Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Ctrl skrev (13 minutter siden):

Det har noen forbedringspotensialer, men jeg synes det fungerer greit.

Et enkelt opplegg og er lettsett, og er såå mye bedre enn Farmen Kjendis og Vokteren f.eks. 

Jeg synes dette er like treigt som Vokteren jeg... 😅 Men liker at de ikke har lagt på like ekstremt dramatisk musikk på kjedelige sekvenser som de gjorde i Vokteren da, det var helt schizofrent.

Boksen er et enkelt og lett program som du sier, sikkert bare bra det også i en verden hvor alt skal være så voldsomt. 

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Skrevet

En ting er at Emma blir værende fordi laget redder henne. En annen ting er alle brikkene hun rekker å samle seg… 

• Liker 14
Skrevet

Blir spennende å se hva de skal med brikkene da😊

• Liker 2
Skrevet

Det er forskjell på de som de får når de vinner en konkurranse, og de som de får når de vinner en lagkonkurranse. Sistnevnte kan de jo velge hva de vil gjøre med, enten beholde selv eller gi videre. 
Jeg tipper at den er en ulempe i finalen, mens den vinneren får er en fordel. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det burde vært en grense for hvor mange oppgaver man kan trekke seg fra, før man automatisk er ute av spillet. 

• Liker 33
  • Nyttig 1
Skrevet

Urettferdig at ikke de to siste er i duell. Nå er det hipp som happ. De som trekker seg bør automatisk komme i duell. 

• Liker 18
Skrevet

Jeg liker programmet, men synes de som ligger nederst på listen automatisk burde havne i duell. Det er urettferdig at de som ligger nederst skal få velge ut andre som kan "redde" dem videre. Og da kan jo folk som ligger på en grei plassering likevel havne i duell. Å trekke seg fra flere utfordringer gir tydeligvis få ulemper, annet enn lav poengsum. 

Synes egentlig ikke at lagoppgaver fungerer i dette formatet. Konseptet hadde fremstått mye skarpere og tydeligere, om hver og en deltager hadde ansvaret for seg selv og ikke kunne reddes inn av andre - de er jo tross alt konkurrenter. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt gøy at de kan reddes fra duell ved hjelp av laget. Men, enig i at om man trekker seg så burde man automatisk havne i duell. 

• Liker 2
Skrevet

Rart med Emma for hun turte jo å hoppe i fallskjerm som hun var redd for. Virker som hun har fått en eller annen sperre etterpå? Men ja irriterende at hun er med videre når det er andre man føler fortjener det mer.

Det sagt- jeg kunne aldri vært med på et sånt program 😄 Ekstremt lite glad i alle sånne adrenalin ting.

• Liker 3
Skrevet
Ludovica- skrev (23 minutter siden):

Rart med Emma for hun turte jo å hoppe i fallskjerm som hun var redd for. Virker som hun har fått en eller annen sperre etterpå? Men ja irriterende at hun er med videre når det er andre man føler fortjener det mer.

Det sagt- jeg kunne aldri vært med på et sånt program 😄 Ekstremt lite glad i alle sånne adrenalin ting.

Hadde selv slitt bare med å gå inn i en boks og at de da transporteres både over sjø og land... risiko nok for meg. Får nok adrenalin av å se på jeg...Hadde vel stått på sidelinjen og ropt; ikke hopp, osv - det er ikke verdt det...så Emma er faktisk tøff, skikkelig tøff i forhold til enkelte av oss...er jeg bare 'litt' redd for noe lar jeg være og hun har trosset flere av sine frykter også de hun har vært livredd for å gjennomføre. Det står respekt av. Hilsen en virkelig pysete person.

Skrevet
Lawyam skrev (6 minutter siden):

Hadde selv slitt bare med å gå inn i en boks og at de da transporteres både over sjø og land... risiko nok for meg. Får nok adrenalin av å se på jeg...Hadde vel stått på sidelinjen og ropt; ikke hopp, osv - det er ikke verdt det...så Emma er faktisk tøff, skikkelig tøff i forhold til enkelte av oss...er jeg bare 'litt' redd for noe lar jeg være og hun har trosset flere av sine frykter også de hun har vært livredd for å gjennomføre. Det står respekt av. Hilsen en virkelig pysete person.

De transporteres stort sett ikke i boksene :)

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Titania skrev (42 minutter siden):

De transporteres stort sett ikke i boksene :)

Godt for dem. Grøsser ved tanken, jeg! :)

Skrevet
Ctrl skrev (18 timer siden):

Dagens episode:

Skjul innhold

Det er sjeldent at jeg blir svett av konkurranser på TV, men den sangkonkurransen gjorde meg det.
Følte nesten som jeg deltok selv så pinlig var det. 😜 
Dagens sjokk var Emils sangstemme! 

Å ta med Emma som deltaker i Boksen er en castingfeil. 
Og at hun enda er med viser at produksjonen har en svakhet. Da med lagkonkurranser i avgjørende runde.
Det er helt feil at hun skal komme seg igjennom konkurransedagene uten å delta skikkelig, der hun berges av andre.
Ble nesten provosert av å se at hun ikke engang gadd å gå ut i vannet når heisen var helt nede for så å svømme over til bøyla.
Da er man bare ikke seriøs nok som deltaker.

Ellers er det fint å se at andre deltakere setter pris på å bli pushet til å gjøre ting som de aldri trodde de skulle gjøre. Boksen gir de minner for livet der de lærer om seg selv på veien, og som kanskje gjør de mer robust i framtiden. Er nesten Kompani Lauritzen 2.0 dette.
For alle bortsett fra Emma, for hun deltar nesten bare på det hun er "komfortabel" med. Og så er det OMG og trekker-meg til resten.

Hva med Emil som ikke deltok i danse konkurransen. Er han en "seriøs nok" deltaker?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Miomino skrev (44 minutter siden):

Hva med Emil som ikke deltok i danse konkurransen. Er han en "seriøs nok" deltaker?

👇

Ctrl skrev (På 1.2.2025 den 22.00):

Emil trakk seg fra den. Synes det var feigt. Han hadde ikke trengt å "danse", bare bevege seg for anledningen. Men hadde han ikke trukket seg så burde han blitt disket, for han bevegde seg ikke engang. Det samme gjaldt litt Ola som bare stod der og vippet fra side til side. Hvordan er det mulig å se om disse har musikk eller ikke? Blir ren gjetting.
Dårlig konkurranse. 

Jeg mener at er man med på Boksen så bør deltakerne ha veldig høye terskler for å trekke seg. Da snakker vi om et nivå der man er livredd og frykter for eget liv og helse. Slik Hkeem gjorde under svømmingen, fordi han ikke kunne svømme. Da er det fair å trekke seg den ene gangen.

Men å trekke seg fra en dansekonkurranse eller fra svømming noen få meter bort til en bøyle når man kan svømme, da er det ikke seriøst.

Og hvor mange ganger har ikke Emma trukket seg nå? 3 ganger? Vet ikke, men det har skjedd noen ganger nå. Og da når hun en helt annen useriøsitet. 

At Emma fortsatt er med - og har blitt gjennom lagkonkurranser belønnet med brikker (hva enn brikkene betyr - men det må jo være en fordel siden vinnerne får dem) fordi hun trekker seg og taper ellers, synes jeg er ødeleggende for programmet. 

Ellers liker jeg Emma, selv om denne OMG-greia hennes er veldig slitsomt å høre på. Når hun stod i den heisen så heiet jeg på at hun skulle ta steget ut i vannet. Det handler ikke om å vinne, men om å prøve og delta når man først er med i et slikt program. Litt som det Gro og Katarina har snakket mye om. Det er lov å være dårlig, bare man prøver og gjør sitt beste. Men Emma gjør ikke det. Litt rart siden hun klarte fallskjermhopping, som for øvrig var veldig imponerende. 

Endret av Ctrl
  • Liker 7
Skrevet (endret)
Ctrl skrev (27 minutter siden):

👇

Jeg mener at er man med på Boksen så bør deltakerne ha veldig høye terskler for å trekke seg. Da snakker vi om et nivå der man er livredd og frykter for eget liv og helse. Slik Hkeem gjorde under svømmingen, fordi han ikke kunne svømme. Da er det fair å trekke seg den ene gangen.

Men å trekke seg fra en dansekonkurranse eller fra svømming noen få meter bort til en bøyle når man kan svømme, da er det ikke seriøst.

Og hvor mange ganger har ikke Emma trukket seg nå? 3 ganger? Vet ikke, men det har skjedd noen ganger nå. Og da når hun en helt annen useriøsitet. 

At Emma fortsatt er med - og har blitt gjennom lagkonkurranser belønnet med brikker (hva enn brikkene betyr - men det må jo være en fordel siden vinnerne får dem) fordi hun trekker seg og taper ellers, synes jeg er ødeleggende for programmet. 

Ellers liker jeg Emma, selv om denne OMG-greia hennes er veldig slitsomt å høre på. Når hun stod i den heisen så heiet jeg på at hun skulle ta steget ut i vannet. Det handler ikke om å vinne, men om å prøve og delta når man først er med i et slikt program. Litt som det Gro og Katarina har snakket mye om. Det er lov å være søkke dårlig, bare man prøver og gjør sitt beste. Men Emma gjør ikke det. Litt rart siden hun klarte fallskjermhopping, som for øvrig var veldig imponerende. 

Vet ikke om jeg er enig, det jeg er uenig i er når noen trekker seg fra et program, men så lenge det er oppgaver og det er lov, hva så? Det er programreglene og om noen føler noe blir for skremmende, skal man virkelig tvinge noen, burde noen ha dytta H eller Emma uti vannet? 'Du skal'!!!

Og prøver man ikke hvis man prøver å samle mot? Hvis noe føles livsfarlig ut og du er livredd, men vurderer om du skal tørre? I mitt hode er det å prøve; å prøve å samle mot, men noen ganger kommer det motet bare ikke. Det må være lov. I tillegg må det å være med på programmet og måtte få så mange utfordringer dag etter dag være en stor psykisk påkjennelse, man er kanskje ikke kommet seg etter forrige, før man VET at det kommer flere oppgaver og spørsmålet er ikke bare hva det er, men hvor ille det er man skal oppi, de vet at Mads Hansen ikke går med silkehansker, men virker å nyte å pine dem...

Jeg tenker at Emma gjør Emmas beste, og resten gjør sitt beste. Folk har forskjellige grader av mot. Jeg har, som tidligere skrevet null, så for meg er de gærne og modige alle sammen, noen mer gærne og modige enn andre.

En ting med Emma jeg kan klage på er OMG'ene. 

Endret av Lawyam
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Ludovica- skrev (2 timer siden):

Jeg kunne sannsynligvis overvunnet frykten for å hoppe i fallskjerm i en konkurransesituasjon. Men hadde aldri turt å hoppe ut i havet. Så jeg skjønner henne godt.

Ellers enig med de som sier at når man trekker seg bør man automatisk ut i kamp.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Lawyam skrev (41 minutter siden):

Vet ikke om jeg er enig, det jeg er uenig i er når noen trekker seg fra et program, men så lenge det er oppgaver og det er lov, hva så? Det er programreglene og om noen føler noe blir for skremmende, skal man virkelig tvinge noen, burde noen ha dytta H eller Emma uti vannet? 'Du skal'!!!

Og prøver man ikke hvis man prøver å samle mot? Hvis noe føles livsfarlig ut og du er livredd, men vurderer om du skal tørre? I mitt hode er det å prøve; å prøve å samle mot, men noen ganger kommer det motet bare ikke. Det må være lov. I tillegg må det å være med på programmet og måtte få så mange utfordringer dag etter dag være en stor psykisk påkjennelse, man er kanskje ikke kommet seg etter forrige, før man VET at det kommer flere oppgaver og spørsmålet er ikke bare hva det er, men hvor ille det er man skal oppi, de vet at Mads Hansen ikke går med silkehansker, men virker å nyte å pine dem...

En ting med Emma jeg kan klage på er OMG'ene. 

Nei ingen skal tvinges. Men man bør heller ikke slippe unna med å trekke seg igjen og igjen. 

Og ja, det har jeg påpekt tidligere, at det er en produksjonsglipp at deltakerne slipper unna ved å trekke seg. 
Det burde fått mer konsekvenser å trekke seg slik at deltakerne fikk mer motivasjon til å pushe det lille ekstra om de ønsket å være med videre. 

Så er det jo greit å ha i bakhodet at deltakerne selv har sagt ja til dette opplegget, så det er ikke for mye å forvente at deltakerne deltar så langt som overhodet mulig i det de blir satt til. Kjendisene får vel gjerne betalt for å delta også. Den mentale frykten er nok reell, men samtidig er sikkerheten ivaretatt. Ingen er egentlig i fare selv om det ser overveldende ut og mentale sperrer får kjørt seg. 

Greit nok at mange hjemme i stua hadde slitt med å hoppe ut i havet, men så har ikke vi hjemme i stua sagt ja til å delta på dette.

Endret av Ctrl
  • Liker 5
Skrevet

Håper det kommer flere "mindfuck-oppgaver" - sånne oppgaver som gjør at deltagerne må tenke seg om og prøve å velge det rette blant flere muligheter. Jeg likte oppgaven med tunnelen og den første hvor de skulle leter etter de gule brikkene. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Lawyam skrev (3 timer siden):

Tviler på at de transporteres i boksene, det ville ikke vært forsvarlig. De er bare i boksene den siste biten når de trilles på plass.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Skrevet
Ctrl skrev (3 timer siden):

Nei ingen skal tvinges. Men man bør heller ikke slippe unna med å trekke seg igjen og igjen. 

Og ja, det har jeg påpekt tidligere, at det er en produksjonsglipp at deltakerne slipper unna ved å trekke seg. 
Det burde fått mer konsekvenser å trekke seg slik at deltakerne fikk mer motivasjon til å pushe det lille ekstra om de ønsket å være med videre. 

Så er det jo greit å ha i bakhodet at deltakerne selv har sagt ja til dette opplegget, så det er ikke for mye å forvente at deltakerne deltar så langt som overhodet mulig i det de blir satt til. Kjendisene får vel gjerne betalt for å delta også. Den mentale frykten er nok reell, men samtidig er sikkerheten ivaretatt. Ingen er egentlig i fare selv om det ser overveldende ut og mentale sperrer får kjørt seg. 

Greit nok at mange hjemme i stua hadde slitt med å hoppe ut i havet, men så har ikke vi hjemme i stua sagt ja til å delta på dette.

Husk på at de ikke ante hva de gikk til da. Dette er et helt nytt konsept. Så de visste faktisk ikke fullt ut hva de sa ja til, i motsetning til dem som er med på Kompani Lauritsen, 71 grader Nord, Farmen osv og «feiger ut». 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...