Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har et barn fra før på 4 år og ble i fullstedig lykkerus da jeg endelig ble gravid med nr 2.

Jeg er nå 5,5 mnd på vei og har den siste uken begynt å "grue" meg til det nye barnet skal komme. Blir jeg å klare en til? Blir jeg like glad i det som den første? Blir jeg å strekke til?

Synes dette er ganske tunge tanker å ha....siden jeg ikke er helt overlykkelig for tiden over å ha en baby i magen.

Er det noen som har fått nr 2 eller nr 3 som har opplevd noe lignede?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Kjenner meg godt igjen :)

Det er fire år mellom mine to, og jeg husker at jeg tenkte at denne babyen ikke skal ta ta plassen til mitt høyt elskede gull, og hvordan i all verden skulle jeg greie å finne like mye kjærlighet til nummer to............

Men tro meg på mitt ord: Det går :)

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Hadde de samme tankene. Det føltes ikke bra, var redd for at jeg kom til å forskjellsbehandle den ene eller andre veien.

Men det gikk hel fint, også med nummer tre. Naturen er smart laget, ikke bekymre deg :klem:

Gjest Gjest_Daisy_*
Skrevet

Det går nok bra. Nå er det bare 18 mnd mellom mine nurk, så jeg hadde ikke tid til å bekymre meg for sånne ting ;)

Jeg kan love deg at du vil bli like glad i nr 2, og ja du kommer til å strekke til. Ja, det blir mer slitsomt enn det du har nå, men samtidig så får du mye mer tilbake.

Skrevet

Jeg sier som jeg har sagt til mine to barn, 8 og 11, når de har lurt på om jeg er like glad i dem begge... (såå triste tanker dah)... at.. jeg kjente at hjertet mitt ble større... og laget plass til den nye babyen også..

Og slik føltes det iallefall, at jeg fysisk nesten kunne kjenne at hjertet mitt ble større og laget like stor plass til nr 2 som det hadde gjort da jeg fikk nr 1.

Dobbelt så mye jobb... dobbelt så mye glede!!

Skrevet
Jeg sier som jeg har sagt til mine to barn, 8 og 11, når de har lurt på om jeg er like glad i dem begge... (såå triste tanker dah)... at.. jeg kjente at hjertet mitt ble større... og laget plass til den nye babyen også..

Og slik føltes det iallefall, at jeg fysisk nesten kunne kjenne at hjertet mitt ble større og laget like stor plass til nr 2 som det hadde gjort da jeg fikk nr 1.

Dobbelt så mye jobb... dobbelt så mye glede!!

Så utrolig flott sagt! :klappe:

Skrevet

Jeg slet veldig med sånne tanker gjennom det andre svangerskapet. Full av dårlig samvittighet overfor førstemann som uforskyldt måtte dele mamma og pappa med en til...

Men det er virkelig sant at hjertet bare vokser, det er ikke vanskelig å bli like glad i nr to selv om man tror det på forhånd.

Lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...