AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #1 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg er i begynnelsen av overgangsalder og merker jeg våkner med prikking og nummenhet i ansiktet. Armen sovner ofte også. Leser litt på nett og prøver å finne ut av dette. Flere som er 45+ og har slike symptomer? Er som maur som kryper over nesen og kinnene. Anonymkode: ed2a9...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #2 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i begynnelsen av overgangsalder og merker jeg våkner med prikking og nummenhet i ansiktet. Armen sovner ofte også. Leser litt på nett og prøver å finne ut av dette. Flere som er 45+ og har slike symptomer? Er som maur som kryper over nesen og kinnene. Anonymkode: ed2a9...179 Ja -det er parestesier og ikke uvanlig ved overgangsalder.Hormonell ubalanse gir mye nevrologisk -samt ellers påvirke hele kroppen i større og mindre grad. Anonymkode: 8d1d3...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #3 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i begynnelsen av overgangsalder og merker jeg våkner med prikking og nummenhet i ansiktet. Armen sovner ofte også. Leser litt på nett og prøver å finne ut av dette. Flere som er 45+ og har slike symptomer? Er som maur som kryper over nesen og kinnene. Anonymkode: ed2a9...179 Hvis du ikke har fått det gjort ennå, så bør du få tatt en del blodprøver hos legen din. Vær klar på at du er i overgangsalder. Men jeg tror du mangler B1, B12 og magnesium. Jeg er i overgangsalderen også, og ser bare hvor lite leger faktisk kan om temaet og hvordan kvinner sliter med dette. Det er vanskelig å få skikkelig hjelp. Man må være sin egen behandler merker jeg, og det finnes mye mer informasjon på engelsk enn norsk. Anonymkode: 7b125...bc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Tatt blodprøver og det viste ingen tegn på vitaminmangler. Hva kan jeg gjøre da? Anonymkode: ed2a9...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tatt blodprøver og det viste ingen tegn på vitaminmangler. Hva kan jeg gjøre da? Anonymkode: ed2a9...179 Mangler vises ikke alltid på prøver. Selvom du er innenfor på ref området så kan du ha funksjonell mangel for deg. B12 feks kan du fint prøve å ta litt ekstra av når du har slike sympt. selvom prøvene var «fine». Anonymkode: 8d1d3...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tatt blodprøver og det viste ingen tegn på vitaminmangler. Hva kan jeg gjøre da? Anonymkode: ed2a9...179 Blodprøver viser ikke alltid mangler. Jeg er helt enig i personen som nevner særlig b12 og magnesium. Blodprøver mtp magnesium viser bare hva som er tilgjengelig i blodet, og mtp at det meste av kroppens magnesium befinner seg i bein, så viser ikke prøvene hva som er tilgjengelig for bruk i kroppen. Mange er sensitive for om de ligger i øvre eller nedre del av referanseverdiene på b-12, så du kan absolutt ha symptomer om du f.eks ligger på 300. Jeg begynte på injeksjoner da jeg lå på rundt 250, og fikk bukt med masse nerveplager. Så lurt å sjekke tallene. Kosthold er veldig lurt å ha fokus på, det er kjempeviktig for hormonbalansen. Spis næringsrik mat fra bunnen, med fokus på animalsk. Grønnsaker, frukt, bær, styr unna ultraprosessert mat, frityr, sukker, dårlige oljer osv. Anonymkode: bb01d...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tatt blodprøver og det viste ingen tegn på vitaminmangler. Hva kan jeg gjøre da? Anonymkode: ed2a9...179 Hvis du er i overgangsalderen så er det symptomene som teller og der er det gynekologen som er eksperten. Glem blodprøver. Anonymkode: a4dd6...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Kan være kalsiummangel. Anonymkode: 0c0eb...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå