Gå til innhold

Korona

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har hatt korona de siste ukene/mnd, hvor lenge varte det? Snart gått en uke her og jeg føler meg fortsatt veldig redusert.. 

Anonymkode: e579f...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere som har hatt korona de siste ukene/mnd, hvor lenge varte det? Snart gått en uke her og jeg føler meg fortsatt veldig redusert.. 

Vet du at det er korona da, eller om det er forkjølelse eller influensa?

Anonymkode: 19443...5f6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

10 dager nå, og veldig redusert enda, og ja, har testet positivt. 

Anonymkode: acccd...177

Skrevet

Vi hadde i starten av august, fikk det på ferie. Barna hadde 2 dager med litt hosting og snufsing. Jeg hadde 3 uker og følte meg dritt i et par måneder etter. Mensen er fortsatt ikke helt i rute og den går som regel etter klokken. Yay, og når blir vi sikkert smittet igjen til jul eller etter nyttår.

Anonymkode: 894f4...ed4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde i starten av august, fikk det på ferie. Barna hadde 2 dager med litt hosting og snufsing. Jeg hadde 3 uker og følte meg dritt i et par måneder etter. Mensen er fortsatt ikke helt i rute og den går som regel etter klokken. Yay, og når blir vi sikkert smittet igjen til jul eller etter nyttår.

Kan det tenkes at du er vaksinert, mens barna ikke er det?

Anonymkode: 6762a...098

• Nyttig 2
Skrevet

Vet du at det er korona da, eller om det er forkjølelse eller influensa?

Anonymkode: 19443...5f6

Ts

Ja, har testet positivt. 

10 dager nå, og veldig redusert enda, og ja, har testet positivt. 

Var dere fungerende eller sykmeldte? Foreløpig er jeg sengeliggende.. 

Skrevet

Hadde for et par uker siden. Var mer eller mindre sengeliggende i 3 dager, burde ha holdt meg hjemme lenger. Strevet på jobb i 5 dager før det begynte å bli litt bedre. Fortsatt kraftig redusert nå etter to uker. Dødssliten, andpusten og hjertebank. Jeg testet. 

Anonymkode: 9b7b9...1e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts

Ja, har testet positivt. 

Var dere fungerende eller sykmeldte? Foreløpig er jeg sengeliggende.. 

Var sengeliggende hele dagen en uke, nå er jeg delvis oppe, men blir veldig fort sliten. Setter på en vaskemaskin og må sette meg en god stund før jeg prøver å gjøre noe igjen.  Ta ut av oppvaskmaskinen må gjøres i flere omganger med pause mellom. Sover ganske dårlig da jeg er veldig tett i nesen tross nesespray. 

Skrevet

Snart halvannen måned her.

Anonymkode: 5efbc...81a

Skrevet

Var sengeliggende med covid en uke i november. Skikkelig slått ut med 39-40 i feber og nye smerter. Etter noen dager mer hoste og snørr. Fått tilbake smak/lukt og generelt bedre form. Men fortsatt unormalt smal i halsen, som gir mer tungpust og snorking. Og veldig lav på energi. Under 50% av før jeg var syk. Så det sitter lenge.

Anonymkode: d65d9...e85

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snart halvannen måned her.

Spesifisering: Var sengeliggende med høy feber den første uka. Siden da har det vært konstant lett feber (mellom 38 og 38,5), tett nese, sår hals, hoste, hodepine og noe tungpust. Har også et rart utslett som fastlegen ikke klarer å bli klok på. Likner litt på petekkier. Jeg har problemer med høy puls og ekstraslag fra før og det forverres når jeg er syk generelt, så vil ikke legge "skylda" på korona spesielt.

Tror jeg hadde blitt bedre raskere om jeg hadde hatt tid til å være syk. Eksamensperiode fra slutten av oktober og til 20 desember hjelper ikke akkurat på formen.

• Hjerte 2
Skrevet

Her var det ikke noe oppløftende svar 😞 Testa selv idag pga heftige og litt annerledes symptomer enn vanlig og testen var positiv. Så dårlig samvittighet for at jeg var på jobb igår enda jeg kjente det var noe på gang. Ble først verre etter jobb. Livredd for å ha smittet folk på jobb hvor det allerede er høyt sykefravær.

Det er så utrolig vanskelig det der synes jeg! 

Anonymkode: 616a2...551

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her var det ikke noe oppløftende svar 😞 Testa selv idag pga heftige og litt annerledes symptomer enn vanlig og testen var positiv. Så dårlig samvittighet for at jeg var på jobb igår enda jeg kjente det var noe på gang. Ble først verre etter jobb. Livredd for å ha smittet folk på jobb hvor det allerede er høyt sykefravær.

Det er så utrolig vanskelig det der synes jeg! 

Anonymkode: 616a2...551

Jeg skulle ønske vi kunne normalisere det å ta på seg et munnbind hvis man følte at det var sykdom på vei! Det kunne hjulpet mye på sykefravær.

Anonymkode: 414b6...f8f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...