Gå til innhold

Har du egentlig lyst til å gå ut av forholdet?

AnonymBruker

Vil du ut av forholdet ditt?  

89 stemmer

1. 1. Går du med et ønske om å avslutte nåværende forhold uten å gjøre det?

• Er kvinne - Nei
      33
    • Er kvinne - Ja
      39
    • Er mann - Nei
      11
    • Er mann - Ja
      6

Anbefalte innlegg

Det kan virke som om mange, kanskje spesielt damer, ikke føler at forholdet de er i er tilfredsstillende og egentlig vil ut av det.  Grunnene er forskjellige, men det er ikke interessant her. Jeg lurer på om det er mange som vil ut av et forhold her, men som av ulike grunner velger å bli.

Anonymkode: 09213...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir fordi jeg ikke har så mange i livet mitt. Han er en god venn, men han har massive rusproblemer og null styring på egen økonomi. Samtidig er han den som får meg til å le og den eneste jeg egentlig kan snakke ordentlig med.

Vi er heldigvis særboere, så det går greit inntil videre.

Anonymkode: 5bbac...d6d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Blir fordi jeg ikke har så mange i livet mitt. Han er en god venn, men han har massive rusproblemer og null styring på egen økonomi. Samtidig er han den som får meg til å le og den eneste jeg egentlig kan snakke ordentlig med.

Vi er heldigvis særboere, så det går greit inntil videre.

Det virker som om mange har det slik. Kanskje ikke nødvendigvis det at partneren har rusproblemer, men et eller annet som egentlig blir for mye.

Det er høye skilsmissestatistikker i Norge og jeg mistenker at de egentlig kunne vært mye høyere om ikke barn, økonomi, at det er praktisk, etc hadde kommet i veien for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har vært kjærester/samboere i 21 år. Har nylig forlovet oss og gifter oss til sommeren.

Anonymkode: f26d0...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei. Vi har vært kjærester/samboere i 21 år. Har nylig forlovet oss og gifter oss til sommeren.

Anonymkode: f26d0...e1a

Gratulerer 🥳. Så koselig 💕

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Selvsagt ikke. 

Jeg er 48 år og vi har vært sammen i 20 år, gift i 14 år. Vi er mer glad i hverandre enn noensinne. Jeg elsker mannen min. 

Anonymkode: 2039d...aa0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det virker som om mange har det slik. Kanskje ikke nødvendigvis det at partneren har rusproblemer, men et eller annet som egentlig blir for mye.

Det er høye skilsmissestatistikker i Norge og jeg mistenker at de egentlig kunne vært mye høyere om ikke barn, økonomi, at det er praktisk, etc hadde kommet i veien for det.

Hadde skilt meg om vi var gift, hadde flyttet fra ham om vi bodde sammen.

Om vi hadde barn sammen ville jeg sikret et godt samarbeid.

Men jeg er samtidig så glad i ham som menneske, han er min beste venn og samtalepartner. Ingen kan fylle hans plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er patetisk å velge å bli i et samliv på grunn av man på død og liv vil bo i et hus og ikke leilighet, som er grunnen svært mange her på KG oppgir for å ikke avslutte svært dysfunksjonelle forhold.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er egentlig ikke bra for meg, men er alikevel livredd for å miste henne helt 

Anonymkode: 030c2...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er patetisk å velge å bli i et samliv på grunn av man på død og liv vil bo i et hus og ikke leilighet, som er grunnen svært mange her på KG oppgir for å ikke avslutte svært dysfunksjonelle forhold.

Samtidig er det å «eie egen bolig» en svært viktig egenskap ved en potensiell mann for kvinner i følge tråder om temaet her på KG (og Norsk forskning fra 2023 viser at mannens sosio-økonomiske status betyr mye for om kvinner vurderer ham som ektemann-materiale).

På mange måter er kanskje kjærlighet og familie-liv «patetisk». Man knytter seg for livet til et annet menneske på en helt annen måte enn et ekteskap. Livet har oppturer og nedturer, så også forhold. De av oss som opplever at forholdet i noe tid har bydt oss flere nedturer enn oppturer har kanskje nøye vurdert konsekvensen av det å bryte ut, å selge felles bolig, for så å kjøpe (til sammen) to rekkehus i samme skolekrets, for så fremdeles måtte forholde seg til den samme med-forelderen livet ut mhp felles barn.

Anonymkode: cc1f4...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et skikkelig dårlig forhold, og jeg tenker ofte at "jeg orker ikke dette". Men da jeg trykket meg inn på denne tråden og ville svare ærlig og anonymt kjente jeg at jeg 0% har lyst til å gå. Det var en fin påminner, om at selv om ting er helt på felgen dårlig for tiden, og har vært det flere år, og særlig siste 10 mnd, så vil jeg bli. 

Det var ikke alltid sånn, men jeg har funnet en ny tillit inni meg selv det siste halve året, der jeg bestemte meg for å slutte å sitte på gjerdet. Slutte å vingle. Han er ikke voldelig, han jobber for at ting skal bli bedre. Og samme gjør jeg. Men vi har ISSUES! Men med den der tilliten, jeg bare tror at det er meningen at vi skal være sammen. Jeg følger magefølelsen på det her. Har også begynt å følge magefølelsen, og det har gitt meg et mye rikere liv siste halvåret. 

Anonymkode: be5d1...ebd

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samtidig er det å «eie egen bolig» en svært viktig egenskap ved en potensiell mann for kvinner i følge tråder om temaet her på KG (og Norsk forskning fra 2023 viser at mannens sosio-økonomiske status betyr mye for om kvinner vurderer ham som ektemann-materiale).

På mange måter er kanskje kjærlighet og familie-liv «patetisk». Man knytter seg for livet til et annet menneske på en helt annen måte enn et ekteskap. Livet har oppturer og nedturer, så også forhold. De av oss som opplever at forholdet i noe tid har bydt oss flere nedturer enn oppturer har kanskje nøye vurdert konsekvensen av det å bryte ut, å selge felles bolig, for så å kjøpe (til sammen) to rekkehus i samme skolekrets, for så fremdeles måtte forholde seg til den samme med-forelderen livet ut mhp felles barn.

Anonymkode: cc1f4...f57

Fremdeles patetisk.

Man MÅ ikke eie boligen sin og man kan fint leie.

Ser jo daglig tråder som beskriver døde forhold, gjerne med en liten dæsj av verbal og kanskje litt fysisk mishandling også. 

Men skille seg skal de ikke, for de må bo  huset sitt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke bra, for jeg føler meg ikke verdsatt og elsket. Men jeg elsker han, da er det så vanskelig å gå, jeg går å håper på at han skal våkne liksom. 

Tviler mer og mer at det skal skje, men jeg klarer ikke gå likevel. 

Anonymkode: 5bb38...c4d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Fremdeles patetisk.

Man MÅ ikke eie boligen sin og man kan fint leie.

Ser jo daglig tråder som beskriver døde forhold, gjerne med en liten dæsj av verbal og kanskje litt fysisk mishandling også. 

Men skille seg skal de ikke, for de må bo  huset sitt.

For min del skulle jeg GJERNE ha bodd i en leilighet, og ikke i den store eneboligen jeg bor i, og har lekt med tanken om å skille meg kun for å ha muligheten til å bo i en mindre bolig. Slippe å ordne i hagen, måke gårdsplass, vaske hus og plattinger, vaske 300 kvm innvendig +++. Trøster meg med at jeg har tenåringer som er ute av huset innen fem år, og da selger vi eneboligen asap. Ikke at vi er ulykkelige her, men det er jaggu mye å ta hånd om.

Anonymkode: 88ebd...cfe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forferdelig å tenke på at noen vil ut av forholdet, men samtidig velger å bli. Hvis jeg fikk vite at min kjæreste egentlig ville ut v forholdet, men likevel ble, hadde jeg syntes det var utrolig dumt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må være veldig smalsynet hvis du tror det er hovedgrunnen til de fleste

Anonymkode: 8dc38...605

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kvinne- nei. 

Vi har vært sammen i 5 år. Har to barn sammen og jeg et barn fra før. Vi er gift, har hus og bil sammen. 

Har det utrolig godt. Begge har vært gift/samboer i 10 år + før vi møtte hverandre i en alder av 32 og 36. 

Aldri hatt det så bra noen gang. Jeg falt for han samme dagen jeg møtte han, jeg bare visste at dette var den rette. 

Håper det varer i mange mange mange år tl:) 

Anonymkode: 37c15...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne. Nei. 
Vi er etablert for andre gang og har bare vært sammen i fire år. Veldig fornøyd med forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er helt fantastisk og vi har det veldig bra sammen. Har aldri vært i et så fint, harmonisk og godt forhold før, så henne vil jeg holde på.

Anonymkode: 38392...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Det er hun som er "hjem" for meg. Vært sammen i 24 år. 

M41

Anonymkode: 7b908...2e3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...