Gå til innhold

Rester etter maten på jobbjulebord, hvem tar dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha julebord hos en kollega. Bestille catering. Av tidligere erfaring så blir det nok godt med rester igjen

Jobben sponser med ca 1/4 av summen, resten betaler vi selv. De som er på jobb på kveldsvakt og nattvakt får pizza. 

Jeg skal på dagvakt dagen etter julebordet. Jeg tenkte å kjøre restene opp på jobb etter julebordet, så det det lunsj til de som er på dagvakt på søndag (vi får ikke tatt oss en ordentlig fest). En annen kollega mente at dette var frekt, og at hun som har julebordet hjemme hos seg, bør beholde all maten selv, fremfor at flere kollegaer får spist (som har betalt mye av maten selv). 

Er jeg helt på bærtur her? 

Anonymkode: a0586...c05

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal restene tilgodeses alle og ikke den som bidro med stedet.

På min arbeidsplass betaler vi alle for maten, da ville det vært rart om restene tilfalt én?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig skal restene tilgodeses alle og ikke den som bidro med stedet.

På min arbeidsplass betaler vi alle for maten, da ville det vært rart om restene tilfalt én?

Takk, helt enig. Men, hva gjør jeg hvis verten ikke sier noe, men bare pakker ting inn i eget kjøleskap (som er naturlig for at maten ikke skal bli fordervet). Skal jeg bare spørre rett ut? Synes det er så ubehagelig nå hvis flere mener at verten overtar maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye betaler dere i leie for lokalet?

Anonymkode: 37b58...31e

Vi har det hjemme hos kollega. Men, hun har ingen utgifter, annet enn at oppvaskmaskinen må gå noen runder omtrent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville snakket med flere på jobben og hørt hva de mener. Vet du at verten mener hun skal beholde restene? Kanskje hun pakker inn for å ta med på jobb?

Alternativt tilbyr du å kjøre maten til arbeidsplassen for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har det hjemme hos kollega. Men, hun har ingen utgifter, annet enn at oppvaskmaskinen må gå noen runder omtrent 

Verten kan jo få en påskjønnelse for at hun har holdt festen. En blomst, en vin e.l?

Ikke bare kan, men det er normalt hos oss.

Endret av Thomasine
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (Akkurat nå):

Jeg ville snakket med flere på jobben og hørt hva de mener. Vet du at verten mener hun skal beholde restene? Kanskje hun pakker inn for å ta med på jobb?

Alternativt tilbyr du å kjøre maten til arbeidsplassen for henne.

Hun har fri resten av helgen. Men, lurt og bare si at jeg kan kjøre maten for henne på jobb, så slipper hun å styre med det.. Shit, det hørtes litt frekt ut det også

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke noe ekstra stress med rydding, vasking eller pynting, antar jeg?

Anonymkode: a9a71...e76

Alle hjelper vel til å rydde? Og det er kanskje en komite som er igjen til sist?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke noe ekstra stress med rydding, vasking eller pynting, antar jeg?

Altså, ingen synes det er en ulempe med ryddig og vasket hus, så akkurat det er vel ikke et argument for å overta maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi skal ha julebord hos en kollega. Bestille catering. Av tidligere erfaring så blir det nok godt med rester igjen

Jobben sponser med ca 1/4 av summen, resten betaler vi selv. De som er på jobb på kveldsvakt og nattvakt får pizza. 

Jeg skal på dagvakt dagen etter julebordet. Jeg tenkte å kjøre restene opp på jobb etter julebordet, så det det lunsj til de som er på dagvakt på søndag (vi får ikke tatt oss en ordentlig fest). En annen kollega mente at dette var frekt, og at hun som har julebordet hjemme hos seg, bør beholde all maten selv, fremfor at flere kollegaer får spist (som har betalt mye av maten selv). 

Er jeg helt på bærtur her? 

Handler dette egentlig kun om at du er en av de som skal på dagvakt dagen etter julebordet og kunne tenke deg en runde til? 
Jeg ville funnet det mest naturlig at den som har stilt huset sitt til disposisjon fikk restene. Jeg hadde uansett ALDRI laget noe case av det  

Anonymkode: a614e...3be

• Liker 36
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår at dere vil kose dere på jobb dagen etter, men dersom det ikke er om store mengder med rester så hadde jeg latt være. 

Anonymkode: 5babc...55b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (Akkurat nå):

Alle hjelper vel til å rydde? Og det er kanskje en komite som er igjen til sist?

Nei, ingen komitee, men vil anta at flere rydder etter maten.  Jeg må tidligere hjem pga jobb dagen etter, så får ikke hjulpet til med ryddig til slutt dessverre…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at dere vil kose dere på jobb dagen etter, men dersom det ikke er om store mengder med rester så hadde jeg latt være. 

Anonymkode: 5babc...55b

Kanskje jeg skal spørre henne om hun vil ta av det hun har lyst på til dagen etter, så kan jeg ta med restene på jobb slik at hun ikke trenger å kaste. Var ikke den fin? eller?

ts

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Handler dette egentlig kun om at du er en av de som skal på dagvakt dagen etter julebordet og kunne tenke deg en runde til? 
Jeg ville funnet det mest naturlig at den som har stilt huset sitt til disposisjon fikk restene. Jeg hadde uansett ALDRI laget noe case av det  

Tror du traff spikeren på hodet der:

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ingen komitee, men vil anta at flere rydder etter maten.  Jeg må tidligere hjem pga jobb dagen etter, så får ikke hjulpet til med ryddig til slutt dessverre…

Anonymkode: 8b3a5...d5b

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje jeg skal spørre henne om hun vil ta av det hun har lyst på til dagen etter, så kan jeg ta med restene på jobb slik at hun ikke trenger å kaste. Var ikke den fin? eller?

ts

I grunn ikke, du virker bare som en grådig gribb som ikke unner den som hoster arrangementet noe. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (3 minutter siden):

Åh. Jeg skulle ønske huset mitt til enhver tid var klart til å ta imot gjester. Alltid god plass i gangen, skinnende rent toalett, aldri hybelkaniner bak en dør, og bare ryddige flater i stua. Du er heldig som har det sånn hjemme hos det.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...