Gå til innhold

Lønn i barnevernsbolig med medleverturnus og master

Lise Andersen

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om fast jobb i barnevernsbolig hvor det utlyses etter miljøterapeut, men det er også etterspørsel etter relevante videreutdanninger/mastere. Har fått tilbud om 530 000 kr + 100 000 kr i medlever-tillegg. Noen som har erfaring med høyere grunnlønn med master i medleverturnus? Etter tariff pleier masterlønna å ligge på ca. 610 000 kr i grunnlønn, men lurer på om noen faktisk får dette i slike stillinger i tillegg til medlevertillegget på ca. 100 000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykt bra at du får kompensasjon for masteren din, mange får ikke dette siden det kun er krav til bachelor. Kan jeg spør om det var bufetat eller privat? Jeg jobber tilkalling i privat og får timelønn tilsvarende 530 000 og går siste året på master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lav lønn om du har relevant master! Hvorfor får du ikke tilbud om masterlønn? Tillegget skal komme oppå den faste lønna, så ikke regn det med i tilbudet ditt. Det er et ulempetillegg, og skal ikke være en erstatning for grunnlønn.

Anonymkode: b72c9...c0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang ansiennitet har du? 

Hvis jeg skulle fått lønn etter ansiennitet og med master skulle jeg hatt langt over 700.000,- i grunnlønn. Man skal alltid forhandle, iallefall i staten. (Hilsen tillitsvalgt)

Anonymkode: bd550...8d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

truodi skrev (3 timer siden):

Sykt bra at du får kompensasjon for masteren din, mange får ikke dette siden det kun er krav til bachelor. Kan jeg spør om det var bufetat eller privat? Jeg jobber tilkalling i privat og får timelønn tilsvarende 530 000 og går siste året på master.

Var privat på barnevernsinstitusjon. Ja, var veldig bra at de kompenserer for master, men reagerte allikevel på at grunnlønna er nesten ca. 90 000 kr under masterlønna i kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var lav lønn om du har relevant master! Hvorfor får du ikke tilbud om masterlønn? Tillegget skal komme oppå den faste lønna, så ikke regn det med i tilbudet ditt. Det er et ulempetillegg, og skal ikke være en erstatning for grunnlønn.

Anonymkode: b72c9...c0c

Enig der! De sier jeg fikk masterlsnn, men synes allikevel den var for lav i forhold til masterlsnn i kommunen som ligger 90 000 kr over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lang ansiennitet har du? 

Hvis jeg skulle fått lønn etter ansiennitet og med master skulle jeg hatt langt over 700.000,- i grunnlønn. Man skal alltid forhandle, iallefall i staten. (Hilsen tillitsvalgt)

Anonymkode: bd550...8d7

Har ca. 5 års ansiennitet. Har masterlønn i kommunen nå, og den ligger på 620 000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise Andersen skrev (3 minutter siden):

Var privat på barnevernsinstitusjon. Ja, var veldig bra at de kompenserer for master, men reagerte allikevel på at grunnlønna er nesten ca. 90 000 kr under masterlønna i kommunen. 

Hva er masterlønna i kommunen? Jeg jobber i kommunalt barnevern, har master og 16 års ansiennitet. Ligger akkurat på tariff for 16 år, i rammen for 3års høyere utdannelse. Har ikke fått uttellig for masteren eller hørt om ‘masterlønn’ 

Anonymkode: 3bcfc...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er masteren din påkrevd for stillingen? For det er forskjell på om den er påkrevd eller om «det er flott at du har master». I sistnevnte tilfelle så blir man gjerne kompensert noe for masteren, men får ikke «masterlønn» om det var forståelig. Dette er min erfaring fra offentlig helsevesen.

Anonymkode: a4e54...597

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva er masterlønna i kommunen? Jeg jobber i kommunalt barnevern, har master og 16 års ansiennitet. Ligger akkurat på tariff for 16 år, i rammen for 3års høyere utdannelse. Har ikke fått uttellig for masteren eller hørt om ‘masterlønn’ 

Anonymkode: 3bcfc...5aa

520 000, men det er som lektor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er masteren din påkrevd for stillingen? For det er forskjell på om den er påkrevd eller om «det er flott at du har master». I sistnevnte tilfelle så blir man gjerne kompensert noe for masteren, men får ikke «masterlønn» om det var forståelig. Dette er min erfaring fra offentlig helsevesen.

Anonymkode: a4e54...597

Er ikke påkrevd. Hadde ikke i utgangspunktet trodd jeg skulle få masterlønn, noe jeg heller ikke fikk. Hva er din lønn om jeg kan spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise Andersen skrev (På 30.11.2024 den 21.04):

Har fått tilbud om fast jobb i barnevernsbolig hvor det utlyses etter miljøterapeut, men det er også etterspørsel etter relevante videreutdanninger/mastere. Har fått tilbud om 530 000 kr + 100 000 kr i medlever-tillegg. Noen som har erfaring med høyere grunnlønn med master i medleverturnus? Etter tariff pleier masterlønna å ligge på ca. 610 000 kr i grunnlønn, men lurer på om noen faktisk får dette i slike stillinger i tillegg til medlevertillegget på ca. 100 000 kr. 

Synes grunnlønna var lav. Jeg har autorisasjon innen yrkesfag vgs og 1 års fagskole, har 530k i året på dagjobb man-fre. 

Anonymkode: 30073...e39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som miljøterapeut (stilling med krav om 3 årig helse- og sosialfaglig) kommunalt.

Jeg har 698 000.- grunnlønn/uten tilleggene.

Anonymkode: 3ac46...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...