Gå til innhold

Hva slags fagbrev/jobber er mest etterspurt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.11.2024 den 21.11):

Jeg har en autismediagnose og NAV hjelper meg med å komme ut i jobb, men ting tar tid. Jeg ønsker å se på muligheter for hva slags fagbrev som kan være aktuelt for meg. Har ikke førerkort. Jeg har fullført studieforberedende videregående med over 5 i snitt, men høyere utdanning er ikke aktuelt for meg.

Hva slags fagbrev eller jobber er mest etterspurt i dag, utenom omsorgsyrker? 

Anonymkode: 25eec...b17

Ikke svar på ditt spørsmål, men jeg lurer på hva som var grunnen til at du gikk et studieforberedende utdanningsprogram når høyere utdanning ikke er aktuelt for deg? Hva var tanken bak da?

Anonymkode: 19af3...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke svar på ditt spørsmål, men jeg lurer på hva som var grunnen til at du gikk et studieforberedende utdanningsprogram når høyere utdanning ikke er aktuelt for deg? Hva var tanken bak da?

Anonymkode: 19af3...7cc

Jeg har alltid vært skoleflink og ble oppfordret til å ta studieforberedende av foreldre, lærere og rådgiver. Målet var å studere kjemi ved universitetet.

Det var først etter jeg startet på universitetet at jeg innså at det ikke kom til å fungere. Jeg var udiagnostisert med autisme og universitetet brakte med seg flere utfordringer. Sensoriske vansker, behov for mye selvstyring og høyere krav til sosiale ferdigheter er bare noen av grunnene til at høyere utdanning ble for vanskelig for meg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 19.50):

Prosessoperatør. 

Anonymkode: 1fc36...0a5

Takk for forslaget!

Det virker som det mest passende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på spesialiseringer. Heismontør. Vann og avløp. Og lignende.

Ikke velg de mest generelle yrkene. 

Anonymkode: be970...836

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...