AnonymBruker Skrevet 3. desember #1 Del Skrevet 3. desember Har vært utbrent svært lenge. Og får aldri hentet meg inn. Det er daglige gjøremål og uoverkommelig mengde oppgaver og konstant stress og søvnløshet. Barna merker sikkert dette på meg og nekter å følge rutiner og tester grenser absolutt hele tiden. Jeg har søkt om avlastingshjem men fikk avslag. Har gått foreldrekurs og "kan det meste" på rams, men klarer ikke å kjenne noe annet enn at jeg gruer meg til hver eneste dag. Nei, har ingen å be om avlasting. Barna er 6 og 3 år. Orker ikke mer snart. Barnefar er tivoli-pappa. Trodde aldri det skulle bli så mareritt-aktig hver dag med barn... Dette er selvsagt verst for de som sikkert har glemt at jeg en gang i tida var en tålmodig og kjærlig mamma... Anonymkode: 1713f...573 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #2 Del Skrevet 3. desember Kan du betale for barnevakt? Er det noe frivillig et sted som du kan benytte deg av? Anonymkode: 1161a...e63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #3 Del Skrevet 3. desember Det hjelper ikke med avlastning hvis ikke du ikke klarer å finne roen i deg selv. Akkurat nå lar du stresset rive deg med og du er konstant dysregulert. Jeg anbefaler deg å finne måter å roe ned deg selv på kveldstid. Ikke sløve foran en skjerm. Gjør trening, yoga, meditasjon, hva som helst. Få nok søvn. Prioriter det fremfor å sitte og sløve på kvelden foran en serie eller noe annet dritt. Spis sunn mat, land i deg selv. Anonymkode: c4c7a...bc0 4 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 3. desember #4 Del Skrevet 3. desember Jeg bor i Sverige og vet ikke om dette er en mulighet i Norge. Men her kan vi få hjelp av arbeidsterapauter for å få hverdagen med barn til å fungere. Kanskje det finns det samme i Norge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 3. desember #5 Del Skrevet 3. desember Forenkle de delene av livet du kan. Det er lov å: Bruke papptallerkener og engangsbestikk - dette hjalp meg MYE igjennom noen tunge uker Spise fjordland og annet ferdig til middag - samme som over Minimere sosiale ting La barna se tv når du trenger å hvile Legge seg samtidig med barna Ikke brette klær før de legges på plass/ sortere i hver persons egen kurv og la de ligge Vaske barna med klut istedenfor å dusje hver gang Også lov å kjøpe ferdige julekaker, droppe juletilstelninger, ta juleferie fra evnt fritidsaktiviteter osv.. Du kan også dra til legen og forklare at du er tom og holder på å bli utbrent Det går helt fint å gjøre slike tiltak i en periode så du får hodet over vannet og litt mer energi ❤️ 27 3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #6 Del Skrevet 3. desember Skal vise denne posten til venninnen min som ønsker barn uten å ha familie eller (mange) venner. Høres jævlig ut! Anonymkode: 81946...95d 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #7 Del Skrevet 3. desember Jeg begynte å gå på fysiske kurs i meditasjon og mindfulness. Dette innebærer torsdag-søndag borte fra kaoset hjemme minst 2-3 ganger i året. Opprettholder det jeg lærer på kursene og går på drop-in her og der på yoga/meditasjon. Da MÅ pappaen trå til og det vet han skal familien overleve. Forlang at du får noen helger helt for deg selv og ta vare på deg selv de minuttene du har i hverdagen ❤️ Anonymkode: cd88c...858 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #8 Del Skrevet 3. desember Jeg tror ikke du er uegnet som mor. Du er sliten, overveldet og har liten mulighet for selvivaretagelse.. Jeg har vært i samme båt lenge og skjønner hva du mener med en tivoli pappa.. skikkelig frustrerende. Grunnen til at det kanskje bare blir ett barn på meg. Kan du eliminere noen gjøremål i uka som ikke er krise? Jeg dropper å lage middag 2-3 dager i uka. Da blir det enten rester, lettvint fisk i airfryer med salat eller karbonader med fløtepoteter fra varmdisken på meny. Slik blir ettermiddagene litt mindre stress her. Anonymkode: 453b0...1c1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #9 Del Skrevet 3. desember Skjønner deg veldig, veldig godt, det er likt her, bortsett fra at tivoli-pappaen bor i et annet europeisk land og jeg er alene 340 dager i året. Hatt barnevakt 2 ganger på 5 år, for å gå i begravelser🫠 LilleMy kommer med noen gode forslag ❤️ og hvis du har råd til det, finn en hyggelig barnevakt du kan benytte.. jeg er der nå, og skjemmes ikke et gram for å tilby noen kroner til ei jeg vet er flink med barna mine sånn at jeg kan treffe noen venner i førjulsmaset. Når du ikke har vært alene med andre voksne på x antall måneder/år, og du er helt på felgen, så er det lov å spørre besteforeldre, venner, tanter eller onkler; du er ikke frekk og det høres ikke ut som at du har rent ned dørene hos noen for å få litt avlastning. Håper du kan få senket skuldre, fått litt tid, og roet gemyttene. Det er slitsomt som fy, uansett hvor mye man elsker barna sine. BV nevnte faktisk om jeg ønsket avlastning her.. og jeg takket nei. Det er 2 år siden og jeg angrer som en hund😅 Anonymkode: 6dd4d...36f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #10 Del Skrevet 3. desember Samme her, skulle aldri fått barn. Anonymkode: 8ac6b...686 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #11 Del Skrevet 3. desember Jeg var 100% alene med tre barn i mange år. Mitt tips er legg deg når barna legger seg, innse at det blir unntakstilstand noen år fremover. Få en sykemelding og hvil mens barna er i barnehagen. Ty til enkle middagsløsninger. Anonymkode: 0754f...ddd 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #12 Del Skrevet 3. desember Og du,hold ut!! Det blir bedre ❤️❤️❤️ Anonymkode: 0754f...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #13 Del Skrevet 3. desember Hvor bor du? Anonymkode: 38d5e...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #14 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært utbrent svært lenge. Og får aldri hentet meg inn. Det er daglige gjøremål og uoverkommelig mengde oppgaver og konstant stress og søvnløshet. Barna merker sikkert dette på meg og nekter å følge rutiner og tester grenser absolutt hele tiden. Jeg har søkt om avlastingshjem men fikk avslag. Har gått foreldrekurs og "kan det meste" på rams, men klarer ikke å kjenne noe annet enn at jeg gruer meg til hver eneste dag. Nei, har ingen å be om avlasting. Barna er 6 og 3 år. Orker ikke mer snart. Barnefar er tivoli-pappa. Trodde aldri det skulle bli så mareritt-aktig hver dag med barn... Dette er selvsagt verst for de som sikkert har glemt at jeg en gang i tida var en tålmodig og kjærlig mamma... Anonymkode: 1713f...573 For en vond situasjon, TS! Du høres ikke ut til å være udugelig som mamma - men satt ut av spill akkurat nå. Han pappaen burde jo stille opp, da. Hvis han har mulighet / egner seg. Ellers håper jeg du kan få et godt avlastningshjem for en periode via barnevernstjenesten. Det smerter sikkert, men kanskje du kan komme deg ovenpå. Det er ikke sikkert det behøver vare så lenge. God bedring og styrkeklem til deg ❤️ Anonymkode: f79d9...b7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverland Skrevet 3. desember #15 Del Skrevet 3. desember Been there, done that ❤️ Bor du på Østlandet, kan jeg hjelpe deg! Har voksne barn, er en kvinne i 40- årene og jobber som lærer. Kontakt meg på innboksen hvis du vil 😊 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #16 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært utbrent svært lenge. Og får aldri hentet meg inn. Det er daglige gjøremål og uoverkommelig mengde oppgaver og konstant stress og søvnløshet. Barna merker sikkert dette på meg og nekter å følge rutiner og tester grenser absolutt hele tiden. Jeg har søkt om avlastingshjem men fikk avslag. Har gått foreldrekurs og "kan det meste" på rams, men klarer ikke å kjenne noe annet enn at jeg gruer meg til hver eneste dag. Nei, har ingen å be om avlasting. Barna er 6 og 3 år. Orker ikke mer snart. Barnefar er tivoli-pappa. Trodde aldri det skulle bli så mareritt-aktig hver dag med barn... Dette er selvsagt verst for de som sikkert har glemt at jeg en gang i tida var en tålmodig og kjærlig mamma... Anonymkode: 1713f...573 Omg er du meg for 7 år siden? Hadde det helt likt: ingen avlastning, tivoli pappa, full butikksjef stilling i enmannsbutikk, to små kronisk syke (en som var våken annenhver time om nettene grunnet magesmerter og som hadde pustealarm da han sluttet ofte å puste på nettene), jeg var selv kronisk syke (fibromyalgi), utbrent og stresset/hissig/ikke en god mamma med lite toleransevindu... Jeg betalte noen nabojenta til å avlaste meg: Nina pleide å hente eldste som da var 5-6 og følge henne til turn på mandager. Det var ikke mange kronene men det var fantastisk avlastning å slippe å drasse lillebror med på turn (han var 1-2 på den tiden). Den andre jenta hadde lillebror i ny og ne. Etterhvert (da han ble eldre) fulgte hun han på svømming da hun var hjelpetrener og hadde livredningskurs og så fulgte hun han hjem. Slike små stunder var gull samtidig som det gav meg 1- til 1tid med det andre barnet. De trenger å være alene med mamma de og. Anonymkode: 00cc3...be8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 3. desember #17 Del Skrevet 3. desember Vil ikke pappaen ha barna sine? Det er ikke urimelig å forvente at barna bor 50% hos han, det vil vel alle parter ha glede av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #18 Del Skrevet 3. desember Jeg har også vært der at jeg var en dårlig mamma som ikke hadde overskudd til barna mine. Kjeftet og var sur. for det første er det lov med en sykemelding for å hente seg inn. Deretter gjøre noen grep for å få det bedre. For meg var det å gå ned til 80 % stilling. Det kan også være vaskehjelp, matkasse, betale for barnevakt, reise bort så mannen MÅ ta ansvar, senke kravene til rydding og vasking. Prioritere trening, egentid, venninner. Enkel middag. La ungene sitt foran TV osv. Anonymkode: bb07f...6b3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #19 Del Skrevet 3. desember Ingen vinner på at du grøftekjører deg selv❤️utslitt mor her selv med to krevende barn der ene trolig har autisme og andre trolig adhd . Begge under utredning her er mine råd når batteriet er tomt - ikke brett klær! La rene klær være i baljene så finner man det man trenger der. (Ved mindre brette klær er avslappende for deg da) - take away så mye som mulig om økonomien tillater det. Da slipper du stresset med å lage mat. Eller enkle løsninger som frossenpizza og ting som ille har deg krefter. Grandis med gullrøtter og agurk ved siden av er en slager her - om alternativet er at du blir enda mer stressa og sliten fordi ungene er i en vrang modus la det bli en ettermiddag/kveld med mye skjermtid/spill. Ellers, om kreftene tillater det - vær mye ute med barna. Da får alle frisk luft og ungene får ut energi. De blir ofte roligere inne etterpå da og mindre krangler og testing av grenser. Hjelper litt på psyken også synes jeg Anonymkode: ede55...bfa 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #20 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor bor du? Anonymkode: 38d5e...948 Oslo. Ts. Anonymkode: 1713f...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå