Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 13.33):

Jeg er kvinne selv. Og har ikke sagt at "kvinner flest" er slik. Men at jeg har observert flere kvinner som overtar alt og så klager etterpå. De gjør det både hjemme og på jobb. 

Anonymkode: 421f6...acf

Så om du kan generalisere "flere kvinner" (som liksom ikke er det samme som "kvinner flest"?) hvorfor kan vi ikke generalisere menn? Er det å være mann virkelig en så beskyttet rolle?

Takk til alle som har bidratt i tråden, forøvrig! Hoppet ut på side 1 og kom tilbake når det var 9 sider, mye gøyal lesning!

Anonymkode: 907d8...bac

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jadaomatte skrev (På 10.12.2024 den 17.57):

Min «tar ut av oppvaskemaskinen» det vil si; han setter omtrent halvparten av tingene på kjøkkenbenken🤦🏻‍♀️ siden han ikke vet hvor tingene skal være.. Vi har da bare bodd sammen i 7 år, ikke lett å få med seg slikt.
Og attpåtil nevner at han har tatt ut av maskinen.

Ja, dette forundrer meg også! Føles som mannen er gjest i huset når det gjelder plassering av 80 % av tingene vi eier.

Anonymkode: 907d8...bac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks la parkert rundt sokkelsengen.

Pusset opp badet og glemte lysbryter til lampen (som fremdeles lyste døgnet rundt den dagen jeg dro)

Anonymkode: 07262...46e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Orket ikke lese alle sidene, kanskje har noen skrevet liknende.

Men tror det mest ubrukelige her var da han skulle være greit å hjelpe til med å brette klær mens jeg var borte på noe... har brettet alle klærne uten å vrenge de først, det takler ikke jeg, så jeg måtte vrenge alle å brette de en gang til... kom på at jeg aldri har lært han at det er kjekt å vrenge klærne før de skal i skapet liksom...

Vi har delt ting mellom oss, så han får normalt klærne sine rene inn i skapet på magisk vis, til gjengjeld har jeg personlig kokk og innkjøps ansvarlig.  Men føltes da rimelig poengløst når jeg måtte gjøre hele jobben en gang til ja... Men nå har jeg lært han opp tilfelle han vil være grei igjen :) Godt gift i 11 år nå, ingen planer om skilsmisse over slike ting.

Anonymkode: 9d08c...d3a

Liten avsporing, men: du har klærne liggende vrengt i skapet? Hva er grunnen til det? Andre som gjør sånt?

Anonymkode: a55c5...d19

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsom lesing, og det er nok mye "ubrukelig" vi kvinner gjør i huset også, men for å holde oss til mannfolka.

Men det mest "ubrukelige" han gjør er noe som irriterer meg så mye at jeg nå ikke greier å bli irritert lengre. Han gjør husarbeid i "feil" rekkefølge. Altså, jeg vet det ikke er noe rett og feil måte å gjøre husarbeid på, men når jeg skal ordne huset ordentlig, så er det dumt å støvsuge før jeg har stelt plantene, tørket av kjøkkenbenken, ristet mattene osv. Jeg sier i fra hver gang, at det må gjøres sist, men han finner fram og durer på. Så står jeg der og prøver å sope ruskene forsiktig opp i tua slik at det ikke kommer noe på de nystøvsugde gulvene. Oftest må jeg støvsuge igjen dagen etter, for det er fortsatt støv og rusk som kommer fram fra under stoler, matter, sofa etc, som han har hoppet over. Men men....han hjelper da til...

Anonymkode: 25cec...064

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomste tråden jeg har lest på lenge. 😂..

Noen tror menn er dumme fordi vi ikke vet hvilke klær som hører til hvilken unge..?🙈..Ingen Mann vet sånt..er en mann oppdatert der er han trolig skaphomo..

Så har du alle de som har valgt menn dumme som brød...og trøster seg med at menn "er sånn"...😂🤭..herlig tråd!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (14 minutter siden):

Morsomste tråden jeg har lest på lenge. 😂..

