Gå til innhold

Hvilken el-bil er den beste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan ingenting om bil, og har lite interesse for bil. Så akkurat tråden om Nissan Arya som var en aktuell hos oss, men var ikke klar over at de var i ferd med å gå konkurs. Tenker prisklasse rundt 500-900K. Blir en vanlig familiebil, viktig med god komfort og gjerne litt større bagasjeplass enn Arya.

Anonymkode: 4b2f1...9cd

Må jeg velge bare en..Xpeng G9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk heller KIA EV9 . Lekker bil. 🥰

Anonymkode: b98c4...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle biler overvåker hva føreren gjør og hvor han kjører.

Kina er verdens ledende bilprodusent nå, ingen kan konkurrere hverken på pris, teknologi eller kvalitet..

Det her er avgjort allerede i favør Kina så glem amatørene i Europa, VW, Mercedes og BMW er dødsdømte..samme med de franske og det lille som er igjen av bilproduksjon i Italia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (18 minutter siden):

Japansk elbil?? Du bør nok ta turen tilbake til skolebenken.

Japanske elbiler suger.

De fungere jo om ikke anna, men det er vel litt uvant? Utover det er det kun dommedagsprofeti du strør rundt deg med!

Anonymkode: 1376b...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sjekk heller KIA EV9 . Lekker bil. 🥰

ENORM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (8 minutter siden):

Alle biler overvåker hva føreren gjør og hvor han kjører.

Kina er verdens ledende bilprodusent nå, ingen kan konkurrere hverken på pris, teknologi eller kvalitet..

Det her er avgjort allerede i favør Kina så glem amatørene i Europa, VW, Mercedes og BMW er dødsdømte..samme med de franske og det lille som er igjen av bilproduksjon i Italia..

At alle elbilen er utstyrt med elektronikk som kan overvåke, er sant. Men når bilen kommer fra et regime som Kina, blir det plutselig problematisk. Jeg vet ikke om du har fått med deg utfordringene med Kina i verdensituasjonen i dag? 

Det skulle vært lagt sanksjoner mot Kina og elbiler. 

Kina er vel ikke synonymt med kvalitet, så der er jeg sterkt uenig. I tillegg er vel ikke G9 en designbombe heller akkurat... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte nye skoda enyaq og er veldig fornøyde så langt

Anonymkode: 0ff1e...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt ymse elbiler i noen år nå. Har en Tesla Y og en Nissan Leaf.

Tesla Y er den beste bilen jeg har hatt. Jeg pendler og kjører mye. Eneste som kan konkurrere er Audi.

Anonymkode: 813ca...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en el-bilprodusent som selger flere biler enn alle de andre produsentene ti sammen.. det er det en grunn til..

Anonymkode: 8894d...190

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (2 timer siden):

Med fra-pris på 864k er det fort gjort å komme opp i millionen med litt ekstrautstyr og vinterdekk 

De kjører kampanje med ok utstyr til 799' så mulig å komme i mål innen pris TS har satt.

Anonymkode: ab1f4...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp kinabil. De kinesiske selskapene er statlig eid, og vil over tid presse ut europeiske og japanske, koreanske merker. 

Altså et diktatorstyre med slaver som selger biler billigere enn fra land med arbeidsrettigheter, menneskerettigheter, lønn , osv 

Ikke nok med det, verden er på stupet før ny kald krig, tredje v k , handelskrig. Du leser nyhetene? 

Folk som kjøper kinabil må være noen spesielle verna mennesker. Fy skam.

Anonymkode: 917d0...3c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi har hatt ymse elbiler i noen år nå. Har en Tesla Y og en Nissan Leaf.

Tesla Y er den beste bilen jeg har hatt. Jeg pendler og kjører mye. Eneste som kan konkurrere er Audi.

Anonymkode: 813ca...0bf

Tesla Y konkurrere med Audi på kvalitet og komfort?? 🤣 🤣Du kødder nå, ikke sant?

Er det noe Tesla IKKE får skryt for, så er det komfort og kvalitet. Men, verden vil bedras.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 time siden):

ENORM!

Ja! 🥰 Ruvende og stor, og griselekker! 😍 Jeg har så lyst på Kia EV9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja! 🥰 Ruvende og stor, og griselekker! 😍 Jeg har så lyst på Kia EV9.

Griselekker? Vil heller si den er grise-schtøgg både utvendig og innvendig... 😄 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mardina skrev (4 minutter siden):

Griselekker? Vil heller si den er grise-schtøgg både utvendig og innvendig... 😄 😝

Ja, jeg synes den er griselekker. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

At alle elbilen er utstyrt med elektronikk som kan overvåke, er sant. Men når bilen kommer fra et regime som Kina, blir det plutselig problematisk. Jeg vet ikke om du har fått med deg utfordringene med Kina i verdensituasjonen i dag? 

Det skulle vært lagt sanksjoner mot Kina og elbiler. 

Kina er vel ikke synonymt med kvalitet, så der er jeg sterkt uenig. I tillegg er vel ikke G9 en designbombe heller akkurat... 

Alle biler - elbil eller ikke - har svært mye datainnhenting og kommunikasjon deretter. Mozilla Foundation forska på det for bare ett år siden:

https://foundation.mozilla.org/en/privacynotincluded/articles/its-official-cars-are-the-worst-product-category-we-have-ever-reviewed-for-privacy/

Jeg er enig i at den uheldige sammenrøringen av stat og forretning i Kina, overvåkningen de har der med sosiale poeng og mer, gjør alt mye, mye verre. Men du må ikke tro at en fossilbil ikke sender data tilbake til produsenten som kan misbrukes, lekkes eller selges.

Kina lager fantastisk mange produkter av svært høy kvalitet. Når BYD prøvde å selge bensinbil i Tyskland for 15 år siden var det en katastrofe. I dag er det ikke rart de er verdens ledeste elbilprodusent, med gode, rimelige og svært konkurransedyktige produkter.

Sanskjoner mot kinesiske elbiler har jo blitt bekreftet både i USA og Europa. Det er egentlig ganske idiotisk da tollbarrierer kun gjør produktet dyrere for kunden, og sørger for at den lokale konkurrerende industrien skjermes og seiler akterut. Det er vel slik chicken tax sørget for at amerikanske bilprodusenter seilet akterut og fortsatt produserer elendig kvalitet og trucks som ikke kan konkurrere andre steder i verden.

Når det gjelder trådens egentlige tema: De beste bilene er Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5. Det er virkelig ikke mye å lure på her. Du kan få noen kinesere billigere, men da får du kanskje ikke sertifiserte og derfor potensielt helsefarlige interiørdeler, de mangler typisk setevarme bak, og man vet ikke hvor trygg kjøpet er i lengden. MG, BYD og Xpeng er nok kommet for å bli, men Voyah, Nio og andre er mer utsatt for å tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke kjøp kinabil. De kinesiske selskapene er statlig eid, og vil over tid presse ut europeiske og japanske, koreanske merker. 

Sett deg inn i materien før du skriver tull.

Eneste statlig eide bilprodusent vi får biler fra er Saic som har et 10tall mest ukjente merker pluss Maxus og MG.

BYD er et privat selskap notert på NewYork børsen og eid av investorer verden rund.

Samme med Xpeng og Nio, private selskaper og børsnotert i USA.

Likedan Geely ( eier bl.a. Zeekr og Volvo) privat selskap og det som vokser raskest i verden akkurat nå.

Alle disse selskapene har en CEO som startet de fra scratch og som leder selskapet og er storaksjonær der...akkurat som Musk og Tesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...