på do ;) ) men uansett er ikke slim og blod i avføringen noe godt tegn. Dra nå, ikke vent et sekund mer!!

Gjest Gjest
Skrevet

Kan og høres ut som treg mage, at det er forstoppet .Hvis det er mørkt/svart avføring hadde jeg nok villet blitt redd men hvis det er friskt blod kan det jo tyde på noe rift eller hemmorider.

Gjest Trådstarteren
Skrevet

Jeg gikk ikke til lege, men er ikke blitt helt bra enda. Har uansett time den 17. mars, så skal fortelle om det da. Det er friskt blod, men må løpe på toalettet hele tiden. Så hva er ulcerøs kolitt? er det noe man har hele livet?

Skrevet

Vanligvis er Ulcerøs Colitt noe man har hele livet, men man kan være frisk i lange perioder. UC er en kronisk blødende tarmsykdom som rammer kun tykktarmen. Dette kan legene finne ut ved hjelp av en koloscopi, et rør med kamera de fører opp i baken. :sjarmor: Det er ikke farlig, men kanskje ikke særlig kult heller...

Man blir som regel medisinert, men det kan ta tid før man finner ut hva som virker for den enkelte.

Du burde ikke vente til 17. mars, du burde få en akuttime nå, mens du har disse symptomene. Det gjør det lettere for legene! Lykke til! :)

• 2 år senere...
Skrevet

Har du hatt UC? Da lurer jeg fælt på hvordan du ble kvitt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...