AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #1 Del Skrevet 28. november 2024 Det slår ikke feil. De dagene jeg har det sånn passe ok og prøver å se positivt på fremtiden så får jeg heftige sammenbrudd sent på kvelden/natten. Disse sammenbruddene er altoppslukende. Det som jeg vet fungerer, er å snakke med noen, men jeg har ingen å snakke med. Dette var så enkelt når jeg hadde samboer for en del år tilbake. 10 minutter med trøst og jeg sovna som et barn. Men sånn er det ikke lenger, jeg kan ikke være i forhold.. Å distrahere blir vanskelig da det eneste som egentlig distraherer meg er ting på skjerm, som igjen gjør at jeg holder meg våken lenge. Å bare gråte ut og la det stå på tar for lang tid. Kan gråte i over 1 time. Sliter med depresjon, prøver å få orden på psyken selv om jeg ikke ser noe håp eller utvei. Skal begynne å gå til psykolog igjen nå, men har allerede gått i flere år uten at det har hjulpet noe særlig. Lærer jo ting, men har store vansker med å jobbe med meg selv. Jeg blir gal av disse smellene og det påvirker også nattesøvn da jeg sover dårligere. Nå er ikke dette hver eneste natt men det er ofte, et par netter i uken minst. Om jeg har en dårlig dag er det sjeldent dårlig på kvelden/natta. Noen som har råd? Anonymkode: 239b3...3e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #2 Del Skrevet 28. november 2024 Typisk på kveld/natt det kommer. Positivt at du selv vet at det er slik, at de følelsene er noe irrasjonelle og blir forsterket når du er trøtt og sliten. Har du laget deg noen gode vaner når disse nettene kommer? Det blir jo bare verre om man stresser seg opp. Prøvd chatgpt for å "snakke" med noen? Det hjelper jo mye bare å få satt ord på det som tynger Anonymkode: 7e761...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #3 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøvd chatgpt for å "snakke" med noen? Nei, mennesker trenger ikke å snakke med roboter! Ring Kirkens SOS du TS, de som sitter der er ofte ikke kristne, og om de er det så snakker de ikke om det. Jeg har ringt mange ganger, det er empatiske folk som sitter der. Anonymkode: 2dcb7...ad0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #4 Del Skrevet 28. november 2024 Husker du hva samboeren din pleide å si til deg? Kan du prøve å trøste deg selv? Det er jo det de fleste voksne må gjøre. Anonymkode: 9f086...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå