Gå til innhold

NRK sin Asia-korrespondent Philip Lote

catman

Anbefalte innlegg

Med hendelsene i Sør Korea er Philip Lote kommet mye i fokus og jeg er helt overrasket over at han fungerer som TV journalist. Videoen her:

https://www.nrk.no/norge/opposisjonen-i-sor-korea-krever-at-presidenten-gar-av-1.17153992

...er den andre jeg ser av ham og selv om jeg har mye nære folk i Korea og følger landet tett, klarer jeg ikke å se innslaga hans ferdig. Han snakker ubegripelig langtekkelig, rotete, målløs og får jo knapt sagt noe likevel. Er ikke det rart at han kommer på TV slik? Trodde journalistutdannelsen har en solid andel med retorikk og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke helt denne kritikken. Han nøler litt etter noen setninger, men synes han gjør seg greit forstått og jeg synes ikke han fremstår rotete. Har dog ikke sett han i andre innslag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (1 time siden):

Med hendelsene i Sør Korea er Philip Lote kommet mye i fokus og jeg er helt overrasket over at han fungerer som TV journalist. Videoen her:

https://www.nrk.no/norge/opposisjonen-i-sor-korea-krever-at-presidenten-gar-av-1.17153992

...er den andre jeg ser av ham og selv om jeg har mye nære folk i Korea og følger landet tett, klarer jeg ikke å se innslaga hans ferdig. Han snakker ubegripelig langtekkelig, rotete, målløs og får jo knapt sagt noe likevel. Er ikke det rart at han kommer på TV slik? Trodde journalistutdannelsen har en solid andel med retorikk og slikt?

Jeg er helt uenig med deg, hører hører mye på Urix på lørdag, og han er mye der. Har ingen problemer med å høre på ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...