Luckiness Skrevet 30. november 2024 #81 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje jeg skal spørre henne om hun vil ta av det hun har lyst på til dagen etter, så kan jeg ta med restene på jobb slik at hun ikke trenger å kaste. Var ikke den fin? eller? ts Anonymkode: a0586...c05 Bare fordi du personlig har lyst på maten dagen etter så blir det sært å gjøre alt du kan for at dette skal skje. Spør heller verten/komiteen når julebordet går mot slutten «hva ønsker dere skal gjøres med restene?» og gjør det de sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #82 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har det hjemme hos kollega. Men, hun har ingen utgifter, annet enn at oppvaskmaskinen må gå noen runder omtrent Anonymkode: a0586...c05 Kanskje vedkommende ikke har direkte kostnader, men hen har nok brukt noen timer på å vaske og rydde for å gjøre det ordentlig. Når jeg skal ha selskap hos oss så bruker jeg fort en arbeidsdag på å rydde og vaske. Jeg synes den som dere var hos ako avgjøre hva dere skal med restene. Anonymkode: d69c4...db7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #83 Del Skrevet 30. november 2024 Luckiness skrev (1 time siden): Bare fordi du personlig har lyst på maten dagen etter så blir det sært å gjøre alt du kan for at dette skal skje. Spør heller verten/komiteen når julebordet går mot slutten «hva ønsker dere skal gjøres med restene?» og gjør det de sier. Eller, skal jeg heller spørre mens vi rydder inn i kjøleskapet? Spørre vertinnen direkte? «tenker du at du har lyst på restene, eller skal jeg bare ta de med meg når jeg reiser og kjøre de innom jobben?» noe sånt? Anonymkode: a0586...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #84 Del Skrevet 30. november 2024 Ts hee hadde det vært meg, så hadde det vært deilig å bli kvitt restene….. Anonymkode: a0586...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #85 Del Skrevet 30. november 2024 Som en annen her så fint skrev, når man betaler for maten så betaler man for å bli god og mett til måltidet. Ikke for x antall biter. og det er faktisk en kjempe jobb å ha så mange mennesker på besøk, selv om det er catering! Det er jo ikke et vors hvor alle bare finner et glass fra skapet og setter seg et vilkårlig sted. Det skal vaskes, være sitteplasser til alle (kanskje må man låne stoler), servise, småting må kjøpes (snacks, mineralvann, servietter, lys), pyntes/dekkes på. Man må være litt ekstra «på» under selve selskapet. Kanskje knuses noe. Kanskje kaster noen opp. Alt skal ut og inn av oppvaskmaskinen. Og det må ryddes og vaskes etter festen. Evt lånte ting må leveres tilbake. Jeg tar det som en selvfølge at vertskapet beholder rester. Så kan det naturligvis være at det blir så mye rester at evt mat blir kastet. Om verten er inne på at det er vanskelig å finne plass/dette er mer enn h*n vil klare å spise, så er det helt innafor å legge frem forslaget om at det evt kan være lunsj for de på dag imorgen. Men du må jo ikke finne på å spørre før du faktisk ser hvor mye det er og om verten evt synes det ser ut til å være et problem. Anonymkode: 8b2de...c8d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 30. november 2024 #86 Del Skrevet 30. november 2024 Syns det er på sin plass at verten tar initiativ til en prat vedr restene. Gjør hun ikke det, så hadde jeg ikke nevnt det med et ord. Hun kan få det som godtgjørelse for å stille med lokale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #87 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts hee hadde det vært meg, så hadde det vært deilig å bli kvitt restene….. Anonymkode: a0586...c05 Du gir deg ikke… Anonymkode: 61736...d1c 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #88 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du gir deg ikke… Anonymkode: 61736...d1c Jeg må faktisk få lov til å si min mening ja Anonymkode: a0586...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #89 Del Skrevet 30. november 2024 Denne diskusjonen er bare flau å lese. For noen år siden skjedde det på min jobb etter en fest at noen bare plukket med seg alle rester til seg selv. Sykt sært. Det blir fortsatt snakket om og vi passer oss godt rundt henne nå. Så TS kan kanskje velge hva som frister mest? En deilig restelunsj dagen derpå eller å beholde respekt blant kollegaer? Anonymkode: c6138...262 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #90 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller, skal jeg heller spørre mens vi rydder inn i kjøleskapet? Spørre vertinnen direkte? «tenker du at du har lyst på restene, eller skal jeg bare ta de med meg når jeg reiser og kjøre de innom jobben?» noe sånt? Anonymkode: a0586...c05 Nei. Dropp det. Du driter deg ut. Anonymkode: 96bec...d3a 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #91 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller, skal jeg heller spørre mens vi rydder inn i kjøleskapet? Spørre vertinnen direkte? «tenker du at du har lyst på restene, eller skal jeg bare ta de med meg når jeg reiser og kjøre de innom jobben?» noe sånt? Anonymkode: a0586...c05 Ikke dum deg ut!! Vertinnen bruker mye tid på å ordne før selskapet og etter selskapet. Anonymkode: e5d14...115 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #92 