hecuba Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Søvnproblemer er noe som har forfulgt meg i snart 10 år. Jeg har konstante blå ringer under øynene som bevis. Er det noen her som også har slitt mye med dette og har noen gode råd? Setter veldig pris på det.
Shea Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Kjenner til det samme. Har du hørt ordtaket: - En skal ikke skal legge seg med bekymringer. Da kan jeg bare si at den som kom med den uttalelsen har da f...*** ikke mye bekymringer. Over til problemstillingen. Det jeg bruker å gjøre er å ta meg en varm dursj. Gjærne med dempet belysning på badet. Drikker en kopp med god varm god natt te (fås kjøpt hos helsekostbutikker, o.l) mens jeg ser på et rolig og lett underholdende på tv eller leser en bok. Meget behagelig og avslappende med dempet belysning. Rolig musikk virker også avslappende. Finner du noen andre råd som funker vil jeg gjerne høre om det. Lykke til.
Gjest GreenSky Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Ev. consealer. For de blå ringene. *overtrøtt*
hecuba Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2006 Ev. consealer. For de blå ringene. *overtrøtt* ← Nei, det gjør ikke det, tenk!
Polluela Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Jeg holder på med "Den lille søvnbøken" av Atle Dyregrov, og den er til å anbefale. Forfatteren er psykolog og har masse erfaring innen emnet. Masse bra tips og teknikker samlet! Jeg pleier (iallfall idéelt:plystre:) å senke tempoet en til to timer før leggetid ved å holde meg unna TV og PC og dempe belysningen, sånn at hjernen ikke blir så stimulert til å holde seg våken lenger. Av og til tar jeg noen Valerina Forte. Og drikker som regel noe varmt, f.eks Golden Slumbers-te. Den er veldig avslappende. Men; les boka hvis du ikke allerede har gjort det.
Gjest LoisLane Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Avspenningsteknikker. Kvitte meg med bekymringer før sengetid - f.eks. å skrive dem ned. Ikke KG...
Kelsey Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Søvnproblemer er noe som har forfulgt meg i snart 10 år. Jeg har konstante blå ringer under øynene som bevis. Er det noen her som også har slitt mye med dette og har noen gode råd? Setter veldig pris på det. ← Hva slags søvnproblemer har du? Er ikke alltid søvnråd hjelper, om man har en døgnrytme som vil være konstant feil osv. Jeg har hørt massevis av gode råd opp igjennom, men det eneste som hjalp meg var et par turer til søvnspesialist, lyslampe og melatonin.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #10 Skrevet 2. mars 2006 Hvis du ligger med hodet mot nord så snu deg i senga og bruk lavendelolje på pulspunktene dine. En cd med rolig musikk i bakgrunnen,et svalt/småkjølig rom og god natt
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Hva synes du er utrolig kjedelig? Jeg elsker å lese, men ei bok har jeg forsøkt å lese i flere år nå uten å komme lenger enn til side 30. Hvis jeg ikke får sove, tar jeg fram den og leser litt. Da blir jeg alltid trøtt. Når kjæresten er der, forsøker jeg å forføre ham. Hvis jeg lykkes, får jeg garantert sove etterpå! Ellers drikker jeg av og til også god natt te, jeg forsøker å trene tidligere på kvelden og ligge unna kaffe om ettermiddagen/kvelden. Gire langsomt ned, ikke ha fullt tempo fram til sengetid.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #12 Skrevet 2. mars 2006 Jeg må slutte å tenke om kvelden, fordi har jeg begynt å tenke på en ting ligger jeg å funderer på dette til langt på natt. Jeg sover best i perisoder jeg får trent regelmessig. EN varm dusj før jeg køyer hjelper også. Blir litt salig av det varme vannet jeg Setter alltid på en rolig cd når jeg har lagt meg.. Men mobiltelefonen er en værsting, plutselig får jeg mld, å må jo bare lese.......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå