Fi Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Når man skal ha gynekologisk undersøkelse, pleier dere å si det når dere bestiller timen hos (fast)lege, eller er det bare å møte opp?
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Du må ha henvisning fra fastlege, men trenger ikke ha time for å få henvisning.
Gjest 2324 Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Du må ha henvisning fra fastlege, men trenger ikke ha time for å få henvisning. ← Hæ? Du må ha henvisning fra legen din, for at han skal foreta en gynekologisk undersøkelse? Dessuten trenger man ikke henvisnig til privatpraktiserende gynekologer, i hvertfall trengte ikke jeg det.
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Hæ? Du må ha henvisning fra legen din, for at han skal foreta en gynekologisk undersøkelse? Dessuten trenger man ikke henvisnig til privatpraktiserende gynekologer, i hvertfall trengte ikke jeg det. ← Privatpraktisernede går greit, men ellers skal du ha henvisning fra fastlege.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Hvis jeg vet jeg skal ha en GU, så gir jeg beskjed når jeg bestiller. Men det hender jo at jeg har hatt GU uten at det var planen, men at det kom frem etter samtale med legen at det var best å undersøke underlivet. Nå hørtes det ut som jeg driver og flyr til GU hele tiden... jaja.
Susan Sto Helit Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Når man skal ha gynekologisk undersøkelse, pleier dere å si det når dere bestiller timen hos (fast)lege, eller er det bare å møte opp? ← Regner med at hvis legen selv skal utføre dette, så holder det å si ifra når du kommer dit. Men det skader ikke å si det når du bestiller timen heller.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Når man skal ha gynekologisk undersøkelse, pleier dere å si det når dere bestiller timen hos (fast)lege, eller er det bare å møte opp? ← Tenker du på gylekologisk undersøkelse hos fastlegen? Jeg pleier bare å møte opp, trenger ikke si noe om det på forhånd. Noe må derimot avtales på forhånd, f. eks. insetting av spiral eller tilpassing av pessar.
Gjest 2324 Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Privatpraktisernede går greit, men ellers skal du ha henvisning fra fastlege. ← Meget mulig, men jeg forstod det slik at trådstarter skal til fastlegen sin for å foreta en gynekologisk undersøkelse, da trenger hun jo ingen henvisning
Malama Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 Jeg har sagt fra, men det er fordi helsesekretæren spørr hvorfor jeg skal ha time, og da svarte jeg "celleprøve". Får ikke time utne å fortelle hvorfor der (joda, kan sikkert nekte altså, men det ser jeg ingen grunn til) Men når jeg kommer dit er jo legen min komplett uvitende om hva jeg skal uasett da, så hva jeg sier når jeg bestiller timen kommer visst ikke videre til legen hver gang (noen ganger gjør det det, men ikke alltid)
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Meget mulig, men jeg forstod det slik at trådstarter skal til fastlegen sin for å foreta en gynekologisk undersøkelse, da trenger hun jo ingen henvisning ← Nei, det kan godt hende. Men jeg tolket det som at legen og gynekologen var to forskjellige personer.
Gjest itla Skrevet 1. mars 2006 #11 Skrevet 1. mars 2006 På legesenteret der jeg har fastlege har de et eget rom for GU, derfor må jeg si fra når jeg bestiller time for at de skal få reservert det.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Noen leger vil at man skal si ifra ved bestilling, fordi de beregner litt bedre tid til den pasienten.
Fi Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2006 (endret) Takk for alle svar! Det var time hos fastlege jeg mente ja. Manner meg opp til å bestille time (sist gang, lenge siden , var temmelig traumatisk), så vil gjøre alt "riktig". Endret 1. mars 2006 av Fi
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #14 Skrevet 1. mars 2006 Takk for alle svar! Det var time hos fastlege jeg mente ja. Manner meg opp til å bestille time (sist gang, lenge siden , var temmelig traumatisk), så vil gjøre alt "riktig". ← Da vil jeg anbefale at du nevner det for legen i begynnelsen av timen, slik at hin er oppmerksom på dette og kan ta hensyn til det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå