Gå til innhold

Kuldeeksem?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg har utviklet kuldeeksem på hendene men er ikke sikker, siden jeg egentlig ikke vet hvordan det ser ut (har sett etter bilder på nettet men finner ikke noe.. Jeg hadde det først på ene fingeren, senere kom det på andre fingeren også.. Smurte meg mye med håndkrem også gikk det nesten helt bort men nå er det tilbake igjen.

Det er tørt, rødt og svir litt inni mellom. Kan også se litt hovent ut inni mellom..

Noen som vet om det er kuldeeksem, og eventuelt hva annet det kan være?

Noen som vet om noen bilder av kuldeeksem på nettet sånn at jeg kan se om det ligner?

Oooog.. sist men ikke minst.. noen bra kremer å anbefale? Jeg syns jo ikke akkurat det er fint.. :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det høres ut som kuldekrem, i hvert fall hvis det kommer tilbake om du ikke smører med en fet krem. Og hvis du ikke mistenker at du er allergisk mot noe, da...

Jeg har brukt ceridal lipogel, synes den funker bra. Brukte den vel også da jeg bodde i omtrent polart klima i Canada. I år har jeg nesten bre brukt apobase - tror ikke den er like bra, men har jobbet mest innendørs...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det høres ut som kuldekrem, i hvert fall hvis det kommer tilbake om du ikke smører med en fet krem. Og hvis du ikke mistenker at du er allergisk mot noe, da...

Jeg har brukt ceridal lipogel, synes den funker bra. Brukte den vel også da jeg bodde i omtrent polart klima i Canada. I år har jeg nesten bre brukt apobase - tror ikke den er like bra, men har jobbet mest innendørs...

Jadda... eksem, kanskje?

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt denne?

På apoteket?

Gjest -eline-
Skrevet

Høres ut som kuldeeksem/allergi ja... Omtrent sånn jeg ser ut fra oktober til april, har stort sett bare brukt apobase (kjøpt på apotek ja) de siste årene jeg og siden jeg egentlig ikke er _så_ angrepet lenger, var mye verre da jeg bodde i Finnmark. (og det jeg brukte da husker jeg ikke hva heter...)

Skrevet
Høres ut som kuldeeksem/allergi ja... Omtrent sånn jeg ser ut fra oktober til april, har stort sett bare brukt apobase (kjøpt på apotek ja) de siste årene jeg og siden jeg egentlig ikke er _så_ angrepet lenger, var mye verre da jeg bodde i Finnmark. (og det jeg brukte da husker jeg ikke hva heter...)

Ok, takk så mye for hjelpen!

Da skal jeg ta turen på apoteket i morgen og kjøpe. :)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_sara_*
Skrevet

Får akkurat samme type eksem under armene hver vinter. A- krem funker bra. Billig er det også, om jeg ikke husker feil. Og soling selvfølgelig.

Skrevet

Jeg sliter også med noe liknende og er fast bruker av kremen Aderma, som du får kjøpt på apoteket.

I tillegg til at den er veldig god, så virker den også litt kløstillende.

• 9 måneder senere...
Skrevet

VEL, jeg tror jeg har kuldeeksem på rumpa! :P

Klør ikke, akkurat. Men er tørt, også svir det litt. Og masse mer om det kommer vann på. Det hjelper med fuktighetskrem da. La merke til at det bare kom når jeg har vært lenge ute. La godt merke til i går, da det var -8, og jeg var ute lenge. Kom hjem igjen, og det var au..

Gjest Gjest_Amy_*
Skrevet

Jeg har hatt eksem siden jeg var liten, jeg har forsøkt alle mulige slags kremer. Men det jeg har begynt med nå, er å lage saltvann, vaske ansiktet eller hvor jeg har eksem med saltvann, så ha på litt black seed olje. Det tar bort alt, og man får babyhud!

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg sliter også med noe liknende og er fast bruker av kremen Aderma, som du får kjøpt på apoteket.

I tillegg til at den er veldig god, så virker den også litt kløstillende.

Aderma fungerer ikke til meg. Har nettopp fått eksem, og resultatet av aderma var en svie som nesten var uutholdelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...