Gymfantomet Skrevet 3. januar #21 Del Skrevet 3. januar Gratulerer med 28 dager uten røyk, for en jobb du har gjort! 👏 Tenkte jeg kan motivere deg litt med hva som kan ligge foran den framtidige deg (vi er alle forskjellige, men vil tro du vil oppleve noe av det samme - det viktigste er at du ikke gir deg, fortsett uansett f...!!). Det har gått mange år siden jeg la røyken på hylla selv. Hadde røyket fast i mange år, kun med pause ved graviditet og amming. Noen perioder med kun festrøyking, men stort sett fast (gikk lett 15 filtersigaretter for dagen, to tyvepakninger på byn med nachspiel 😁👌). Husker mitt aller siste trekk av en røyk. Og det blir aller siste, for nå er ALL lyst på røyk borte - selv om jeg skulle være godt bedugget. Det er ikke sånn at snikende bris frister fram røyksug engang! Den gangen var jeg på stor fest en nydelig sen sommernatt. Midt i mitt andre trekk sa jeg bare "nei, der gir jeg meg med dette!". Og slik ble det. Ingen substitutter, men mener jeg la på meg noen kilo, så snackset nok litt mer. Dette var lenge før jeg ble ordentlig feit, så fedmen har ingenting med røykeslutt å gjøre. Den følelsen du beskriver av frisk pust uten harking av slim, det var det første jeg la merke til selv. Den er så god den følelsen! Ikke glem å legg merke til disse endringene...klærne som lukter godt, håret osv. Kjøp deg gjerne en ny parfyme om du har mulighet, eller en velduftende bodylotion der duften fremdeles henger i etter mange timer. Legg merke til om du puster "renere" ved aktivitet. Gladnyheten til ditt framtidige deg fra mitt nåværende ex-røyker jeg: dette vil bli helt normalt til slutt, og du vil få "røyke-rutinene" på avstand. Med dette mener jeg for eksempel at jeg undret meg veldig på hvor kjip hverdagslige gjøremål ville bli når jeg ikke kunne legge dem opp etter røykepausene 😅 Først vaske badet, så en røyk. Så dusje og spise, før en røyk på vei til bussen. Lage middag og nyte dagens beste røyk etter det...for ikke å snakke om morgenrøyken (som virkelig satt fart på magen, du har nok et poeng med treg mage ja!). Sånn gikk dagene, og jeg lurte på hvor kjedelig alt skulle bli uten disse røyke-premiene. I dag kan jeg mimre og undre meg over den tankegangen. Det ble ikke kjedelig, bare en ny normal! Til tross for at jeg har vært i dårlig fysisk form lenge, kan det ikke måle seg med slimpusten jeg hadde som røyker. Nå lever jeg ganske aktivt igjen, og hverken hoster eller harker. Unner deg virkelig å oppleve din nye normal 😊 En vesentlig faktor til at jeg ga meg med røykingen den natten, var at jeg hadde blitt skremt av min egen mor som like før fikk påvist verste grad av lungeemfysem i alt for ung alder. Selv om dette nok også skyldes medfødt sårbarhet i lungene hennes - ikke kun røyking- får man gjerne en ny respekt for kroppen. Jeg klarte ikke å se hvordan sykdommen tæret på henne, samtidig som at jeg skulle ut å røyke like etter. Skremselspropaganda feiler gjerne ofte, men jeg kan love at har man besøkt noen på sykehusets lungeavdeling...ja, da er motivasjonen for røykeslutt ganske sterk. Ønsker deg all lykke til videre i prosjekt røykeslutt. Noe bedre kunne du neppe gjort for deg selv. Du er rå! 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronja_8 Skrevet 4. januar #22 Del Skrevet 4. januar Det her var akkurat den dagboken jeg trengte å lese nå! Fy søren så flink du er Askorbin! Jeg er imponert og setter veldig stor pris på at du deler så mye. Jeg prøver å slutte selv nå, og er gått fra en 20-pakning om dagen til 5 røyk - sånn gjennomsnittlig. Jeg har også engangssigaretter for å kanskje ha en mulighet til å klare å slutte helt. Uten det hadde jeg ikke hatt noen sjans faktisk... Men det er positivt at andre som har brukt røyken mye på samme måte som meg faktisk klarer det - for jeg kjenner meg så utrolig mye igjen i mye av det du skriver! Og Gymfantomet - Mye god motivasjon i det du skriver altså! Og du har også være superflink! Jeg er bare sååå imponert over dere som er så flinke og klarer å slutte helt. Kanskje jeg en dag kan være med i den fantastiske gjengen med eks-røykere? Per i dag klarer jeg ikke å se for meg å kutte helt, men tar én dag om gangen... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 12. januar Forfatter #23 Del Skrevet 12. januar Gymfantomet skrev (På 3.1.2025 den 22.04): Gratulerer med 28 dager uten røyk, for en jobb du har gjort! 👏 Tenkte jeg kan motivere deg litt med hva som kan ligge foran den framtidige deg (vi er alle forskjellige, men vil tro du vil oppleve noe av det samme - det viktigste er at du ikke gir deg, fortsett uansett f...!!). Det har gått mange år siden jeg la røyken på hylla selv. Hadde røyket fast i mange år, kun med pause ved graviditet og amming. Noen perioder med kun festrøyking, men stort sett fast (gikk lett 15 filtersigaretter for dagen, to tyvepakninger på byn med nachspiel 😁👌). Husker mitt aller siste trekk av en røyk. Og det blir aller siste, for nå er ALL lyst på røyk borte - selv om jeg skulle være godt bedugget. Det er ikke sånn at snikende bris frister fram røyksug engang! Den gangen var jeg på stor fest en nydelig sen sommernatt. Midt i mitt andre trekk sa jeg bare "nei, der gir jeg meg med dette!". Og slik ble det. Ingen substitutter, men mener jeg la på meg noen kilo, så snackset nok litt mer. Dette var lenge før jeg ble ordentlig feit, så fedmen har ingenting med røykeslutt å gjøre. Den følelsen du beskriver av frisk pust uten harking av slim, det var det første jeg la merke til selv. Den er så god den følelsen! Ikke glem å legg merke til disse endringene...klærne som lukter godt, håret osv. Kjøp deg gjerne en ny parfyme om du har mulighet, eller en velduftende bodylotion der duften fremdeles henger i etter mange timer. Legg merke til om du puster "renere" ved aktivitet. Gladnyheten til ditt framtidige deg fra mitt nåværende ex-røyker jeg: dette vil bli helt normalt til slutt, og du vil få "røyke-rutinene" på avstand. Med dette mener jeg for eksempel at jeg undret meg veldig på hvor kjip hverdagslige gjøremål ville bli når jeg ikke kunne legge dem opp etter røykepausene 😅 Først vaske badet, så en røyk. Så dusje og spise, før en røyk på vei til bussen. Lage middag og nyte dagens beste røyk etter det...for ikke å snakke om morgenrøyken (som virkelig satt fart på magen, du har nok et poeng med treg mage ja!). Sånn gikk dagene, og jeg lurte på hvor kjedelig alt skulle bli uten disse røyke-premiene. I dag kan jeg mimre og undre meg over den tankegangen. Det ble ikke kjedelig, bare en ny normal! Til tross for at jeg har vært i dårlig fysisk form lenge, kan det ikke måle seg med slimpusten jeg hadde som røyker. Nå lever jeg ganske aktivt igjen, og hverken hoster eller harker. Unner deg virkelig å oppleve din nye normal 😊 En vesentlig faktor til at jeg ga meg med røykingen den natten, var at jeg hadde blitt skremt av min egen mor som like før fikk påvist verste grad av lungeemfysem i alt for ung alder. Selv om dette nok også skyldes medfødt sårbarhet i lungene hennes - ikke kun røyking- får man gjerne en ny respekt for kroppen. Jeg klarte ikke å se hvordan sykdommen tæret på henne, samtidig som at jeg skulle ut å røyke like etter. Skremselspropaganda feiler gjerne ofte, men jeg kan love at har man besøkt noen på sykehusets lungeavdeling...ja, da er motivasjonen for røykeslutt ganske sterk. Ønsker deg all lykke til videre i prosjekt røykeslutt. Noe bedre kunne du neppe gjort for deg selv. Du er rå! 🤩 For ett innlegg å logge inn til. ❤️ Du har rett om dette med tiden, jeg har plutselig så sjukt mye tid å ta av, at jeg ikke veit hvordan jeg skal bruke den. Har fått gjort mer denne januar enn jeg har fått gjort noen tidligere januar. Men jeg tenkte sånn i starten selv: Hvordan skal det gå med alle de tingene jeg skal gjøre, når jeg ikke har etter-kompisen min å støtte meg på, noe å se frem til når jeg er ferdig med noe kjedelig? Om jeg legger på meg fordi jeg snacker litt mer, den tar jeg lett. De kiloene går lett av meg, det gjør ikke skader fra røyking. Det var potensiell sykdom fra røyk hos noen nære som gjorde meg livredd også. I ettertid har det vist seg å være noe annet, men det skremte meg, og den nære personen, såpass at røykeslutt ble en realitet for oss begge. Bare det lille jeg har spart siden jeg slutta har allerede gått inn i en flybillett til varmere strøk i år, det hadde jeg ikke kunnet unne meg om jeg fortsatt hadde røyka. Røykeplasteret må være med meg, samme med sprayen, men jeg ser frem til å teste ut slutten i omgivelser hvor jeg fort kan bli frista til å sprekke. Bare for å bli ferdig med det. Jeg blir jo frista på jobb hver eneste dag, men jeg merka det på jobb i uka som var at når det kom røykere inn, så lukta det ikke noe godt og ikke fristende i det hele tatt. Det er også en ting jeg har vært bekymra for. Nå teller jeg over 5 uker røykfri og selv om det er vanskelig, jeg tar meg selv i å reise meg for å ta meg en røyk, så er jeg bevisst på hvorfor jeg slutta og hvorfor jeg ikke vil starte igjen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 12. januar Forfatter #24 Del Skrevet 12. januar Ronja_8 skrev (På 4.1.2025 den 23.34): Det her var akkurat den dagboken jeg trengte å lese nå! Fy søren så flink du er Askorbin! Jeg er imponert og setter veldig stor pris på at du deler så mye. Jeg prøver å slutte selv nå, og er gått fra en 20-pakning om dagen til 5 røyk - sånn gjennomsnittlig. Jeg har også engangssigaretter for å kanskje ha en mulighet til å klare å slutte helt. Uten det hadde jeg ikke hatt noen sjans faktisk... Men det er positivt at andre som har brukt røyken mye på samme måte som meg faktisk klarer det - for jeg kjenner meg så utrolig mye igjen i mye av det du skriver! Og Gymfantomet - Mye god motivasjon i det du skriver altså! Og du har også være superflink! Jeg er bare sååå imponert over dere som er så flinke og klarer å slutte helt. Kanskje jeg en dag kan være med i den fantastiske gjengen med eks-røykere? Per i dag klarer jeg ikke å se for meg å kutte helt, men tar én dag om gangen... Bare hyggelig ❤️ Jeg deler for å ha ett sted hvor jeg ukritisk kan dele hva som skjer, for meg selv, men det er godt å se at andre får nytte av det jeg deler. Jeg trodde ikke jeg skulle klare å slutte jeg heller, for å være ærlig. Jeg tviler enda, i svake øyeblikk hvor jeg sliter med å ikke ha den krykka å støtte meg på, når noe treffer for hardt. Du kan gjerne sende meg ei melding om det er noe utover det jeg har skrevet her du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 12. januar Forfatter #25 Del Skrevet 12. januar Da teller jeg over 5 uker røykfri. Forstoppelsen har gitt seg. På naturlig vis. Kroppen ordna opp selv. Nå driver kroppen å justerer seg igjen, riktignok, på et helt annet vis. Jeg har lest noe forskning på at folk som har slutta å røyke får mer energi og sover bedre enn de gjorde før. Det første har jeg merka og det siste tror jeg at jeg merker nå, for siden romjula har jeg slitt med at jeg sover rundt 10-12 timer og ofte må dra meg selv ut av senga selv om jeg mer enn gjerne kunne ha sovet enda mer. Jeg går på melatonin for en innsovingsforstyrrelse jeg har hatt i alle år, og tenker å prøve noen netter uten, for å se om det kanskje hjelper på det at jeg sover ett halvt døgn om gangen. Det er utrolig deilig, etter å ha slitt med søvn i så mange år, at jeg plutselig sover mye og sover ganske dypt, når jeg først våkner til etter å ha sovet en sånn runde, så har jeg ganske mye energi, mer enn jeg har hatt før, men det hadde jo vært nice å lande tilbake på 8 timer, sånn jeg har vært vant til før. Har allerede slutta med en medisin jeg har måtte bruke fast, kanskje jeg kan slutte på en til? Jeg har blitt sjukt varm i kroppen og, jeg får noen ganger sånne "heteslag" hvor jeg kjenner at hele kroppen blir glovarm fra innsiden. Men den generelle "inne"temperaturen har steget også, det merker jeg veldig godt. Det var en natt her jeg tenkte på å finne frem ett teppe å ligge under, i stedet for den tjukke vinterdyna. De kildene jeg har lest mye hos, sier også at toleransen for kaffe kan bli lavere. Det kan jeg sjekke av på, ganske heftig. Jeg drakk litt sterkere kaffe idag, fordi jeg hadde en av de 12 timers med søvn-rundene igjen og jeg var så trøtt når jeg våkna idag at jeg ikke trodde jeg skulle klare å våkne ordentlig. Når jeg ble sulten nok til å spise frokost, så satt jeg nærmest å rista av all den sterke kaffen jeg hadde drukket. Når jeg røyka, så var det null stress å drikke så mye sterk kaffe, nå må jeg visst være litt mer forsiktig med både mengden og styrken jeg drikker. Helt greit for min del, da går det mindre i kaffe og jeg sparer inn penger der og. Nå har jeg riktignok kanskje ikke søkt så mye etter sånn type informasjon, men jeg finner jo masse informasjon om hva man fysisk kan forvente ved en røykeslutt og hvordan deale med de fysiske abstinensproblemene, men jeg finner _veldig_ lite om de psykiske abstinensproblemene man kan møte ved en røykeslutt også. Det er like mange av de som av de fysiske, og de trenger også folk hjelp med. Om noen har kommet over noen sider som snakker om det her og tilbyr litt hjelp, tips og triks, post de gjerne til meg her. Skal prøve å søke litt mer etterhvert i uka som kommer, for å se om det er noen jeg ikke har oppdaga. For jeg finner det litt merkelig at den siden av en slutt ikke er så godt dekket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 8. februar Forfatter #26 Del Skrevet 8. februar 62 dager røykfri. Skal starte å trappe ned på nikotinstyrken på plasteret imorra. Energinivået har holdt seg, sånn nogenlunde, jeg fikk en runde med covid som jeg tok på under ei uke, men herregud, så jævlig det var... Jeg sliter fremdeles med å få normalisert søvnen, jeg sover enten altfor mye eller altfor lite. Melatoninen får jeg nok ikke slutta på heller, for innsovingsforstyrrelsen har vært der siden før jeg starta å røyke. Men huden min! Herregud, huden min. Merker det så sjukt godt i ansiktet. Jeg har mye mer freshere hud, mye mer farge enn før. Jeg trodde også at jeg var ett sinnsykt vanemenneske, som måtte starte dagen på samme vis som jeg alltid gjør, men jeg har fått bevist for meg selv at det trenger jeg faktisk ikke. Jeg kan godt ta to kopper kaffe, ta meg en dusj, litt mer kaffe og så spise frokost. Eller jeg kan våkne, begynne å ta noen telefoner mens kaffen driver på, drikke litt kaffe og deretter ta frokost. Før var det "ikke snakk til meg før jeg har fått i meg en kopp med kaffe", tre sterke kopper med kaffe, do, frokost også kunne dagen starte. Det trenger jeg ikke nå lenger. Men. Nå skal jeg trappe ned på nikotinet. Så nå kan det jo bli vanskelig igjen fremover. Jeg har brutt den psykologiske vanen med å røyke, nå skal jeg ta den fysiske... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 10. februar Forfatter #27 Del Skrevet 10. februar En litt morsom greie jeg la merke til tidligere i dag: Jeg tok meg ei kondis økt og la merke til at siden desember så har oksygenopptaket i blodet mitt bare skutt i været. Merker jo forsåvidt det ganske godt, siden jeg ikke fryser som jeg gjorde før. Kroppen er generelt bare varmere og jeg tåler kulda _mye_ bedre enn før! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 4. mars Forfatter #28 Del Skrevet 4. mars 12 uker røykfri! Har ikke så innmari mye å skrive om akkurat idag, det er andre ting som gnager nå enn røykeslutten og det er fort ting som kunne ha ført til at jeg sprakk, men det har jeg ikke gjort. Det jeg skal snart, som jeg merker at stresser meg, det er å slutte på plaster. Det skjer nå snart og jeg står oppi greier på jobb og privat som gjør at jeg er skikkelig redd for å gå på en smell.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 5. mars #29 Del Skrevet 5. mars (endret) Gratulerer med et kvart år røykfri! For en fantastisk jobb du har gjort, noe av det viktigste du kan gjøre for egen helse 👊👏💯 Du skal se det går fint uten plaster også, men det er jo bra du forbereder deg mentalt. Ikke minst når du står i mye utenom. Store endringsprosesser krever overskudd, er en liten egenerklært konklusjon. Men det er bare så bra at du har kommet så langt allerede - jeg tror beina dine er godt plantet inn i den røykfrie tilværelsen, at du tåler å stå i endringen selv om det stormer litt på andre fronter. Jeg heier på deg 😊 Endret 5. mars av Gymfantomet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 10. mars Forfatter #30 Del Skrevet 10. mars Gymfantomet skrev (På 5.3.2025 den 19.21): Gratulerer med et kvart år røykfri! For en fantastisk jobb du har gjort, noe av det viktigste du kan gjøre for egen helse 👊👏💯 Du skal se det går fint uten plaster også, men det er jo bra du forbereder deg mentalt. Ikke minst når du står i mye utenom. Store endringsprosesser krever overskudd, er en liten egenerklært konklusjon. Men det er bare så bra at du har kommet så langt allerede - jeg tror beina dine er godt plantet inn i den røykfrie tilværelsen, at du tåler å stå i endringen selv om det stormer litt på andre fronter. Jeg heier på deg 😊 Tusen takk! Er på dag 3 uten plaster og det er som regel på dag 2 og 3 at jeg har merka at jeg har trappa ned på plastrene, for jeg blir sånn irrasjonelt sinna og får skikkelige humørsvingninger, men nå er det nada. Så jeg veit ikke om det er over nå eller om de reaksjonene kommer seinere i uka. 😬 Jeg tror også det at jeg var så forberedt på at det kunne bli rocky og vanskelig gjorde at det ikke ble det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 21. mars Forfatter #31 Del Skrevet 21. mars 103 dager røykfri! Å slutte på plaster gikk lettere enn jeg trodde, og jeg har ikke hatt noen sånne dager hvor jeg er irrasjonelt forbanna som jeg har hatt ved nedtrapping på plaster tidligere. Nå går jeg på spray og sugetabletter og jobber med å være bevisst på hvor mye av dem jeg bruker sånn at jeg kan kutte ned på de også, til det punktet hvor jeg ikke trenger det lenger. Har brukt sprayen 4 ganger i dag, som tilsvarer 4 mg med nikotin. Nå skal jeg snart på jobb og da blir sprayen liggende igjen i veska, men jeg har med meg en boks med sugetabletter i styrke 2mg i bakhånd, skal prøve å ikke bruke de idag for å se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltopp84 Skrevet 21. mars #32 Del Skrevet 21. mars Askorbin skrev (10 timer siden): 103 dager røykfri! Å slutte på plaster gikk lettere enn jeg trodde, og jeg har ikke hatt noen sånne dager hvor jeg er irrasjonelt forbanna som jeg har hatt ved nedtrapping på plaster tidligere. Nå går jeg på spray og sugetabletter og jobber med å være bevisst på hvor mye av dem jeg bruker sånn at jeg kan kutte ned på de også, til det punktet hvor jeg ikke trenger det lenger. Har brukt sprayen 4 ganger i dag, som tilsvarer 4 mg med nikotin. Nå skal jeg snart på jobb og da blir sprayen liggende igjen i veska, men jeg har med meg en boks med sugetabletter i styrke 2mg i bakhånd, skal prøve å ikke bruke de idag for å se hvordan det går. Du er god!! Så fantastisk at du har klart å la være å røyke så lenge! Jeg har ikke røyket, men har vært avhengig av snus i flere år. Jeg må ta flere forsøk før jeg endelig klarte å slutte. Det gikk noen måneder etter det før jeg følte meg helt trygg på at jeg klarte å la være å begynne igjen. Så jeg kjenner til avhengighet, det krever masse energi å endre på sånne vaner! Gratulerer så masse med fremgangen og bedre helse!👏🏻😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 1. april Forfatter #33 Del Skrevet 1. april Krølltopp84 skrev (På 21.3.2025 den 23.39): Du er god!! Så fantastisk at du har klart å la være å røyke så lenge! Jeg har ikke røyket, men har vært avhengig av snus i flere år. Jeg må ta flere forsøk før jeg endelig klarte å slutte. Det gikk noen måneder etter det før jeg følte meg helt trygg på at jeg klarte å la være å begynne igjen. Så jeg kjenner til avhengighet, det krever masse energi å endre på sånne vaner! Gratulerer så masse med fremgangen og bedre helse!👏🏻😊 Tusen takk for det! Avhengighet er en bitch, det er vanskelig å riste den av seg og det kan virke som om det kan være en evig kamp, men jeg merker at jo lenger jeg er fri for det, jo lettere blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askorbin Skrevet 1. april Forfatter #34 Del Skrevet 1. april Da er jeg over 16 uker røykfri. Har hatt noen situasjoner nå hvor jeg før tydde til å røyke for å roe meg ned, men det har ikke skjedd. Flere av situasjonene så var det ikke i tankene mine en gang, men jeg kan komme på en situasjon hvor lysta på å ta seg en røyk var så sterk at jeg var skikkelig redd for å sprekke. Takk og lov så skjedde ikke det. Jeg har tatt en pause på sugetablettene når jeg er hjemme, de brukes kun på jobb. Pga medisinbruk tidligere, så har jeg fått en svak form for periodontitt i kjeven og den blussa veldig opp fordi bivirkningene på både spray og sugetabletter er betennelse i tannkjøttet og problemer med spyttproduksjonen, så jeg har vært hos tannlegen og fått rensa opp og skal tilbake etter å ha gjennomgått både behandling hos dem og hjemme. Jeg tok selv valget om å roe ned på sugetablettene og heller bruke sprayen, for jeg merker at det tipper over litt av sugetablettene. Så det er jo noe å ha i hu om du vurderer å slutte og å bruke spray/sugetabletter, vær god på å pusse tenner, bruke mellomromsbørster, tannpirkere, skyllevann med fluor og bakteriehemmende og tanntråd, for å forebygge en eventuell betennelse. For meg var det visst bare et spørsmål om tid, siden det å slutte og røyke fører til økt blodgjennomstrømming til tannkjøttet og dermed en oppblussing av betennelsen. Jeg har familie som røyker enda og de tenker på meg, så de forsøker å ikke gjøre det rundt meg, jeg digger dem for det. ❤️ Men de gangene de røyker og vi er ute, så trekker jeg meg unna, om vi står ute sammen, for det er jeg som har slutta og jeg som må tenke på det, ikke de. Jeg har ingen problemer å stå med folk som røyker, røykelukta frister ikke noe veldig, den gir meg egentlig litt avsky nå, men noen ganger blir det for mye for meg, så da trekker jeg meg heller unna. Fremover nå, får jeg ganske mange "første gangen på mange år", spesielt i forbindelse med påsken og ferieturer jeg skal på. Jeg reiser snart til et sted jeg har vært mange ganger før og hvor folka jeg kjenner er vant til at jeg røyker, og det er vanlig å røyke der, så jeg er spent på hvordan det kommer til å gå. Om jeg har slutta på spray og sånt innen den tid er usikkert, men jeg planlegger å uansett ha med meg spray/sugetabletter i tilfelle det melder seg et behov. Reise nummer to skjer utpå sommeren en gang, men det skjer til et sted jeg aldri har vært før og dermed ikke har noen innebygde vaner rundt. Så det blir deilig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå