Gå til innhold

«Dratt» ansikt - fillers?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hello!

Jeg har bestilt time hos kosmetisk sykepleier førstkommende Fredag. Jeg er 32 år, og har gått ned en del i vekt de siste årene. Vekttapet i kombinasjon med svangerskap og «alderdom» generelt, har gjort at jeg har fått mye volumtap i ansiktet. Jeg ser sliten og dratt ut. 

Har noen erfaringer med feks. Fillers i kinn osv? Har aldri vært borti noe sånt før, men føler jeg skylder meg selv å føle meg litt freshere. Samtidig vil jeg se så «naturlig» ut som mulig, vil absolutt ikke ha et pillow-face..

Anonymkode: e20be...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert dermapen, gjerne i kombinasjon med andre behandlinger?

Anonymkode: 8153e...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om ny forskning når det gjelder fillers. Det ødelegger vev og lymfer. Forskere og plastisk kirurger melder også om flere tilfeller av angiødem, og setter det i sammenheng med covid. 

"The recent pandemic with COVID-19 has increased the prevalence of delayed complications in association with hyaluronic acid dermal fillers. "

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9131708/

"Hyaluronic acid – the key compound in most fillers – has been found to block lymphatic channels, which help the body drain fluid and are a key part of the immune system that helps to fight disease.  Research is now being planned to see if the treatment affects the risk of diseases including cancer. Fillers have also been linked to cysts, lumps, swelling and facial pain."

https://baaps.org.uk/about/news/1880/caution_raised_over_potential_immune_system_impact_of_cosmetic_filler/

Seneste som har blitt rammet av dette er Brandy Glanville. Hun skylder på stress, men  det er fastslått at fillers skader immunsystem, og ansiktsvev over tid. Det forsvinner ikke, slik de hevdet i starten. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/helt-ugjenkjennelig-pa-nytt-bilde/82354674

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved denne også jeg:

https://www.irishexaminer.com/news/spotlight/arid-41319373.html

"Dr Theodorou said the problem is with the substance itself. No matter how skilled the injector, the substance can still block these lymphatic channels.

He immediately stopped providing filler at his practice following the research findings, he said.

“I cannot in good conscience provide this to my patients anymore because of what I saw,” Dr Theodorou told the Irish Examiner.

“I have a daughter, she’s 16 years old and I don’t want her — when she’s 20 — putting this stuff in her face."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du vurdert dermapen, gjerne i kombinasjon med andre behandlinger?

Jeg står på isotretinoin pt, så det er nok en god stund til jeg kan prøve på dermapen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første, umiddelbare tanke er at du som er så ung nok vil erfare at dette går seg til med litt tid? Huden din er fortsatt ung og vil vel stramme seg litt opp hvis du har et fornuftig kosthold, går noen turer i frisk luft i uken og får nok søvn. Jeg har aldri i mitt liv sett en 32-åring med behov for fillers. 

Hilsen kvinne 54 hvis hudpleier forgjeves anbefaler fillers. :fnise: 

Anonymkode: 7c0ff...152

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min første, umiddelbare tanke er at du som er så ung nok vil erfare at dette går seg til med litt tid? Huden din er fortsatt ung og vil vel stramme seg litt opp hvis du har et fornuftig kosthold, går noen turer i frisk luft i uken og får nok søvn. Jeg har aldri i mitt liv sett en 32-åring med behov for fillers. 

Hilsen kvinne 54 hvis hudpleier forgjeves anbefaler fillers. :fnise: 

Dette er veldig riktig! Etter stort vekttap kan det ta litt tid før kroppen finner formen igjen. Men så ung vil hud trekke seg tilbake og alt strammer seg opp igjen  :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg står på isotretinoin pt, så det er nok en god stund til jeg kan prøve på dermapen etc.

Ah skjønner, jeg hadde nok ikke turt å ta fillers i kinnene, gi det heller litt tid, og ta dermapen når du er ferdig med behandlingen, jeg er ihvertfall veldig fornøyd med det 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du som 32 åring å se ut som 45 åring pga fillers? Det er sannsynlig mot retningslinjer å nevne navn på diverse bloggere, men 90% av dem som er aktuelle i denne sammenheng er rett over eller under 30 og ser minst 15 år eldre ut.  Hint. De som promoterer egen hudpleieprodukter og bor like ofte i Dubai eller Las Vegas som i Norge . Du ser virkelig ikke yngre ut med fillers.  Trynet blir smadra, ekkelt og ødelagt. Ingen rynker, men du ser ut en milf  før du har nådd 40 årene 

Anonymkode: 6c7a9...016

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask ansiktet ditt hver morgen og kveld(etter at sminken er fjernet) med en ansiktsklut, skrubb skikkelig!  Også påfører du deretter fuktighetskrem. Om kvelden før leggetid kan du benytte en karbamidkrem med urea. På dagtid en fuktighetskrem med spf også påfører du foundation o.l annen sminke mm over om du vil ha det på. 

Drikk godt med vann daglig. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (2 minutter siden):

Vask ansiktet ditt hver morgen og kveld(etter at sminken er fjernet) med en ansiktsklut, skrubb skikkelig!  Også påfører du deretter fuktighetskrem. Om kvelden før leggetid kan du benytte en karbamidkrem. På dagtid en fuktighetskrem med spf også påfører du foundation o.l annen sminke mm over om du vil ha det på. 

Ikke spesielt godt råd å skrubbe huden skikkelig med klut. Det kan ta helt knekken på huden. Og karbamidkrem? Er ikke det noe man brukte på 60-tallet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (1 time siden):

Vask ansiktet ditt hver morgen og kveld(etter at sminken er fjernet) med en ansiktsklut, skrubb skikkelig!  Også påfører du deretter fuktighetskrem. Om kvelden før leggetid kan du benytte en karbamidkrem med urea. På dagtid en fuktighetskrem med spf også påfører du foundation o.l annen sminke mm over om du vil ha det på. 

Så du mener at det å skrubbe ansiktet _hver_ dag (og det skikkelig?) gir tilbake kollagen og volum i ansiktet som er tapt etter vektnedgang og en generelt lav fettprosent? Nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fører til økt blodsirkulasjon, de døde hudcellene i øvre hudlag blir fjernet og ved å tilføre fuktighetskrem og at man drikker godt så blir huden godt hydrert og føles smidig. Man får også ganske glatt hud med fin glød i etterhvert som huden venner seg til dette. Det enkle kan ofte være like bra👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (5 minutter siden):

Fører til økt blodsirkulasjon, de døde hudcellene i øvre hudlag blir fjernet og ved å tilføre fuktighetskrem og at man drikker godt så blir huden godt hydrert og føles smidig. Man får også ganske glatt hud med fin glød i etterhvert som huden venner seg til dette. Det enkle kan ofte være like bra👏

Eventuelt raserer man hudbarrieren fullstendig. ;) Hard skrubbing to ganger om dagen hver dag er virkelig ikke å anbefale. Man skal være snill mot huden sin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eventuelt raserer man hudbarrieren fullstendig. ;) Hard skrubbing to ganger om dagen hver dag er virkelig ikke å anbefale. Man skal være snill mot huden sin. 

Amen. Eksfoliering av hud bør man aldri gjøre mer enn MAKS 2 ganger pr uke, dette uavhengig av hudtype. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva er problemområdet ditt da? Innsunket under øynene? Henger huden? Tap av runde ungsomskinn? Grå og livløs hud? 

Jeg har tatt filler under øyene (tear trough) som hjalp veldig. Selv om jeg har mistet litt volum i kinnene, lar jeg dette være siden jeg er redd for et unaturlig resultat. 

Dersom huden din henger så vil ikke en filler løse dette. Men jeg tviler på dette er sin problemstilling siden du er så ung. 

Ellers hjelper det veldig på med god hudpleie. Ansiktsbehandling kan også være en løsning, laser, dermapenn og hydrafacial kan være gode behandlinger. Ser du står på iso, da kan du ikke ta det nå, men kan være en løsning senere. 

Anonymkode: 36532...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...