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har det hjemme hos kollega. Men, hun har ingen utgifter, annet enn at oppvaskmaskinen må gå noen runder omtrent Anonymkode: a0586...c05 Oj, er det sånn du tenker om den som er så grei å ha det hjemme hos seg? Jeg har hatt årets julebord hjemme, og det var en del forberedelser. Ryddet og vasket, satte fram ekstra stoler og bord, dekket på, ordnet så mann og barn kunne være et annet sted. Ryddet opp etterpå, både på natta og neste dag. Nå kom flere med vertinnegaver til meg, og det hadde jeg for såvidt ikke forventet. Men det var også hyggelig at folk anerkjente at det var en jobb å ordne til. Anonymkode: 53640...8d7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #93 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må faktisk få lov til å si min mening ja Anonymkode: a0586...c05 En meget sær mening og vil du virkelig dumme deg ut og avsløre at du er helt uten både oppdragelse og sosiale antenner? Bare kjør på, men du viser for alle dine 25 kolleger at du er en liten, smålig og gjerrig person. Anonymkode: 2f85a...6a5 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #94 Del Skrevet 30. november 2024 Hvem bryr seg om et par rundstykker? Anonymkode: 1b487...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #95 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller, skal jeg heller spørre mens vi rydder inn i kjøleskapet? Spørre vertinnen direkte? «tenker du at du har lyst på restene, eller skal jeg bare ta de med meg når jeg reiser og kjøre de innom jobben?» noe sånt? Anonymkode: a0586...c05 Det blir flaut for henne om hun egentlig vil beholde dem. Da føler hun sikkert at hun må si "eh ja du må bare ta det med på jobb altså".. Du er veldig gniten. Anonymkode: 4b576...bd4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #96 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller, skal jeg heller spørre mens vi rydder inn i kjøleskapet? Spørre vertinnen direkte? «tenker du at du har lyst på restene, eller skal jeg bare ta de med meg når jeg reiser og kjøre de innom jobben?» noe sånt? Anonymkode: a0586...c05 Hvis du drar tidlig skal du selvfølgelig ikke ta med deg resten av maten. Anonymkode: 8b3a5...d5b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #97 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ts hee hadde det vært meg, så hadde det vært deilig å bli kvitt restene….. Anonymkode: a0586...c05 Da tilbyr man det. Jeg og mannen liker ikke kake, det sender vi alltid hjem med gjester, hvis de vil ha. Men øvrige rester ønsker vi å ha selv til dagen etter. Anonymkode: f0db9...9d8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #98 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har det hjemme hos kollega. Men, hun har ingen utgifter, annet enn at oppvaskmaskinen må gå noen runder omtrent Anonymkode: a0586...c05 Typisk utsagn fra slike som ikke har kjent på voksenlivet, og vet hva det innebærer å invitere... Jeg har åpnet huset for slike arrangement innimellom, og det er MYE jobb, både for meg og mannen. Vi vil jo at huset er på stell, hagen også, ofte må vi ordne opp i noe vi har utsatt en stund, sist var det å supplere utebordet med fire stoler. Og vi må ofte ommøblere litt både inne og ute, for å ha plass til langbord. Du bruker ofte en del av egne varer, for raskt er noe glemt, eller det blir for dumt å kjøpe salt og peper og slik. Det går et glass i gulvet nå og da. Flere ruller toalettpapir. Dagen etter må huset støvsuges, gangen vaskes, badene vaskes, selv om du gjorde det sist for 24 timer siden. Handklær byttes og vaskes. Store gjenstander må vaskes for hand. Nå og da har det kommet en rødvinsflekk på et teppe, og vi må frem med tekstilrens. Og vet du hvordan det er gjennom arrangementet? Man må løpe og åpne døren igjen og igjen, svare på spørsmål om toalettet, noen trenger å låne en saks, man må hente glass, finne frem mat, man er jo den eneste som vet hvor alt er. Og så er det samme når folk begynner å dra, som vertinne følger du til døra. Mange er selvfølgelig flinke og setter ting på kjøkkenbenken, men likevel er det du som må plukke med en del glass og ting, sette alt tilbake på plass. Det er ikke avslappende å være vertinne. Så da er virkelig belønningen jeg unner meg/oss at vi har mat klar til neste dag, og mulig også en flaske vin som aldri ble åpnet. Anonymkode: f0db9...9d8 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 1. desember 2024 #99 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Eller, skal jeg heller spørre mens vi rydder inn i kjøleskapet? Spørre vertinnen direkte? «tenker du at du har lyst på restene, eller skal jeg bare ta de med meg når jeg reiser og kjøre de innom jobben?» noe sånt? Anonymkode: a0586...c05 Nei. Egentlig høres du ut som en som ikke burde spørre i det hele tatt. Vær på julebordet og ikke bland deg. Kjøp deg en Fjordland juletallerken til lunsj dagen etter så får du maten du så sårt ønsker mer av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 1. desember 2024 #100 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Altså, ingen synes det er en ulempe med ryddig og vasket hus, så akkurat det er vel ikke et argument for å overta maten Anonymkode: a0586...c05 Poenget er vel at det er ganske mye stress i forkant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå