Gå til innhold

Klær til Lucia for gutt :/

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min 7-årige gutt skal gå i Lucia-tog og må ha hvite klær. Vi har hvit skjorte (sånn som man bruker til dress), men ikke hvit bukse. Og det får vi ikke tak i i desember, det er vel sommerklær. 

Går gutter også i slike kjoler som kjedebutikkene selger til Lucia? Eller hvordan løser man det?

Anonymkode: ca4db...b2a

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her brukte nå unga her skjorta til far sin med rødt silkebånd.

Eller en kan kjøpe vanlig lucia kjole på europris 

Skrevet

Ja, man får egne luciakjoler til gutter.

Men Pappas skjorte kan også fungere.

• Liker 2
Skrevet

Her går de fleste guttene i vanlig bukse og hvit/lys skjorte. Noen har lucia-drakt. Så lenge man har tatt det beste alternativet man har får det være bra nok. Man skal ikke måtte kjøpe en drakt for de 10 minuttene en slik senanse pågår, i hvert fall ikke om det ikke er viktig for barnet. 

Anonymkode: ca02d...6bf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle våre fire barn har brukt pappas hvite skjorter, ermene dratt opp og festet med sikkerhetsnål.  Vanlige bukser/strømpebukse. Skjorta er så pass lang at den blir litt kjolene. Vi har aldri kjøpt eget lucia-antrekk.

Anonymkode: 96952...577

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vanlig lucia-kjole (de er for både gutter og jenter), eller hvit skjorte og jeans. Etter barnehagealder har mine hatt hvit skjorte.

Endret av Amys
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Er denne noe gutter også kan gå i? 

Skjermbilde 2024-12-06 kl. 12.24.29.png

Skrevet

Forresten, sjekk finn eller lokale salgsgrupper for luciakjoler hvis dere trenger det, hvis dere bor i en by bør det være greit å få tak i brukt (og de kan selges igjen uten tap neste år, spesielt kvelden før lucia når butikkene har stengt 🤣)

• Liker 1
Skrevet

Stjernegutter går også i kjole, så jeg tenker det går helt fint at både jenter og gutter bruker de samme Lucia-klærne. Jeg hadde ikke kjøpt noe nye bare for én dag i alle fall. Hvis dere ikke har, bare bruk noe annet hvitt (t-skjorte, genser, skjorte) som dere voksne har. 

• Liker 1
Skrevet
Amys skrev (2 minutter siden):

Forresten, sjekk finn eller lokale salgsgrupper for luciakjoler hvis dere trenger det, hvis dere bor i en by bør det være greit å få tak i brukt (og de kan selges igjen uten tap neste år, spesielt kvelden før lucia når butikkene har stengt 🤣)

Pleier alltid å prøve å kjøpe ting som brukes sjelden brukt, men denne gangen var det ingen som hadde 😕

Ts 

Skrevet

Hva skjedde med å klippe opp et gammalt hvitt laken og knytte noe glitterbånd rundt?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvit pen tskjorte fra far, med enten silkebånd eller glitterremse rundt livet er bra nok.

Anonymkode: 8f943...d8d

• Liker 1
Skrevet

For meg er det mye enklere å kjøpe en ferdig kjortel. Har tre yngre brødre som kan arve før den selges videre eller gis bort. 

Synes dere kjolen på bildet over kan brukes til gutt? 

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Ja, kjolen over kan brukes til gutt også. 

Vi brukte gjerne bare en hvit skjorte fra meg eller far, som ble brettet opp i ermene. 

De årene vi tilfeldigvis hadde hvite eller off-white bukser/stillongser, så ble det brukt sammen med skjorta. 

De gangene vi har vært i barnehagen, så har det vært lite forskjell på hva gutter og jenter går i av luciaklær. 

Anonymkode: 35a63...ab3

• Liker 1
Skrevet

One Piece Pyjamas for menn Midtøsten herreklær hvit (S størrelse) | Fyndiq

Muslimer har jo de der. Må vel kunne funke til Lucia

Anonymkode: 79104...f24

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min 7-årige gutt skal gå i Lucia-tog og må ha hvite klær. Vi har hvit skjorte (sånn som man bruker til dress), men ikke hvit bukse. Og det får vi ikke tak i i desember, det er vel sommerklær. 

Går gutter også i slike kjoler som kjedebutikkene selger til Lucia? Eller hvordan løser man det?

Har alltid brukt en stor hvit skjorte til mine gutter. Er ikke så nøye med buksa da.

Anonymkode: 0164b...17f

• Liker 2
Skrevet

Lindex har til begge kjønn.

Anonymkode: faeaf...30b

Skrevet

De trenger da ikke hvit bukse. En hvit voksen-skjorte funker helt fint på både gutter og jenter.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...