AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:57 #21 Del Skrevet torsdag kl 17:57 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvis du har prøvd alle typer i 3-4 måneder hver uten noen effekt så hatt du sikkert rett. Anonymkode: b581e...22a Den ene måtte slutte med før fordi ikke tålte (cyp test bekrefta). Men den andre Prøvde 4 mnd ja. Men da mener du det ikke er håp for å prøve mer? Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:59 #22 Del Skrevet torsdag kl 17:59 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå leter du bare etter unnskyldninger for å ikke ta medisin. Først var det at du ikke vil ta enda fordi du går på antibiotika, selv om det ikke i seg selv er en god grunn. Så fortsetter du å spørre og spørre slik at du kan fokusere på de svar som er negative og dermed konkludere med at det nok ikke virker på deg heller. Dermed kan du mate usikkerheten din og utsette bruk av medisin i det uendelige. Og bare fortsette med tråder på forum om hvor lei du er av hvordan du har det, men uten å faktisk gjøre noe med det. Anonymkode: ae939...bc9 Antibiotika? Fokusere på negative? Jeg spør for å få positive svar så jeg vil prøve enda en type.. Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:14 #23 Del Skrevet torsdag kl 18:14 Jeg prøvde "alt" uten at noe fungerte, ble ECT til slutt. Anonymkode: 2bb95...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:25 #24 Del Skrevet torsdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Antibiotika? Fokusere på negative? Jeg spør for å få positive svar så jeg vil prøve enda en type.. Anonymkode: ac2fd...2f0 Nei. Du spør og spør og spør og fokuserer mest på de som har dårlige resultat. Du ignorer helt de som sier, gjentatte ganger, at det er individuelt så dine erfaringer vil være annerledes enn andres. Noen har positive erfaringer, noen har negative. Du vet ikke før du har prøvd. Dette har du fått fortalt i månedsvis, men du fortsetter bare å spørre og spørre. Og bare utsette det å faktisk ta medisin og prøve. Anonymkode: ae939...bc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:36 #25 Del Skrevet torsdag kl 18:36 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Den ene måtte slutte med før fordi ikke tålte (cyp test bekrefta). Men den andre Prøvde 4 mnd ja. Men da mener du det ikke er håp for å prøve mer? Anonymkode: ac2fd...2f0 Lol. Nei, jeg mener at du skal stole på legen din for han ville ikke skrevet ut enda en type antidepressiva til deg hvis det ikke var god sjanse for at det ville virke! Kjære vene altså Anonymkode: b581e...22a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:03 #26 Del Skrevet fredag kl 07:03 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Lol. Nei, jeg mener at du skal stole på legen din for han ville ikke skrevet ut enda en type antidepressiva til deg hvis det ikke var god sjanse for at det ville virke! Kjære vene altså Anonymkode: b581e...22a Da misforsto jeg siden du skrev at om jg hadde prøvd i 3-4’ mnd hadde jeg rett i at ad ikke funker :- Ble SÅ deprimert av remeron. Så er veldig redd for å prøvw flere typer Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:19 #27 Del Skrevet fredag kl 09:19 Nei, jeg har kun prøvd zoloft. Hadde en del bivirkninger i oppstarten og økt angst. Merket ikke bedring før 6 mnd. Glad jeg holdt ut, men slitsomt. Anonymkode: 64797...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ut på tur! Skrevet fredag kl 09:34 #28 Del Skrevet fredag kl 09:34 Prøvde mange typer antidep, ingen hjalp. Har også fått mange runder med ECT, som kanskje var livreddende der og da, men hjalp egentlig ikke.. Til slutt fikk jeg veldig god effekt av ketamin for noen år siden. Var så heldig å få av det offentlige, men de fleste må dessverre ut med mye penger for å få det privat. Men har du mulighet, så vil jeg absolutt anbefale å prøve. Ingen bivirkninger bortsett fra litt kvalme og svimmelhet rett etter behandling, og man vet gjerne etter første behandling om det har effekt. For noen kommer effekten etter 2-3 behandlinger. For meg var det som å våkne opp av et mørkt mareritt.. Så må man jo selvfølgelig gjøre en jobb i tillegg med terapi, og f.eks trening, bra mat og gode rutiner, styrke relasjoner, osv. Med hjelp fra effekten av ketaminen var det i mye større grad mulig for min del. Uansett - masse lykke til! Har du slitt med psykose eller alvorlig dissosiativ lidelse, så er ketamin dessverre ikke aktuelt. Heller ikke ved høyt alkoholbruk, annen rus, eller ved alvorlig hjerte/lungesykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:50 #29 Del Skrevet fredag kl 09:50 Ut på tur! skrev (14 minutter siden): Prøvde mange typer antidep, ingen hjalp. Har også fått mange runder med ECT, som kanskje var livreddende der og da, men hjalp egentlig ikke.. Til slutt fikk jeg veldig god effekt av ketamin for noen år siden. Var så heldig å få av det offentlige, men de fleste må dessverre ut med mye penger for å få det privat. Men har du mulighet, så vil jeg absolutt anbefale å prøve. Ingen bivirkninger bortsett fra litt kvalme og svimmelhet rett etter behandling, og man vet gjerne etter første behandling om det har effekt. For noen kommer effekten etter 2-3 behandlinger. For meg var det som å våkne opp av et mørkt mareritt.. Så må man jo selvfølgelig gjøre en jobb i tillegg med terapi, og f.eks trening, bra mat og gode rutiner, styrke relasjoner, osv. Med hjelp fra effekten av ketaminen var det i mye større grad mulig for min del. Uansett - masse lykke til! Har du slitt med psykose eller alvorlig dissosiativ lidelse, så er ketamin dessverre ikke aktuelt. Heller ikke ved høyt alkoholbruk, annen rus, eller ved alvorlig hjerte/lungesykdom. Er det ikke no risiko/bivirkninger aV ketamin? Vet ikke hva jeg sliter med for å Cære ærlig. Ee bare helt rar Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:53 #30 Del Skrevet fredag kl 09:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke no risiko/bivirkninger aV ketamin? Vet ikke hva jeg sliter med for å Cære ærlig. Ee bare helt rar Anonymkode: ac2fd...2f0 Du bør ta kontakt med fastlege/psykolog for utredning. Når dere vet hva som er diagnosen/lidelsen, så kan du få rett medisinering/behandling derfra. Anonymkode: ae939...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:54 #31 Del Skrevet fredag kl 09:54 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør ta kontakt med fastlege/psykolog for utredning. Når dere vet hva som er diagnosen/lidelsen, så kan du få rett medisinering/behandling derfra. Anonymkode: ae939...bc9 Har jo fått antidepressiva Men ikke så lett å utrede. Når det er så mye rart Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:57 #32 Del Skrevet fredag kl 09:57 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Den ene måtte slutte med før fordi ikke tålte (cyp test bekrefta). Men den andre Prøvde 4 mnd ja. Men da mener du det ikke er håp for å prøve mer? Anonymkode: ac2fd...2f0 Fikk du ta cyp-test før du startet på antidep eller midt i? Anonymkode: 0fcae...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:00 #33 Del Skrevet fredag kl 10:00 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk du ta cyp-test før du startet på antidep eller midt i? Anonymkode: 0fcae...09d Tok det en stund etter jeg hadde slutta. Ble helt insane, så måtte slutte, og så ble det tatt cyp ved et senere tidspunkt mtp utprøving av andre typer osv, Da ble psykiater sånn, ja det er IKKE rart du ble gal av den,,,😝 så kan aldri mer bruke ssri. Så må prøve ut andre typer… Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:06 #34 Del Skrevet fredag kl 10:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da ble psykiater sånn, ja det er IKKE rart du ble gal av den,,,😝 så kan aldri mer bruke ssri. Så må prøve ut andre typer… Anonymkode: ac2fd...2f0 Du har fått cyp test og du har til og med vært hos psykiater og fått denne beskjeden. Det er jo supert. Psykiater en lege som er spesialist på alkurat dette. Da har du fått flere enn en vurdering! Pga at du ikke tåler SSRI skal du nå prøve Brintellix. Supert! Det blir ikke bedre enn det. 👍 Dette går nok bra. Anonymkode: b581e...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:08 #35 Del Skrevet fredag kl 10:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har fått cyp test og du har til og med vært hos psykiater og fått denne beskjeden. Det er jo supert. Psykiater en lege som er spesialist på alkurat dette. Da har du fått flere enn en vurdering! Pga at du ikke tåler SSRI skal du nå prøve Brintellix. Supert! Det blir ikke bedre enn det. 👍 Dette går nok bra. Anonymkode: b581e...22a Er du ironisk? Har forsøkt remeron i mellomtiden. Ble såå deprimert og rar av den. Så er skeptisk ja Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:43 #36 Del Skrevet fredag kl 10:43 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er du ironisk? Har forsøkt remeron i mellomtiden. Ble såå deprimert og rar av den. Så er skeptisk ja Anonymkode: ac2fd...2f0 Hvordan er det ironi å si det jeg sa? Alt er jo sant. Jeg gir opp, jeg. Anonymkode: b581e...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:55 #37 Del Skrevet fredag kl 10:55 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan er det ironi å si det jeg sa? Alt er jo sant. Jeg gir opp, jeg. Anonymkode: b581e...22a Håper det er sant at det kan gå bra og at en ny type kan hjelpe meg. Selv om ble verre av remeron. Er så redd og så desperat Anonymkode: ac2fd...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:57 #38 Del Skrevet fredag kl 10:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper det er sant at det kan gå bra og at en ny type kan hjelpe meg. Selv om ble verre av remeron. Er så redd og så desperat Anonymkode: ac2fd...2f0 Jeg skjønner det, forstår det veldig godt, men du har ikke noe annet valg enn å prøve. Mange blir litt dårligere de første ukene, da må du være forberedt på det og holde ut og så blir det bedre etterpå. Anonymkode: b581e...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:04 #39 Del Skrevet fredag kl 11:04 Ja, har prøvd flere, ingen virker.. Anonymkode: 71476...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:06 #40 Del Skrevet fredag kl 11:06 Ut på tur! skrev (1 time siden): Prøvde mange typer antidep, ingen hjalp. Har også fått mange runder med ECT, som kanskje var livreddende der og da, men hjalp egentlig ikke.. Til slutt fikk jeg veldig god effekt av ketamin for noen år siden. Var så heldig å få av det offentlige, men de fleste må dessverre ut med mye penger for å få det privat. Men har du mulighet, så vil jeg absolutt anbefale å prøve. Ingen bivirkninger bortsett fra litt kvalme og svimmelhet rett etter behandling, og man vet gjerne etter første behandling om det har effekt. For noen kommer effekten etter 2-3 behandlinger. For meg var det som å våkne opp av et mørkt mareritt.. Så må man jo selvfølgelig gjøre en jobb i tillegg med terapi, og f.eks trening, bra mat og gode rutiner, styrke relasjoner, osv. Med hjelp fra effekten av ketaminen var det i mye større grad mulig for min del. Uansett - masse lykke til! Har du slitt med psykose eller alvorlig dissosiativ lidelse, så er ketamin dessverre ikke aktuelt. Heller ikke ved høyt alkoholbruk, annen rus, eller ved alvorlig hjerte/lungesykdom. Hadde du angst eller depresjon? Lurer sånn på å prøve ketamin for angst, men vet det er mest for depresjon.. Anonymkode: 71476...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå