Mayka Skrevet 5. desember #1 Del Skrevet 5. desember Jeg fikk lyst til å skrive litt om hvordan det føles å få opp øynene etter mange år i et forhold som var halvbra... eller halvt dårlig. 7 år med en mann som hadde problemer, men det fungerte frem til det ikke fungerte. Jeg velger å kalle denne dagboken veien hjem, som i veien til å finne meg selv og lande trygt i eget hjem. Jeg laget en ny bruker for dette. Det har allerede skjedd et par endringer siden tråden om utestengelse fra julebordet. Min eks flytter ut i helgen, han orket ikke bo med meg lengre enn han måtte, fordi jeg er så vanskelig. Min bolig er ikke klar på flere måneder, kanskje det dukker opp noe annet i mellomtiden. Eks starter med 20% samvær, selv om han ønsket 50/50. 3 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsepetra Skrevet 5. desember #2 Del Skrevet 5. desember Mayka skrev (2 timer siden): Min eks flytter ut i helgen, han orket ikke bo med meg lengre enn han måtte, fordi jeg er så vanskelig. Ja, selvfølgelig syns han du er vanskelig når du ikke lenger føyer deg i ett og alt. Sånt er beintøft å stå i, må vite! 🤦♀️🤣 (Sarkasme, i tilfelle det var uklart.) 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayka Skrevet 5. desember Forfatter #3 Del Skrevet 5. desember Vimsepetra skrev (37 minutter siden): Ja, selvfølgelig syns han du er vanskelig når du ikke lenger føyer deg i ett og alt. Sånt er beintøft å stå i, må vite! 🤦♀️🤣 (Sarkasme, i tilfelle det var uklart.) Det har allerede vært noen rare dager. Fra en diskusjon der han ikke orket å høre på meg, en sms om ønsket samvær. På tirsdag kveld ønsket han sex 🙈 onsdag kveld har han ordnet seg et gjesterom hos en kompis. Der passet det dårlig med 50/50 løsning, jeg nevnte at det ikke blir noe fritid om han skal ha 50/50 ellers pga arbeidssituasjon hans. Da var det ikke noe problem å bytte jobb for å få til det. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sekhmet369 Skrevet 5. desember #4 Del Skrevet 5. desember Selv om han bytter jobb, vil han jo ikke kunne opprettholde sine vaner for venner, fest og fritid. Beste er vel uansett at det starter smått, så du ikke risikerer å få mindre i bidrag fra han. For en sleip type. Godt du har klart å stå så sterkt i dette TS! Skulle ønske jeg kunne sagt det samme, men jeg seigpinte meg selv i mange år med en lignende kar... Han hadde klart å bryte meg ned nok over tid, før han ble verre og verre. Skulle ønske jeg klarte å få oss bort derfra tidligere. Heier så på deg og ungen(e?), husker ikke om du har beskrevet antall (mener det ikke som et spørsmål, antall er irrelevant uansett) Dette nye året skal bli så mye bedre enn du engang klarer drømme om akkurat nå! ❤️ 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayka Skrevet 5. desember Forfatter #5 Del Skrevet 5. desember sekhmet369 skrev (3 timer siden): Selv om han bytter jobb, vil han jo ikke kunne opprettholde sine vaner for venner, fest og fritid. Beste er vel uansett at det starter smått, så du ikke risikerer å få mindre i bidrag fra han. For en sleip type. Godt du har klart å stå så sterkt i dette TS! Skulle ønske jeg kunne sagt det samme, men jeg seigpinte meg selv i mange år med en lignende kar... Han hadde klart å bryte meg ned nok over tid, før han ble verre og verre. Skulle ønske jeg klarte å få oss bort derfra tidligere. Heier så på deg og ungen(e?), husker ikke om du har beskrevet antall (mener det ikke som et spørsmål, antall er irrelevant uansett) Dette nye året skal bli så mye bedre enn du engang klarer drømme om akkurat nå! ❤️ Jeg har et barn 😊 Jeg kan ikke si dette er bare lett og går så greit, i dag gråt jeg etter barnet var lagt fordi jeg er så sliten i hodet. Min eks mener at han vil bevare vennskapet vårt (?) Jeg svarer at her er det ikke noe vennskap fra min kant. Nei, jeg skal ikke være vanskelig med vilje, men jeg føler ingen vennskap. For om det hadde vært vennskap så hadde han bidratt mer, vært hyggeligere, brydd seg noe mer enn hva han viser nå. Så presset jeg litt mer innpå den samtalen så sa han vel egentlig at han kommer til å bli veldig sint på meg snart om han ikke flytter ut nå. Sikkert fordi foten min er satt ned så han ikke slipper unna med noe. Akkurat nå føler jeg at psyken min er utrolig svak, jeg gråter litt hver dag denne uken. Jeg er tung og sliten i hodet. Jeg er bekymret for fremtiden. En del av meg lurte i går på om jeg valgte riktig, en veldig liten del. Så ramser jeg opp alt det vonde og vet at det er rett. Jeg merker at jeg søker en slags forklaring for oppførselen hans mot meg. En slags avslutning om man kan kalle det for det. Dette uroet meg litt denne uken, jeg trenger egentlig en ærlig og grundig prat for å føle meg bedre. Brått gikk det opp for meg at den følelsen har jeg sittet med før. Jeg har en tyngre oppvekst med flere ubesvarte spørsmål. Jeg bekymret meg, tenkte og søkte svar i 6 år før det ga slipp. Jeg ville jo aldri fått svarene jeg trengte fra den gang heller, men så lenge plaget det meg. Tankene om hvorfor ting skjedde, hvorfor mine nærmeste ville meg vondt, hvorfor jeg ble mislikt mest, ønske om at de voksne kunne ta ansvar og være ærlige. Så jeg tror at jeg må bestemme meg for å legge bort de tankene i en boks og bare godta det at her finnes det ikke ærlige svar. 1 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 5. desember #6 Del Skrevet 5. desember Du er sterk som klarer å stå imot drittfyren, dere har tross alt tilbrakt lang tid sammen. Iblant må man akseptere at det ikke fins noen gode svar, og bare godta at noen ganger møter man på et drittmenneske - og blir rundlurt. Ikke føl deg dårlig for det. Du har fått med deg viktig lærdom hvordan et forhold IKKE skal være. Håper inderlig du fortsetter å stå imot manipuleringen hans, for det vil nok komme en god del mer, og la han stå igjen alene i drittstormen sin. Heier på deg 🌷 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet torsdag kl 23:06 #7 Del Skrevet torsdag kl 23:06 (endret) Mayka skrev (2 timer siden): Jeg har et barn 😊 Jeg kan ikke si dette er bare lett og går så greit, i dag gråt jeg etter barnet var lagt fordi jeg er så sliten i hodet. Min eks mener at han vil bevare vennskapet vårt (?) Jeg svarer at her er det ikke noe vennskap fra min kant. Nei, jeg skal ikke være vanskelig med vilje, men jeg føler ingen vennskap. For om det hadde vært vennskap så hadde han bidratt mer, vært hyggeligere, brydd seg noe mer enn hva han viser nå. Så presset jeg litt mer innpå den samtalen så sa han vel egentlig at han kommer til å bli veldig sint på meg snart om han ikke flytter ut nå. Sikkert fordi foten min er satt ned så han ikke slipper unna med noe. Akkurat nå føler jeg at psyken min er utrolig svak, jeg gråter litt hver dag denne uken. Jeg er tung og sliten i hodet. Jeg er bekymret for fremtiden. En del av meg lurte i går på om jeg valgte riktig, en veldig liten del. Så ramser jeg opp alt det vonde og vet at det er rett. Jeg merker at jeg søker en slags forklaring for oppførselen hans mot meg. En slags avslutning om man kan kalle det for det. Dette uroet meg litt denne uken, jeg trenger egentlig en ærlig og grundig prat for å føle meg bedre. Brått gikk det opp for meg at den følelsen har jeg sittet med før. Jeg har en tyngre oppvekst med flere ubesvarte spørsmål. Jeg bekymret meg, tenkte og søkte svar i 6 år før det ga slipp. Jeg ville jo aldri fått svarene jeg trengte fra den gang heller, men så lenge plaget det meg. Tankene om hvorfor ting skjedde, hvorfor mine nærmeste ville meg vondt, hvorfor jeg ble mislikt mest, ønske om at de voksne kunne ta ansvar og være ærlige. Så jeg tror at jeg må bestemme meg for å legge bort de tankene i en boks og bare godta det at her finnes det ikke ærlige svar. Det «vondeste « med slike brudd , er at du ikke får en oppklarende prat , et endelig svar , eller noe som helst . Fordi en irrasjonell person er ute av stand til å gi rasjonelle svar . Umulig å være venn med noen som har såret så mye og opptredd så forvirrende . Når han spør etter vennskap, kan du svare at et vennskap er tuftet på gjensidig respekt og evnen til å ville hverandre vel . Hvem vil vel ha en nedlatende , arrogant og uærlig venn? . Vennskap er noe han sier isteden for: «jeg vil fortsette å ha taket på deg». Jeg vil fortsette å forvirre deg, jeg vil fortsette å kaste bort tiden din . Omgi deg med folk som løfter deg opp. Planlegg en tur med veninner . Reis bort uten å oppdater han . Begynn i terapi , skjem bort deg selv når du kan , bestill en deilig ferie . Spa med veninner . Heier på deg❤️ Endret torsdag kl 23:11 av NiceOrNothing 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet fredag kl 07:41 #8 Del Skrevet fredag kl 07:41 NiceOrNothing skrev (8 timer siden): Det «vondeste « med slike brudd , er at du ikke får en oppklarende prat , et endelig svar , eller noe som helst . Fordi en irrasjonell person er ute av stand til å gi rasjonelle svar . Umulig å være venn med noen som har såret så mye og opptredd så forvirrende . Når han spør etter vennskap, kan du svare at et vennskap er tuftet på gjensidig respekt og evnen til å ville hverandre vel . Hvem vil vel ha en nedlatende , arrogant og uærlig venn? . Vennskap er noe han sier isteden for: «jeg vil fortsette å ha taket på deg». Jeg vil fortsette å forvirre deg, jeg vil fortsette å kaste bort tiden din . Omgi deg med folk som løfter deg opp. Planlegg en tur med veninner . Reis bort uten å oppdater han . Begynn i terapi , skjem bort deg selv når du kan , bestill en deilig ferie . Spa med veninner . Heier på deg❤️ Det kan jo også være at han prøver å si: «håper vi kan samarbeide», men mangler riktige ord. Denne mannen har utvilsomt mangler, @Mayka!!! Det kommer tydelig frem i den opprinnelige tråden din. Da kan det også være at han mangler noen viktige begreper i ordforrådet sitt. En ting jeg vil du skal huske i alt dette, er det at andre har gjort deg urett, er ikke din skyld!!!! Det at du har godtatt dette er kanskje et resultat av at du aldri har blitt lært selvrespekt. Det fine er at det er noe du kan lære deg selv, og ikke minst, du kan bryte mønsteret og lære barnet ditt. Jeg vil anbefale deg å finne noen å prate med. Den nærmeste tiden blir tøff!!! Har dere bedriftshelsetjeneste gjennom jobben? Kanskje det er psykologtjenester der? Lavterskel samtaletjeneste i kommunen din? Det kan være magisk forløsende å få lov å si sine innerste tanker høyt til noen som ikke fordømmer. Gleder meg til å få følge deg videre, @Mayka!!! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet søndag kl 18:32 #9 Del Skrevet søndag kl 18:32 Hvordan går det ts? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayka Skrevet søndag kl 21:49 Forfatter #10 Del Skrevet søndag kl 21:49 Min første hele helg uten han er unnagjort. Jeg var ikke helt meg selv da han pakket sakene å dro, merket noe nerver for den nye hverdagen. Usikkerhet rundt tanker om "kan han ha funnet ei annen." Det første jeg la merke til; det var mye billigere å handle inn til helg. I stedet for 1000 så brukte vi 400. Før sto jeg en evighet å lagde skikkelig helgemiddag med indrefilet, saus, fløtegratinerte poteter osv. Da jeg spurte om maten smakte så var det enten helt grei eller "Jeg ble kvalm" som svar. Denne helgen var det bare mat til meg som jeg syns var skikkelig snadder og det tok bare 30 min å lage. Jeg har hatt overskudd til å både rydde og ommøblere noe. Det var ingen som rotet det til på kvelden etter at jeg la meg heller. Jeg har hentet meg inn på hele 3 runder med klesvask og håndklevask. Jeg har sovet ganske godt, uroen var mest på fredag. Barnet kom hjem idag og var i godt humør, så samværet denne gangen gikk veldig bra. Jeg var litt spent ved levering, men det gikk fint. Kanskje jeg nå får oppleve han mer som han er mot andre venner. Han hadde hvert fall ingen negative kommentarer å komme med. Tenk at bare 3 dager uten kritikk, dårlig stemning og krangling kan gi så mye indre ro. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayka Skrevet søndag kl 21:57 Forfatter #11 Del Skrevet søndag kl 21:57 Jeg forsøkte meg forresten på å ta kontakt med en av disse damene jeg kjenner til. Det rare var de forskjellige historiene, så jeg forstår at de ikke er mine venninner sånn sett. Jeg har merket at hun ikke har delt dette med min eks, for da hadde det jo kommet reaksjoner. Denne jenta mente at dette var første året for åpent julebord. Min eks sa jo at det har vært slik de siste årene. Ville hun dekke over hans feil? Har hun fått beskjed om hva hun bør og ikke bør si? Uansett litt dumt når hun mener dette er første gang, mens eksen innrømmet at det har skjedd flere ganger. Eller så har det vært skjult for henne også, så jeg sa ingenting om hans innrømmelser for jeg vet jo ikke helt hvor jeg har disse jentene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet mandag kl 15:22 #12 Del Skrevet mandag kl 15:22 Dagene dine kommer bare til å bli bedre og bedre nå 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet mandag kl 18:59 #13 Del Skrevet mandag kl 18:59 (endret) Mayka skrev (21 timer siden): Jeg forsøkte meg forresten på å ta kontakt med en av disse damene jeg kjenner til. Det rare var de forskjellige historiene, så jeg forstår at de ikke er mine venninner sånn sett. Jeg har merket at hun ikke har delt dette med min eks, for da hadde det jo kommet reaksjoner. Denne jenta mente at dette var første året for åpent julebord. Min eks sa jo at det har vært slik de siste årene. Ville hun dekke over hans feil? Har hun fått beskjed om hva hun bør og ikke bør si? Uansett litt dumt når hun mener dette er første gang, mens eksen innrømmet at det har skjedd flere ganger. Eller så har det vært skjult for henne også, så jeg sa ingenting om hans innrømmelser for jeg vet jo ikke helt hvor jeg har disse jentene. Enten kan hun være av typen som bagatelliserer fordi hun ikke vil gjøre vondt verre, evnt hun lever litt i lurerier selv . Dessuten er det ikke bare ang julebordet din eks har vært kjip , men året rundt . Del minimalt med «hans « gjeng , da de plutselig kan bli flying monkeys, altsa rapportere til han . Fokuser heller på å ta steg for steg inn i en fredeligere og bedre tilværelse ❤️ Endret mandag kl 19:00 av NiceOrNothing 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayka Skrevet mandag kl 19:29 Forfatter #14 Del Skrevet mandag kl 19:29 I dag fant jeg ut av noe nytt. Min eks har over lengre tid gått til foreldrene sine å sagt at jeg ikke ønsker besøk, det passer ikke nå, hun kunne ikke bli med, etc. I blant har jeg sjekket med han om å invitere de på middag, spørre om barnepike, spørre om hjelp med henting i barnehage om det har sett ut til at jeg måtte jobbe overtid. Hver gang har han svart at de er opptatte med diverse akkurat nå, en av de har ikke vært helt friske. Den siste tiden spurte jeg mer og han sa at de liker best å komme på besøk når han er med. Fra starten av har samtalene der vært vanskelige og vi har holdt oss litt overfladiske. Så jeg har jo ikke hatt grunn til å mistro dette. Nå var det snakk om en sammenkomst i familien der ved min samværshelg. Så jeg sa til eksen at jeg får vel bare levere barnet jeg da, for de er vel bare interessert i barnet. Da svarte han at de har vært mer interessert i å komme på besøk enn hva han har sagt, så jeg kan fint være med barnet. Jeg orket ikke å gå inn på mer rundt temaet og en telefon til de selv. Da sa jeg til de at om de ønsker besøk eller komme på besøk så må de kontakte meg, for eksen har aldri informert meg. Nå ser jeg det at han har drevet med splitt og hersk, dette gir jo så mening for andre ting. Blant annet de periodene med silent treatment, så har telefonen ringt og han har vist meg omsorg så den i telefonen hører det. Når han har lagt på så er det tilbake til silent treatment. Når vi har vært rundt de eller andre så viser han glede over meg. Så fort vi er alene har det vært borte igjen. Han må jo ha vært livredd for at jeg skal dele med familien hans hvordan ting egentlig er. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sologvår Skrevet i går, 11:21 #15 Del Skrevet i går, 11:21 Mayka skrev (15 timer siden): I dag fant jeg ut av noe nytt. Min eks har over lengre tid gått til foreldrene sine å sagt at jeg ikke ønsker besøk, det passer ikke nå, hun kunne ikke bli med, etc. I blant har jeg sjekket med han om å invitere de på middag, spørre om barnepike, spørre om hjelp med henting i barnehage om det har sett ut til at jeg måtte jobbe overtid. Hver gang har han svart at de er opptatte med diverse akkurat nå, en av de har ikke vært helt friske. Den siste tiden spurte jeg mer og han sa at de liker best å komme på besøk når han er med. Fra starten av har samtalene der vært vanskelige og vi har holdt oss litt overfladiske. Så jeg har jo ikke hatt grunn til å mistro dette. Nå var det snakk om en sammenkomst i familien der ved min samværshelg. Så jeg sa til eksen at jeg får vel bare levere barnet jeg da, for de er vel bare interessert i barnet. Da svarte han at de har vært mer interessert i å komme på besøk enn hva han har sagt, så jeg kan fint være med barnet. Jeg orket ikke å gå inn på mer rundt temaet og en telefon til de selv. Da sa jeg til de at om de ønsker besøk eller komme på besøk så må de kontakte meg, for eksen har aldri informert meg. Nå ser jeg det at han har drevet med splitt og hersk, dette gir jo så mening for andre ting. Blant annet de periodene med silent treatment, så har telefonen ringt og han har vist meg omsorg så den i telefonen hører det. Når han har lagt på så er det tilbake til silent treatment. Når vi har vært rundt de eller andre så viser han glede over meg. Så fort vi er alene har det vært borte igjen. Han må jo ha vært livredd for at jeg skal dele med familien hans hvordan ting egentlig er. Det er nok derfor han er så samarbeidsvillig nå, han vet du har info på han som kan avsløre han 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayka Skrevet i går, 11:35 Forfatter #16 Del Skrevet i går, 11:35 Sologvår skrev (13 minutter siden): Det er nok derfor han er så samarbeidsvillig nå, han vet du har info på han som kan avsløre han Og det skal avsløres 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Mayka skrev (På 9.12.2024 den 20.29): I dag fant jeg ut av noe nytt. Min eks har over lengre tid gått til foreldrene sine å sagt at jeg ikke ønsker besøk, det passer ikke nå, hun kunne ikke bli med, etc. I blant har jeg sjekket med han om å invitere de på middag, spørre om barnepike, spørre om hjelp med henting i barnehage om det har sett ut til at jeg måtte jobbe overtid. Hver gang har han svart at de er opptatte med diverse akkurat nå, en av de har ikke vært helt friske. Den siste tiden spurte jeg mer og han sa at de liker best å komme på besøk når han er med. Fra starten av har samtalene der vært vanskelige og vi har holdt oss litt overfladiske. Så jeg har jo ikke hatt grunn til å mistro dette. Nå var det snakk om en sammenkomst i familien der ved min samværshelg. Så jeg sa til eksen at jeg får vel bare levere barnet jeg da, for de er vel bare interessert i barnet. Da svarte han at de har vært mer interessert i å komme på besøk enn hva han har sagt, så jeg kan fint være med barnet. Jeg orket ikke å gå inn på mer rundt temaet og en telefon til de selv. Da sa jeg til de at om de ønsker besøk eller komme på besøk så må de kontakte meg, for eksen har aldri informert meg. Nå ser jeg det at han har drevet med splitt og hersk, dette gir jo så mening for andre ting. Blant annet de periodene med silent treatment, så har telefonen ringt og han har vist meg omsorg så den i telefonen hører det. Når han har lagt på så er det tilbake til silent treatment. Når vi har vært rundt de eller andre så viser han glede over meg. Så fort vi er alene har det vært borte igjen. Han må jo ha vært livredd for at jeg skal dele med familien hans hvordan ting egentlig er. For en ordentlig kjip fyr. Hvorfor har han holdt på sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå