Gå til innhold

Tinnitus

Sunberg

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt tinnitus siden september 2021. Jeg har vært på flere hørselstester, men de sier hørselen min er perfekt. Kan ikke merke noen andre årsaker heller. Har noen prøvd noe behandling som har funket? Har til dels stiv nakke men det virker litt rart at tinnitus skulle komme over natten for den grunn. Tinnitusen har plaget meg ekstra den siste tiden. Og er en del redd for at den skal bli uutholdelig med årene. Er bare 20 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, min tinnitus blir forverret når jeg har stiv nakke. Prøv massasje, nasonex, og luftfukter hvis du har tørr luft inne, det er de tre tingene som hjelper meg best ihvertfall 😊

Anonymkode: ae31f...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tinnitus, men er nok heldig, fordi det plager meg helst når jeg er stresset. Vet ikke om noe nedsatt hørsel har noe å si for tinnitus. Men avslapning og ro hjelper. 

Anonymkode: 2de5a...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neida, min tinnitus blir forverret når jeg har stiv nakke. Prøv massasje, nasonex, og luftfukter hvis du har tørr luft inne, det er de tre tingene som hjelper meg best ihvertfall 😊

Anonymkode: ae31f...6a7

Takk for svar :) hvordan hjelper luftfukter og nesespray? Har du hørselstap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har slitt med tinnitus hele livet mitt Det som forsterker det er etter feks høy musikk. I allefall etter bruk av øretelefoner. 
Stress forsterker det enormt. Jeg har tinnitus konstant. I forskjellige toner. 
Siden jeg har hatt det hele livet mitt, så har jeg blitt vant med det, til en viss grad. Når nye toner kommer, så merker jeg det. 
Forskjølelse, stress, støy forsterker det veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronterte skrev (7 timer siden):

Hei. Jeg har slitt med tinnitus hele livet mitt Det som forsterker det er etter feks høy musikk. I allefall etter bruk av øretelefoner. 
Stress forsterker det enormt. Jeg har tinnitus konstant. I forskjellige toner. 
Siden jeg har hatt det hele livet mitt, så har jeg blitt vant med det, til en viss grad. Når nye toner kommer, så merker jeg det. 
Forskjølelse, stress, støy forsterker det veldig. 

Er det håp for å leve ok med dette..? Forstår ikke hvorfor den er værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...