Noen tror menn er dumme fordi vi ikke vet hvilke klær som hører til hvilken unge..?🙈..Ingen Mann vet sånt..er en mann oppdatert der er han trolig skaphomo..

Så har du alle de som har valgt menn dumme som brød...og trøster seg med at menn "er sånn"...😂🤭..herlig tråd!

Noen som aldri vokste forbi ungdomsskolenivå. 

Anonymkode: 1b533...679

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen som aldri vokste forbi ungdomsskolenivå. 

Anonymkode: 1b533...679

Noen som tror hersketeknikker for fjortiser virker på voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men tror det mest ubrukelige her var da han skulle være greit å hjelpe til med å brette klær mens jeg var borte på noe... har brettet alle klærne uten å vrenge de først, det takler ikke jeg, så jeg måtte vrenge alle å brette de en gang til... kom på at jeg aldri har lært han at det er kjekt å vrenge klærne før de skal i skapet liksom...

Vi har delt ting mellom oss, så han får normalt klærne sine rene inn i skapet på magisk vis, til gjengjeld har jeg personlig kokk og innkjøps ansvarlig.  Men føltes da rimelig poengløst når jeg måtte gjøre hele jobben en gang til ja... Men nå har jeg lært han opp tilfelle han vil være grei igjen :) Godt gift i 11 år nå, ingen planer om skilsmisse over slike ting.

Hah, her vet både mann og barn at klær de vrenger av seg henges inn i skapet like vrengt etter vask. Samme med sokker i en krøll. De vaskes i en krøll, og så blir det opp til eieren å glatte dem ut når de er tørre. Vi har veldig få klær som reelt trenger å vrenges før vask, og jeg lager meg ikke ekstraarbeid for at det skal se penere ut bak lukkede skapdører.

Ingen har klaget. Mulig de vet bedre enn å klage. Hos oss kan man fort ende opp med å måtte overta en oppgave man har unødvendige forventninger til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Kjenner meg så godt igjen her! Jeg har en mann som er lærer, han er en dyktig og populær lærer på jobb og har lang erfaring og er en viktig og stabil ressurs på jobben.

Men: På hjemmebane er han "skrudd av" av en el annen grunn. Han gjør ALDRI lekser med ungene, sjekker ikke at de har med seg det de trenger når de drar på skolen, eller ber dem rydde ut av sekken og sette i gang med lekser når de kommer hjem fra skolen. Da har han nemlig "fri" og tar seg en dupp på sofaen og så retter han noen av sine egne elevers prøver på kvelden.

Jeg blir helt GAL og sprø av dette, og minner ham på det tidt og ofte, HAR du sjekket at minsten har gjort leksene, KAN du ta litt ansvar for matten, så kan jeg ha kontroll på de andre fagene, da sukker han og uffer seg over at han ikke får slappet av når han er hjemme.......

Kan nesten ikke skjønne at denne mannen fungerer på jobb i det hele tatt, men det er visst en annen setting og andre "regler" som gjelder... :D

Anonymkode: 9d21d...31a

Han får jo ikke betalt, det er "regelen" som gjelder. Da har han fri, som du sier. Og de driver ikke med gratisarbeid…

Anonymkode: 6b3c6...b3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing, men: du har klærne liggende vrengt i skapet? Hva er grunnen til det? Andre som gjør sånt?

Anonymkode: a55c5...d19

Ikke meg du siterer, men jeg oppfattet det motsatt. Altså, hun vrenger klærne før vask (mange gjør det for å unngå slitasje på fremsiden) og så tas de ut av vaskemaskinen og henges opp til tørk mens de ennå er vrengte. Når man da senere skal brette det tørre tøyet før det legges på plass i skap og skuffer, må det vrenges tilbake til rettsiden først. Dette hadde ikke mannen til den du siterte fått med seg... :D 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 12.45):

Fordi noen menn ikke gjør det selv om kvinnen dropper å gjøre det. 

Anonymkode: 95626...0a3

Hva så? Da får ikke hans slekt gaver. Det er flaut for han. Han hadde nok husket det neste år.

Det mest "ubrukelige" min mann gjør er at han rydder FOR mye. Feks lukker alt av skapdører mens jeg fortsatt holder på å ta ingredienser inn eller ut. Eller begynne vaske opp noe jeg ikke er ferdig med å bruke. Han klarer ikke holde seg i 5 minutter. Det jeg irriterer meg mest over er når jeg heller meg brus feks og lar kjøleskapet være åpent de 10 sekundene det tar, men han lukker det rett foran meg 🤪

Anonymkode: ce844...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vrenger klærne før du bretter de? Hva er hensikten? Det er mye klær her i huset med print på som ikke hadde blitt gjenkjent hvis vi vrengte klærne før vi la de på plass.

Anonymkode: 83a42...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han får jo ikke betalt, det er "regelen" som gjelder. Da har han fri, som du sier. Og de driver ikke med gratisarbeid…

Anonymkode: 6b3c6...b3b

Jepp, må være slik det fungerer. :D

Anonymkode: 9d21d...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du vrenger klærne før du bretter de? Hva er hensikten? Det er mye klær her i huset med print på som ikke hadde blitt gjenkjent hvis vi vrengte klærne før vi la de på plass.

Slik jeg forstår den du siterte, vaskes og tørkes klærne på vranga og må dermed vrenges før de brettes for at trykket skal komme på utsiden.

Anonymkode: eec47...337

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er relativt ryddig og liker å ha det pent rundt seg. Men hvordan han velger å rydde irriterer meg av og til. Han har null evne til å huske hvor ting har plass, så rydding er ofte etter «ute av øye ute av sinn» prinsipper. Gjerne gjemt i et skap eller lignende hvor det hvert fall ikke skal være. Noen uker etterpå finner han ikke tingen og så blir deg opp til meg å lokalisere hvor i alle dager han kan ha funnet på å plassere den (i stedet for bare å legge den på plass med det samme). Ikke bare skal jeg ha kontroll over hvor alt har riktig plass men må også ha en ide om hvor han kan finne på å legge fra seg ting. 

Er han sliten etter et eller annet gjennomført prosjekt (og det er han som oftest etter prosjekter) slenges alt av verktøy, emballasjesøppel med mer i en haug et sted og bare ligger der. Ligger til jeg ikke gidder å se på det mer og fjerner den. Likevel mener han det bare er alle andre enn ham som står for rotet i huset. 

Aller mest irritert blir jeg når han legger fra seg søppel ved siden av søppelbøtten. En klut som skal kastes etter å ha tørket av olje legges innen for garasjeporten i stedet for søppeldunken 1,5 meter unna samme garasjeport. Prislappen fra en ny T-skjorte oppe på kjøkkenbenken i stedet for å åpne skapet til søppelbøtten og hive den der. Har prøvd å teste hvor lang tid det tar før han selv ser det og kaster, men har ikke slik tålmodighet- uker og måneder kan gå…

Men alt i alt er det vel småtterier. Glad i fyren og han har mange gode egenskaper som veier opp. 

Anonymkode: 179b9...a9d

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt en altfor stor tv med en altfor stor lydplanke til, som stikker utenfor den pene tv-benken og med en diger subwoofer på gulvet som bare samler støv.
Han mener derimot ikke det er ubrukelig, så dette er jo øynene som ser :)
(men stort sett ser vi filmer og serier sammen på laptoppen i et annet rom).

Anonymkode: 1e487...87d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men kjære vene, dere forstår vel at klærne blir vasket på vranga, tørket på vranga, og deretter blir vrengt tilbake, lagt sammen og lagt skapet? 

Anonymkode: 6c8d5...42b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er særboere, av mange grunner men også for han er en skippertak-rydder som fint kan leve i rot altfor lenge, mens jeg er manisk på å ha det ryddig 😄
Det eneste lille jeg kommer på som irriterer meg når han er hos meg, er at han finner seg mat som kjeks og knekkebrød, og så går han rundt og eter på det mens han smuler på mine ellers støv- og smulefrie gulv. Nytter ikke hvor mange ganger jeg sier han må bruke asjett, det har fremdeles ikke sklidd inn etter 15 år. Så jeg har gitt opp. 

Anonymkode: 026b6...d80

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...