Gå til innhold

Menopause og prikking i ansiktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i begynnelsen av overgangsalder og merker jeg våkner med prikking og nummenhet i ansiktet. Armen sovner ofte også. Leser litt på nett og prøver å finne ut av dette. Flere som er 45+ og har slike symptomer? Er som maur som kryper over nesen og kinnene. 

Anonymkode: ed2a9...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i begynnelsen av overgangsalder og merker jeg våkner med prikking og nummenhet i ansiktet. Armen sovner ofte også. Leser litt på nett og prøver å finne ut av dette. Flere som er 45+ og har slike symptomer? Er som maur som kryper over nesen og kinnene. 

Ja -det er parestesier og ikke uvanlig ved overgangsalder.Hormonell ubalanse gir mye nevrologisk -samt ellers påvirke hele kroppen i større og mindre grad.

Anonymkode: 8d1d3...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har fått det gjort ennå, så bør du få tatt en del blodprøver hos legen din. Vær klar på at du er i overgangsalder.
Men jeg tror du mangler B1, B12 og magnesium.

Jeg er i overgangsalderen også, og ser bare hvor lite leger faktisk kan om temaet og hvordan kvinner sliter med dette.  Det er vanskelig å få skikkelig hjelp.
Man må være sin egen behandler merker jeg, og det finnes mye mer informasjon på engelsk enn norsk.

Anonymkode: 7b125...bc5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...