Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Er du på andre mindre foraer? Hva liker du best av store og små foraer?

Jeg er veldig aktiv på et mindre lukket forum. Det har sin sjarm fordi man "kjenner" folk og vet hvor man har hverandre. Da blir det også lettere å skrive om personlige ting.

Sjarmen med store foraer som kg er, nettopp mangfoldet. Her er det veldig mange brukere, og man får alltid svar, og det er alltid en eller annen som mener noe som kan skape diskusjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ekstra sjarm med KG: STRUKTUR!

Jeg er på mindre forum også, ikke lukkede da (men lukket for gjesteposting) og på andre store, og det gjennomgående er: Små har kanskje vel så mange "underkategorier" som de store forumene har, men 90% av aktiviteten legges på "generell" likevel, og det er ikke vanlg at moderatorer flytter det til rett forum. Gjør jo hele greia uoversiktelig, og poenget medunderforumene forsvinner ganske godt. Ingen legger økonomiting på økonomiforum, for de får bare svar på generell. Fordi ingen er på økonomi for alle spørsmålene ligger på generell....

Men, på ENDA mindre, lukkede forum,¨så er vel gjerne ikke det et så stort problem?

Gjest Bellatrix
Skrevet
En ekstra sjarm med KG: STRUKTUR!

Jeg er på mindre forum også, ikke lukkede da (men lukket for gjesteposting) og på andre store, og det gjennomgående er: Små har kanskje vel så mange "underkategorier" som de store forumene har, men 90% av aktiviteten legges på "generell" likevel, og det er ikke vanlg at moderatorer flytter det til rett forum. Gjør jo hele greia uoversiktelig, og poenget medunderforumene forsvinner ganske godt. Ingen legger økonomiting på økonomiforum, for de får bare svar på generell. Fordi ingen er på økonomi for alle spørsmålene ligger på generell....

Men, på ENDA mindre, lukkede forum,¨så er vel gjerne ikke det et så stort problem?

Ikke der jeg er modde i hvert fall. Noen feilpostinger vil det alltid bli, men vi er flinke til å flytte.

Skrevet

Liker best de små som jeg er på. Folk er så velstrukturerte der at det ikke er måte på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er nok mest aktiv på KG. Er med på et annet forum også, lukket, men der er det jo mye mindre aktivitet.

Merker at jeg er i en helt annen modus der enn jeg er på KG. Det er liksom en helt annen stemning.

Skrevet

Vet ikke om noen andre foraer jeg, hvis man ser bort i fra diskusjonsidene på SOL og VG.. :sjenert:

Gjest GreenSky
Skrevet

Liker best store, det er ikke så mye som skjer på de små.

Skrevet

Jeg er på at par mindre forum og de kan egentlig ikke sammenlignes med KG eller andre store fora.

Gjest Gjest
Skrevet
En ekstra sjarm med KG: STRUKTUR!

Jeg er på mindre forum også, ikke lukkede da (men lukket for gjesteposting) og på andre store, og det gjennomgående er: Små har kanskje vel så mange "underkategorier" som de store forumene har, men 90% av aktiviteten legges på "generell" likevel, og det er ikke vanlg at moderatorer flytter det til rett forum. Gjør jo hele greia uoversiktelig, og poenget medunderforumene forsvinner ganske godt. Ingen legger økonomiting på økonomiforum, for de får bare svar på generell. Fordi ingen er på økonomi for alle spørsmålene ligger på generell....

Men, på ENDA mindre, lukkede forum,¨så er vel gjerne ikke det et så stort problem?

Tja, ser problemet - på små fora vil det kanskje bli veldig lite aktivitet i noen av underforaene så folk bare legger innlegg der det skjer mest?

En fordel med KG synes jeg er at det har mange ulike kategorier, hvor man risikerer å få svar i løpet av dagen på det meste - kanskje unntatt spørsmål om koreansk film (hvor det faktisk skjer mye spennende om dagen) o.l.

De andre foraene jeg er på er "fagfora"; innen jobb og hobby (nærmere bestemt data/grafiske fag og dyr, blant annet). De blir naturlig nok nokså små, men også veldig strukturerte de også, fordi det tross alt er snakk om felt som de som driver forumet har detaljkunnskap om, og derfor klarer å dele inn på en funksjonell måte.

Ulempen (og fordelen, alt ettersom) med småforaene er at man blir veldig fort kjent og kanskje også båssatt (fordi man er NY, blant annet). Det er ofte plass til bare èn klikk slike steder, andre har vel lett for å føle seg litt utafor. Men også både hyggelig og nyttig.

Oppsummert (litt):

-KG er bra til generelle spørsmål, og til debatter som foregår i mer enn snegletempo. Mye aktivitet

-småfora er bra på detaljkunnskap, og er vel mer forutsigbare når det gjelder omgangstone. Her (KG) kan man få kjempehyggelige og konstruktive svar når man man letter hjertet for en eller annen stor synd, alt ettersom hvem som begynner å svare; i neste tråd man starter blir man skjelt ut og mistenkeliggjort fordi man er sykemeldt for kreft... På fora hvor folk enten kjenner hverandre/vet navnet på hverandre eller det er få brukere, er det vel ikke sånn...

Skrevet

Jeg har vel vært uheldig med mine "mindre" fora jeg, fordi de er akkruat litt for store til at man kjenner alle (selv om man kjenner mange) også er de ikke lukkede, bare lukket for gjestepostinger. For det gjelder altså mer enn et forum, denne manglende strukturen, det gjelder de fleste (jepp, jeg surrer innom flere, men mange av dem har jeg droppet nettopp av denne grunn) Tror de lider av at de har vokst litt for fort, og defor ikke har moderatoroppgavene på plass, og ingen har ansvar for flytting, som sikkert ikke var noe problem til å begynne med...

Men ja, jeg liker det at KG har så vide tema, de andre er mer "detaljerte", hvert til sitt bruk, selvsagt :)

Skrevet

Små forum preges av klikker, dessuten er moderatorene serdeles uprofesjonelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...