AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #1 Del Skrevet 28. november 2024 Datteren min er seks år og sier fremdeles ikke hei når hun møter kjente. Hun svarer aldri hei tilbake heller. Hun går i første klasse og det er mange som sier hei til henne, men hun svarer aldri. Hun har mange venner og er ikke sjenert. Hun tar mye plass sosialt. Men hei sier hun ikke. Er dette noe jeg burde bekymte meg over? Anonymkode: fac50...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #2 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Datteren min er seks år og sier fremdeles ikke hei når hun møter kjente. Hun svarer aldri hei tilbake heller. Hun går i første klasse og det er mange som sier hei til henne, men hun svarer aldri. Hun har mange venner og er ikke sjenert. Hun tar mye plass sosialt. Men hei sier hun ikke. Er dette noe jeg burde bekymte meg over? Anonymkode: fac50...d6a Korrigerer du henne når hun ikke svarer? Jeg gir beskjed hver gang vi går sammen og noen sier hei og hun ikke svarer. Det begynner å bedre seg. Vår tar ikke mye plass sosialt, men ikke redd for å si fra om hun mener noe ikke er rettferdig osv. Anonymkode: 83e5d...b7c 1 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #3 Del Skrevet 28. november 2024 Jo selvfølgelig. Men det hjelper ikke. Anonymkode: fac50...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #4 Del Skrevet 28. november 2024 Hva sier hun selv er grunnen? Min femåring som ikke sier hei, sier at det er fordi hun blir sjenert. Hun er en litt forsiktig type som ikke tar så mye plass sosialt. Men en kan jo bli sjenert i enkelte settinger selv om en ellers er utadvent også. Seksåringen min kan glemme å si hei, men hun har ikke problemer med å få sagt det, og sier seg enig i at det er lurt å prøve å huske. Hun svarer hvis noen sier hei til henne først da, for da blir hun minnet på det. Jeg selv har sagt "åh, hei forresten!" og det er mange som har sagt det til meg, typisk på morgenen jobb når vi har tankene et helt annet sted og begynner å prate i vei om et eller annet praktisk uten å si hei første. Anonymkode: f34d7...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #5 Del Skrevet 28. november 2024 Det gjør ikke 8 åringen min heller. Sier ikke hei eller god morgen når de andre sier det på morgenen. Han sier at han synes det er skummelt å si det. Han kan være veldig sjenert i visse situasjoner . Han har mange gode venner, å har alltid noen å være med, både på skolen og på fritiden. Anonymkode: 1014d...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #6 Del Skrevet 28. november 2024 Mine barn fikk tilsnakk da de var mindre og ikke hilste pent på folk de kjenner, omså bare et smil . Fra skolealder av mener jeg det kan forventes av «normale» barn. Anonymkode: 51e24...943 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #7 Del Skrevet 28. november 2024 Det måtte mine fra de var små. Ikke noe valg. Anonymkode: effda...89b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #8 Del Skrevet 30. november 2024 Ja det er rart. Korriger henne hver eneste gang, hun må si hei 😊 PS’ du er en fantastisk mor! Anonymkode: a8cbc...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #9 Del Skrevet 30. november 2024 Har jobbet mye med mitt barn med akkurat dette. De første årene så jeg mellom fingrene på det siden jeg oppfattet barnet som sjenert. Men etter hvert ble det pinligere og pinligere at barnet totalt ignorerte folk som henvendte seg til andre. Det har heldigvis blitt bedre, men ligger ikke "naturlig" for barnet ser jeg. Men det kan og bør absolutt øves på, og jeg mener at det er normal folkeskikk som bør innlæres. Jeg fikk en aha-opplevelse da jeg innså at barnets eldre søskenbarn ikke "vokste det av seg", men at det faktisk ble verre med alderen. Det er så lite trivelig å treffe unger som totalt ignorerer deg frem til de selv føler for å svare (og jo de kjenner oss selvfølgelig, vi treffes ukentlig.) Så jeg innså at jeg selv måtte ta grep så ikke andre trekker seg unna mitt barn- Anonymkode: a5774...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 30. november 2024 #10 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) Haha! Før jeg gikk inn i tråden visste jeg at det her handlet om en 6-åring.... DET ER HELT VANLIG i denne alderen! De har ikke evnen til å skifte fokus på den måten! De har feks fullt fokus på at de skal henge fra seg jakka. Alle barna som "kommer" og alle sier "hei"; ingen av dem svarer. Endret 30. november 2024 av lajlaj 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå