AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Ser veldig mange som har 2 eller flere adventstjerner i vinduene. På rekke og rad. Naboen har ikke mindre enn 5 helt like stjerner i alle vinduene ut mot gaten. Symbolikken drukner jo helt. Det er kun EN smnetlehemsstjerne. Anonymkode: 8192f...628 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Tidene endrer seg. Jeg er egentlig enig med deg i at det skal være bare en stjerne, men samtidig er det koselig med lys i mørket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Det er vel den nye greia. "Alle skal få" 😂Ikke noe vindu skal føle seg utelatt, så alle får en stjerne med lys i mørketiden? Anonymkode: 211a6...b05 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Det er ikke sikkert de er religiøse, men beholder julen. Eller bare liker å pynte med lys. Anonymkode: cac1c...23c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ser veldig mange som har 2 eller flere adventstjerner i vinduene. På rekke og rad. Naboen har ikke mindre enn 5 helt like stjerner i alle vinduene ut mot gaten. Symbolikken drukner jo helt. Det er kun EN smnetlehemsstjerne. Anonymkode: 8192f...628 Å, cry me a river. Anonymkode: 52483...035 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden Åneeeei, naboen følger ikke symbolikken!!! 😩😩😩😩 Anonymkode: b7860...0db 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Åneeeei, naboen følger ikke symbolikken!!! 😩😩😩😩 Anonymkode: b7860...0db Enig i at dette knapt er et "problem", folk gjør da som de vil. Men TS er ikke alene om å stusse, jeg også humrer litt når jeg går forbi et hus nedi gata her med fire stjerner. Lurer automatisk på om de har fire julekrybber og fire juletrær også Anonymkode: 423d3...0c7 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden For min del betyr ikke den religiøse symbolikken en døyt, så flere stjerner er helt greit. De gir fint lys i desember. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden Hadde nok syntes det var nakent i huset med kun én stjerne. Har lys i alle vindu, både stjerne og stake i noen. Det er jo deilig å lyse opp i mørketiden. Tviler for at vår Herre mener det er en en synd å ha oppe flere stjerner og staker- jo flere stjerner, jo mer glad er man i advent/julen. Anonymkode: 369ee...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Åneeeei, naboen følger ikke symbolikken!!! 😩😩😩😩 Anonymkode: b7860...0db Ts her. Dette plager meg ikke så veldig- men jeg bare undres på ekte hva folk tenker. Adventstjerne sier du? Ja la oss kjøpe 7 stykker. Hvor mange adventslysestaker har man da tro? Anonymkode: 8192f...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden Folk flest feirer ikke den kristne versjonen av jula. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden Vi har flere adventsstjerner, fordi det lyser opp. Har også flere lysende kranser. Vi har et veldig stort hus, det trenger mange lyspunkter i vinduene for ikke å se nitrist ut. Det er funksjonen, og ikke symbolikken, som betyr noe. Jula er en tradisjon som for min del ikke har noe med kristendommen å gjøre, man feiret jul før også, som en markering av vintersolverv. For meg er betlehemsstjernen bare tull uansett, gud finnes ikke, det er en fortelling og en bok brukt til å styre og ha makt over mennesker, ingenting annet. Synes det er en merkelig og smålig ting å henge seg opp i, for å være ærlig. Anonymkode: 72a9b...3ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Enig i at dette knapt er et "problem", folk gjør da som de vil. Men TS er ikke alene om å stusse, jeg også humrer litt når jeg går forbi et hus nedi gata her med fire stjerner. Lurer automatisk på om de har fire julekrybber og fire juletrær også Anonymkode: 423d3...0c7 Hva har juletrær med Jesus å gjøre? Vi har pyntet med juletrær mye lengre enn den kristne tradisjonen har vært i landet, og jeg er temmelig sikkert på at det ikke er noen regler for at man bør begrense seg til ett. Anonymkode: 52483...035 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ts her. Dette plager meg ikke så veldig- men jeg bare undres på ekte hva folk tenker. Adventstjerne sier du? Ja la oss kjøpe 7 stykker. Hvor mange adventslysestaker har man da tro? Anonymkode: 8192f...628 Jeg har ikke stjerne i vinduet pga Jesus. Jeg har stjerner i vinduene fordi jeg syns at det er koselig, og at det lyser opp i vintermørket. Jeg kjører også vinterlys ute på buskene, og ikke julelys. Det kan sikkert provosere noen det også. For min del er det ravende likegyldig om de aser seg opp til et hjerteinfarkt pga det. Anonymkode: 52483...035 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden Aldri tenkt over. Hvor mange sjuarmede lysestaker er det lov å ha? Anonymkode: 149c7...842 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har fire. Og to juletrær. Ikke kristen. Har det fordi jeg syns det er pent. Anonymkode: 59a13...563 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hokjerringa Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden Nå er julestjerna symbol på solen. De fleste såkalte kristne tradisjoner er stjelt fra hedningene. Har aldri tenkt at det er feil med flere julestjerner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ts her. Dette plager meg ikke så veldig- men jeg bare undres på ekte hva folk tenker. Adventstjerne sier du? Ja la oss kjøpe 7 stykker. Hvor mange adventslysestaker har man da tro? Anonymkode: 8192f...628 Kan bare svare for meg selv, og er det en ting jeg ikke ofrer en eneste tanke til når jeg henger opp lys i mørketiden, så er det religiøs symbolikk. Det kunne ikke brydd meg mindre. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aldri tenkt over. Hvor mange sjuarmede lysestaker er det lov å ha? Anonymkode: 149c7...842 Iflg TS er det sikkert bare en. I følge meg kan du få gjøre akkurat som du vil Anonymkode: f5bb0...155 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden Har en julestjerne og en elektrisk adventstake. En adventstake med lilla lys (har visst blitt umoderne med lilla). Pynter juletreet 23. desember. Ingen får åpne julegaver før etter julemiddagen. Begynner nesten å føle meg gammeldags fordi jeg følger gamle tradisjoner 😃. Men folk får gjøre som de vil i sine egne hjem. Syns bare det er rart at ingen klarer å vente på noe lenger. Anonymkode: 7c9b8...cbd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har en julestjerne og en elektrisk adventstake. En adventstake med lilla lys (har visst blitt umoderne med lilla). Pynter juletreet 23. desember. Ingen får åpne julegaver før etter julemiddagen. Begynner nesten å føle meg gammeldags fordi jeg følger gamle tradisjoner 😃. Men folk får gjøre som de vil i sine egne hjem. Syns bare det er rart at ingen klarer å vente på noe lenger. Anonymkode: 7c9b8...cbd Jeg har vanskelig for å se hva antall stjerner og staker har å gjøre med evnen til å vente på noe (det var dette som var trådens tema). Ellers har jeg full forståelse for at f.eks folk med plasttre nytter anledningen til å sette opp treet tidligere enn «tradisjonelt». Jeg har ekte tre, så levetiden på det er begrenset, men jeg må jo si at det er mye styr med pynting og herjing bare for å ha det stående oppe i hva da? 14 dager? Anonymkode: 52483...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå