AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Datt på isen og måtte sy noen sting i ansiktet. Gikk en uke, så spratt stingene opp. Jeg syntes slikt er ekkelt og hadde gått stiv som en stokk i en uke pga angst (ville holde såret i ro) Da de skulle sy det igjen så lå jeg og skalv helt sinnsykt mye. Men var ikke angst anfall, for jeg var helt rolig. Har ptsd så kjenner kroppen en del. Men dette var nytt, for jeg hadde rolig puls, pustet normalt, men den syke skjelvingen. Kan man skjelve av frykt? Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 13205...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Datt på isen og måtte sy noen sting i ansiktet. Gikk en uke, så spratt stingene opp. Jeg syntes slikt er ekkelt og hadde gått stiv som en stokk i en uke pga angst (ville holde såret i ro) Da de skulle sy det igjen så lå jeg og skalv helt sinnsykt mye. Men var ikke angst anfall, for jeg var helt rolig. Har ptsd så kjenner kroppen en del. Men dette var nytt, for jeg hadde rolig puls, pustet normalt, men den syke skjelvingen. Kan man skjelve av frykt? Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 13205...6a7 Jeg har det slik i tannlegestolen, og jeg skjelver noe dyrisk på hendene når jeg er nervøs eller engstelig - uten at noe av det er angst eller økt puls osv. Jeg kan også få skjelvinger i f.eks selskaper, og kan synes det er vanskelig å smile, snu på hodet og slikt. Jeg føler meg rolig, men kroppen er av annen mening. Jeg er så anspent at musklene dirrer, og selv når jeg prøver og også føler at jeg slapper av, så er fremdeles dirringa der. Det er tydelig anspenthet. Anonymkode: e4ba2...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Skjelving er jo den mest kjente reaksjonen på ekstrem frykt? Man snakker ofte om noen som skalv av frykt Ser det til og med i tegnefilmer. Anonymkode: db18c...ba4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Ja. Jeg skjelver noen ganger over hele kroppen (sånn som når man fryser veldig) når jeg blir redd eller sint. (Har angst så antar det kan spille inn) Anonymkode: d879e...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Selvfølgelig, dersv uttrykket "skjelve av skrekk". Anonymkode: 062b1...f4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Du fikk vel bedøvelse, og den inneholder som regel adrenalin, noe som alltid fikk meg til å skjelve etter lokalbedøvelse hos tannlegen. Med bedøvelse uten adrenalin skjelver jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Ja. Er man veldig redd så er det synlig. Anonymkode: 1d0e6...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Se her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1044884-skjelving-etter-tannlegebedøvelse/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Begge gangene jeg tok keisersnitt, så skalv jeg helt voldsomt, og ja, jeg var jo nervøs, men ikke SÅ nervøs. De sa til meg at det var adrenalin, så kanskje det er aktuelt for deg også? Anonymkode: 321ed...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå