Gå til innhold

Grådige søsken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: 9c4ef...241

Mange selvutnevnte enebarn 😉

Anonymkode: 92b33...9ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Broren til dama tar kaka der. En person godt opp i 30 åra som spiser alle måltid hjemme hos mor og far. Han har hushjelp sponset av jobben. Dersom de er utilgjengelige så igler han seg innpå søstera. Han betaler aldri for noe! Men spilitter ny bil hadde han nylig råd til - kontant må vite.

Enkelte er bare snyltere. 

Anonymkode: a0f78...2ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel… alle mannens søsken påstår at alle de andre fikk mer enn dem i arveoppgjøret etter foreldrene. Og det var urettferdig at en av dem «fikk» huset. Hen fikk det ikke, hen kjøpte det til markedspris mange år før foreldrene døde. De leide det av hen og bodde der så lenge de klarte.

Samme søskenflokk innbiller seg at de skal bli rike når mannen og jeg dør (vi er gift, men har ikke barn). De forstår ikke at boet skal deles på to først, og så får hver av dem 1/5 av hans halvpart. De tror at det skal deles på 6 som er totalt antall arvinger. Et av hans søsken planlegger tydeligvis hva hen vil ha hver gang hen er på besøk. Spør f.eks hvor mye vi betalte for forskjellige ting, om verdien på malerier osv. Men dessverre, det maleriet som er mest verd er min arv og en bryllupsgave til mine besteforeldre fra deres forlovere, så det skal mitt søsken (eller hens barn hvis hen dør før meg) ha. Ellers har vi ikke mye av verdi bortsett fra hver vår bunad, og testamentene våre sier hvem som skal ha dem.

Anonymkode: 05cf4...fa6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel… alle mannens søsken påstår at alle de andre fikk mer enn dem i arveoppgjøret etter foreldrene. Og det var urettferdig at en av dem «fikk» huset. Hen fikk det ikke, hen kjøpte det til markedspris mange år før foreldrene døde. De leide det av hen og bodde der så lenge de klarte.

Samme søskenflokk innbiller seg at de skal bli rike når mannen og jeg dør (vi er gift, men har ikke barn). De forstår ikke at boet skal deles på to først, og så får hver av dem 1/5 av hans halvpart. De tror at det skal deles på 6 som er totalt antall arvinger. Et av hans søsken planlegger tydeligvis hva hen vil ha hver gang hen er på besøk. Spør f.eks hvor mye vi betalte for forskjellige ting, om verdien på malerier osv. Men dessverre, det maleriet som er mest verd er min arv og en bryllupsgave til mine besteforeldre fra deres forlovere, så det skal mitt søsken (eller hens barn hvis hen dør før meg) ha. Ellers har vi ikke mye av verdi bortsett fra hver vår bunad, og testamentene våre sier hvem som skal ha dem.

Si du skal gi alt til en veldedig organisasjon. Ta vekk ting lat som du har solgt det. (Underholdning) 

Anonymkode: ac752...cf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Huff, han høres jo ikke akkurat ut som en veloppdratt type. Hvordan er resten av familien? Har dere felles barn, slik at du må jobbe litt ekstra hardt for at barna ikke skal ta etter far?

Anonymkode: 3e702...3f9

Ja vi har to, det er en evig kamp. Alt fra folkeskikk, rutiner, medisinering, hygiene ++ jeg har 6 år igjen før jeg er ferdig med han og jeg kan si at jeg gleder meg til det. Resten av familien virker relativt oppegående, de er begge eldre enn han, men han er mammas øystein så det er litt friksjon under overflaten. Særlig nå som mors helse er sviktende.

Utad fremstår han som hyggelig og relativt oppegående, men når du blir kjent med han så ser du hvordan han virkelig er. Bryr seg ikke om tid, kommer ofte for sent, kommuniserer ikke, svarer ikke på spørsmål/sms/messenger. Jeg blir helt oppgitt. Og før noen sier at han var sånn da vi ble sammen: Nei han har blitt verre over årene. Nå har felles venner, bekjente og familie også begynt å ta det opp med meg (men jeg kan ikke gjøre noe jeg heller!)

Han er trangsynt, kortluntet og langsint. Han strøk tre ganger på fagprøven nettopp på grunn av de tingene jeg ramser opp her (møtte opp i skitten arbeidstøy, gav feil medisiner, kjørte seg vill og nektet å spørre om veiledning. For å nevne noen av punktene). 

Og ja... han er ambulansesjåfør. 

Anonymkode: 8c429...072

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har en ekstremt grådig bror. Det er så ille at jeg ikke tåler å være i nærheten av denne fyren lenger. Blir forbannet over at min mann bare godtar det, eller han har vel gitt opp da. Broren grafser til seg det beste først, alltid. I alle situasjoner. På grunn av fare for gjenkjennelse kan jeg ikke skrive ned akkurat hva som er skjedd, herregud, jeg er frustrert 😅

Anonymkode: 58bde...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan du ikke være så snill og ta ned noen verdifulle ting og si du har gitt dem til en basar? (Og lage en ny tråd om det) ❤️

Anonymkode: ac752...cf7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...