sonush Skrevet 29. november 2024 #1 Del Skrevet 29. november 2024 Ønsker å strikke denne kjolen. Oppskriften er her: Ravelry: Nova pattern by Signe Strømgaard Spørsmålet er hvilken norsk garn kan jeg strikke denne i. Noe som inneholder mye ull og noe silke. Baby Merino el. Alpakka er i utgpkt ikke ønsket, da de er for tynt garn til at jeg klarer å strikke noenlunde ordentlig. Noe annet? Raskt svar ønskes, da jeg ønsker å ha kjolen ferdig til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #2 Del Skrevet 30. november 2024 Du må jo strikke i samme strikkefasthet som oppskriften. Se på Ravelry hva andre har brukt. Sokkegarn ser det ut som, altså vil både baby merino og alpakka kunne fungere. Hvis det er for tynt for deg bør du finne en annen oppskrift. Anonymkode: f100c...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 30. november 2024 #3 Del Skrevet 30. november 2024 I og med at strikkefastheten i oppskriften er 24m på 10 cm, må det bli et ganske tynt garn. Tror Finull fra Rauma kan brukes. Husk prøvelapp for å finne riktig pinnestørrelse og strikkefasthet. Om du synes det blir for tynt, må du finne en annen oppskrift med en annen strikkefasthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå