AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #61 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Utleier ringer leietaker, sier det er krise og får utdelt en kode. Tar ikke mange minuttene. Raskere enn for eksempel at utleier må hjemom og hente nøkkelen først. Siden det er et problem med folk som ikke har tilgang til hus hvor vannet kan gå, brannvarsler er utløst og så videre. Har alle i nabolaget nøkkel til huset ditt? Det kan jo plutselig skje noe mens du er bortreist. Anonymkode: 6b673...be7 Så tar ikke leietaker telefonen for de er på ferie i Japan og med tidsforskjellen ser de ikke anropet før 8 timer senere. Da er det full oversvømmelse. vi er ikke de eneste i verden som har nøkkel til vårt hus ja. I tillegg har vi en egeninteresse av å passe på at vi ikke skrur ned varmen for mye når vi drar på ferie, for det er jo VÅRT hus. Anonymkode: 80c80...e2d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #62 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så tar ikke leietaker telefonen for de er på ferie i Japan og med tidsforskjellen ser de ikke anropet før 8 timer senere. Da er det full oversvømmelse. vi er ikke de eneste i verden som har nøkkel til vårt hus ja. I tillegg har vi en egeninteresse av å passe på at vi ikke skrur ned varmen for mye når vi drar på ferie, for det er jo VÅRT hus. Anonymkode: 80c80...e2d Det er jo bare å bryte opp døra, ingen sitter vel og venter mens det er brann/lekkasje. Anonymkode: 4ca4a...784 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #63 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo bare å bryte opp døra, ingen sitter vel og venter mens det er brann/lekkasje. Anonymkode: 4ca4a...784 Så må de betale for en ny dør, i steden for å bare låse seg inn. Anonymkode: 80c80...e2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #64 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så må de betale for en ny dør, i steden for å bare låse seg inn. Anonymkode: 80c80...e2d Ja, og det er jo smart for huseier som må ta den kostnaden også. Anonymkode: 3db51...948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #65 Del Skrevet 29. november 2024 Maskinfører skrev (17 timer siden): Høres ut som en standard utleier det (Gjerrig) dere skal ha 2 nøkler Hvor står det? Anonymkode: 863c2...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #66 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, og det er jo smart for huseier som må ta den kostnaden også. Anonymkode: 3db51...948 Den utgiften havner på leietaker hvis leietaker hindrer utleiers tilgang til boligen. Anonymkode: ed4b0...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #67 Del Skrevet 29. november 2024 Huseier høres spesiell ut. Men må innrømme at jeg hadde blitt irritert selv om leietakerne mine hadde satt inn kodelås uten å gi meg kode. De kan godt lage en egen kode for meg, og de vil se i appen sin om jeg bruker den, men jeg leier ikke ut uten å ha tilgang til bolig ved brann/vannskade. Jeg har til dags dato aldri gått inn til en leietaker uten avtale, og kommer ikke til å gjøre det heller, med mindre det er akutt og leietaker ikke lar seg kontakte. Men i så tilfelle, så må jeg ha en måte å komme meg inn på. Anonymkode: 41d7c...b27 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #68 Del Skrevet 29. november 2024 Vi leier ut til en person, vi leverte ut 2 nøkler som Utleiemegleren sa vi skulle. Jeg trodde for øvrig at det var normalt at det følger 2 nøkler med hus/leiligheter som leies ut. Anonymkode: 3db51...948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #69 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den utgiften havner på leietaker hvis leietaker hindrer utleiers tilgang til boligen. Anonymkode: ed4b0...c99 Leietaker har jo ikke hindret, utleier har gått med på å leie ut uten å beholde egen nøkkel. Idioti vil de fleste mene. Anonymkode: 3db51...948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #70 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så må de betale for en ny dør, i steden for å bare låse seg inn. Anonymkode: 80c80...e2d Bedre enn å la det brenne ned, men hva vet jeg. Dersom tilgang ikke er avtalt er det jo det man må gjøre. Anonymkode: 4ca4a...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #71 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bedre enn å la det brenne ned, men hva vet jeg. Dersom tilgang ikke er avtalt er det jo det man må gjøre. Anonymkode: 4ca4a...784 Tilgang er jo alltid avtalt, ingen leier ut uten å avtale det. Selv, ts i tråden her var jo fult klar over det. Anonymkode: 80c80...e2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. november 2024 #72 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 14.02): Nei, absolutt ikke. Det er bedre å forholde seg til profesjonelle utleiere som igjen forholder seg til noe kalt husleieloven. Anonymkode: 9aab2...a9f For DEG er det kanskje bedre. Jeg har hørt historier om profesjonelle utleiere som ikke er helt etter boka. Selv har jeg leid privat i ca 18 år og har aldri hatt problemer. Alle huseiere jeg har hatt (bortsett fra 1 som var litt vanskelig innimellom) har vært greie og forholdt seg til loven. Tror du virkelig at alle private utleiere er idioter? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #73 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så tar ikke leietaker telefonen for de er på ferie i Japan og med tidsforskjellen ser de ikke anropet før 8 timer senere. Da er det full oversvømmelse. vi er ikke de eneste i verden som har nøkkel til vårt hus ja. I tillegg har vi en egeninteresse av å passe på at vi ikke skrur ned varmen for mye når vi drar på ferie, for det er jo VÅRT hus. Anonymkode: 80c80...e2d Mange om og hvis og kanskje som må sammenfalle i tid. Har du en avtale med brannvesenet de venter på du kommet hjem med nøkkel og låser dem inn når røyken står ut taket? Må tross alt ikke risikere en skade på døren selv når det å bryte seg inn alt i alt begrenser total skade. For min del kan ha så mange nøkler til utleieboligene dine du gidder. Jeg forholder meg til regelverk og realiteter. Ikke kanskje nå hvis det nå kunne hende… Anonymkode: 6b673...be7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 30. november 2024 Forfatter #74 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huseier høres spesiell ut. Men må innrømme at jeg hadde blitt irritert selv om leietakerne mine hadde satt inn kodelås uten å gi meg kode. De kan godt lage en egen kode for meg, og de vil se i appen sin om jeg bruker den, men jeg leier ikke ut uten å ha tilgang til bolig ved brann/vannskade. Jeg har til dags dato aldri gått inn til en leietaker uten avtale, og kommer ikke til å gjøre det heller, med mindre det er akutt og leietaker ikke lar seg kontakte. Men i så tilfelle, så må jeg ha en måte å komme meg inn på. Anonymkode: 41d7c...b27 Nå har vel ikke jeg sagt at ikke de skal få en kode, og btw vi har flere venner og familiemedlemmer som de har fått nr til som ikke bor så langt unna så hvis huseieren må inn så ja. Vi har tilbudt de en egen kode, og informert om at vi får varsel opp dersom koden blir brukt. Og det snakkes om å ikke få tak i oss, vel vi er begge tilgjengelig 24/7 på tlf. Når det gjelder boden ( selv om ikke du nevner den her) og svaret er der at denne er kun vår, men han ville inn å sjekke om hva vi har der, som forresten kun er kofferter og pappesker som enda ikke er kastet, da vi enda er i utpakkingsfasen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #75 Del Skrevet 30. november 2024 Mange som sliter med å skjønne at å leie og å eie ikke er det samme. Du er ikke en "eier" i perioden du leier. Anonymkode: ac94b...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 30. november 2024 #76 Del Skrevet 30. november 2024 Det er helt innafor at utleier har en nøkkel, ikke tre. De skal selvsagt heller ikke låse seg inn i tide og utide. Men det er jo helt ute at dere har installert kodelås i en utleiebolig? Slike ting kan ikke gjøres uten huseiers godkjennelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #77 Del Skrevet 30. november 2024 Ermegselv skrev (5 timer siden): Nå har vel ikke jeg sagt at ikke de skal få en kode, og btw vi har flere venner og familiemedlemmer som de har fått nr til som ikke bor så langt unna så hvis huseieren må inn så ja. Vi har tilbudt de en egen kode, og informert om at vi får varsel opp dersom koden blir brukt. Og det snakkes om å ikke få tak i oss, vel vi er begge tilgjengelig 24/7 på tlf. Når det gjelder boden ( selv om ikke du nevner den her) og svaret er der at denne er kun vår, men han ville inn å sjekke om hva vi har der, som forresten kun er kofferter og pappesker som enda ikke er kastet, da vi enda er i utpakkingsfasen. Helt sykt at han skal sjekke hva dere har i boden dere disponerer! Det har han da ingenting med. Det er også klart at dere bør ha 2 nøkler, og selvfølgelig kan ikke huseier låse seg inn når han ønsker. Anonymkode: 3db51...948 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #78 Del Skrevet 30. november 2024 Ermegselv skrev (6 timer siden): Nå har vel ikke jeg sagt at ikke de skal få en kode, og btw vi har flere venner og familiemedlemmer som de har fått nr til som ikke bor så langt unna så hvis huseieren må inn så ja. Vi har tilbudt de en egen kode, og informert om at vi får varsel opp dersom koden blir brukt. Og det snakkes om å ikke få tak i oss, vel vi er begge tilgjengelig 24/7 på tlf. Når det gjelder boden ( selv om ikke du nevner den her) og svaret er der at denne er kun vår, men han ville inn å sjekke om hva vi har der, som forresten kun er kofferter og pappesker som enda ikke er kastet, da vi enda er i utpakkingsfasen. enda i utpakkingafasen, allerede byttet lås og kommet i konflikt med utleier. Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg tatt utfordringen med å flytte nå, og ikke vente på konflikteskalering og lav trivsel. Anonymkode: 5673b...208 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 30. november 2024 Forfatter #79 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): enda i utpakkingafasen, allerede byttet lås og kommet i konflikt med utleier. Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg tatt utfordringen med å flytte nå, og ikke vente på konflikteskalering og lav trivsel. Anonymkode: 5673b...208 Vi har jo flyttet inn men pga plass mangel er det litt pappesker som enda ikke er pakket ut, og som jeg har i stua, så det er ikke sånn at vi er i pappeske land da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 30. november 2024 Forfatter #80 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) Kålrota skrev (10 timer siden): Det er helt innafor at utleier har en nøkkel, ikke tre. De skal selvsagt heller ikke låse seg inn i tide og utide. Men det er jo helt ute at dere har installert kodelås i en utleiebolig? Slike ting kan ikke gjøres uten huseiers godkjennelse. Vi spurte om flere nøkler, det kunne vi ikke få, vi sa da at vi ønsket å bruke den kodelåsen vi hadde fra da vi solgte boligen da vi ikke har mulighet til å alltid komme hjem samtidig eller legge ut nøkkel. Det var greit for de. Hvis vi reiser bort så vil jo han få en kode, så vi stenger de ikke ute av boligen. Endret 30. november 2024 av Ermegselv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå