Gå til innhold

Baker du goro? Har noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe jern til å bake goro, men finner bare en type i handelen nå, Ånviken gorojern. Noen som har dette og kan si om det steker jevnt? Ser at det ikke har temperaturinnstilling.

Et annet spørsmål; goro skal fra gammelt av kjevles ut før steking, men nå finner man oppskrifter der man gjør som med krumkaker; bare legger på en klatt i hver rute. Blir disse kakene like gode som «gammeldagse» goro?

Takknemlig for svar fra alle goro-elskere!👩‍🍳

Anonymkode: 63dab...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har tenkt å kjøpe jern til å bake goro, men finner bare en type i handelen nå, Ånviken gorojern. Noen som har dette og kan si om det steker jevnt? Ser at det ikke har temperaturinnstilling.

Et annet spørsmål; goro skal fra gammelt av kjevles ut før steking, men nå finner man oppskrifter der man gjør som med krumkaker; bare legger på en klatt i hver rute. Blir disse kakene like gode som «gammeldagse» goro?

Takknemlig for svar fra alle goro-elskere!👩‍🍳

Anonymkode: 63dab...24d

Kan desverre ikke svare ang jern.

Men goro SKAL kjevles ut. «Latmannsgoro med røre er ikke det samme. Kjenner stor forskjell på de ekte jeg får servert hos svigermor og «latmannsgoroen» jeg får servert av en kollega hvert år… Skal du lage gammeldagse julekaker: bak de på gammelmåten. 

Anonymkode: aca44...4f2

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...