AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #41 Del Skrevet 28. november 2024 NakenPanda skrev (8 timer siden): VELKOMMEN TIL LIVET, er det seriøst klaging fra en voksen person om at en 0800-1600 i en jobb man synes er bra er for mye? Du viker sytete og ikke helt ferdig med student "Gjør hva du vil når du vil" tilværelsen. Man bytter tiden man jobber mot å få en lønn som også gir mer frihet i hva man skal gjøre. Hvis du akkurat har begynt å jobbe så skal du gjøre dette i 42-43 år for å unngå avkortning i pensjon, samt at enhver reduksjon i stilling prosent vil gi massiv avkortning. Hvis en normal jobb ødelegger helsa di må du seriøst ta noen tak i din mentale og/eller fysisk helse i din alder. Hvis dette er holdningen ser jeg hvorfor det blir høy ufør grad i befolkningen (ingen jobb dreper noen med mindre du driver med minerydding) Svakt Du skal vel bare være glad for at å jobbe 8-16 ikke er alles drøm. Det er tross alt turnusarbeidere som skal tørke ræva di når du blir gammel, syk og svak. Anonymkode: c7b53...fc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #42 Del Skrevet 28. november 2024 Jobber 8-15:30 og savner ofte turnus. Om ikke tredelt, så todelt. Men dagtidsjobb er mer forenelig med familielivet, så da blir det det enn så lenge. Kan tenke meg det blir turnus i fremtiden en gang da 😅 Anonymkode: 1d9d0...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #43 Del Skrevet 28. november 2024 Jobb turnus eller skift da vel! Anonymkode: 34e97...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 28. november 2024 #44 Del Skrevet 28. november 2024 NakenPanda skrev (6 timer siden): Ting sagt av alle som har sett på sin egen nåtid og skuet mot fremtiden, ting forandrer seg over natta, se mindre på Youtube. Youtube? Jeg lever av å spå fremtiden...har ingen tid å bruke på nutsa på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #45 Del Skrevet 28. november 2024 Huff, føler med deg. Har nå jobbet 0730-1530 ett år og det blir bare verre og verre. Gleder meg til jeg får barn og mannen er ferdig utdannet, for da skal jeg kraftig ned i stilling. 100% i jobb kommer til å ta livet av meg. Føler jeg står opp, reiser på jobb, for så å komme hjem og snu for å reise på jobb igjen. Anonymkode: 21aee...29b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #46 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ingen energi, sover ekstremt mye men føler meg aldri uthvilt, hater å stå opp tidlig hver dag (opp rundt 06:50 og hjem 16:30). Det er en gledesløs tilværelse. Verste er at jobben er givende og arbeidsoppgavene passer meg bra, men omstendighetene gjør at det ikke føles verdt det. Anonymkode: f0f54...0ea Jeg synes dette høres ut som depresjon, jeg. Du liker jo jobben egentlig, men du kjenner ikke på noen glede og du bare sover. Anonymkode: ecaff...4ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #47 Del Skrevet 28. november 2024 NakenPanda skrev (9 timer siden): VELKOMMEN TIL LIVET, er det seriøst klaging fra en voksen person om at en 0800-1600 i en jobb man synes er bra er for mye? Du viker sytete og ikke helt ferdig med student "Gjør hva du vil når du vil" tilværelsen. Man bytter tiden man jobber mot å få en lønn som også gir mer frihet i hva man skal gjøre. Hvis du akkurat har begynt å jobbe så skal du gjøre dette i 42-43 år for å unngå avkortning i pensjon, samt at enhver reduksjon i stilling prosent vil gi massiv avkortning. Hvis en normal jobb ødelegger helsa di må du seriøst ta noen tak i din mentale og/eller fysisk helse i din alder. Hvis dette er holdningen ser jeg hvorfor det blir høy ufør grad i befolkningen (ingen jobb dreper noen med mindre du driver med minerydding) Svakt Virker som du er sjalu på de som er ufør. Ellers hadde du ikke svart så bittert. Anonymkode: bc6aa...3bf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #48 Del Skrevet 28. november 2024 Beklager å si det, men det er ikke garantert at det blir bedre. Mitt råd ; spar hardt nå og ta tidlig pensjon! Det hadde jeg gjort om jeg hadde kunne sett inn i framtida og visst hvor kjipt det ble. Jeg mistrives på jobben så jeg har vondt i kroppen hele tida på jobb, lite energi og det er bare irriterende å gå sammen med folk på jobb . Jeg har ingen diagnose, hverken vitaminmangel eller depresjon for når jeg har ferie så er kroppen helt i orden og energien er på topp. Det er jobben som tapper meg for all livsglede. Anonymkode: e7ffc...e70 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 28. november 2024 #49 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Virker som du er sjalu på de som er ufør. Ellers hadde du ikke svart så bittert. Anonymkode: bc6aa...3bf Jeg vet som alle andre at 10% av befolkningen ikke skulle vært på ufør og øke mitt skattetrykk fordi de ikke orker å jobbe. Hvis du lurer på hvorfor, bitter som on normale folk drømmer om å bli ufør. Svakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 28. november 2024 #50 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal vel bare være glad for at å jobbe 8-16 ikke er alles drøm. Det er tross alt turnusarbeidere som skal tørke ræva di når du blir gammel, syk og svak. Anonymkode: c7b53...fc0 Jeg driter vel i når de jobber, så lenge de jobber, men her snakker vi vel om noen som vil ikke vil jobbe full jobb på generelt grunnlag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 28. november 2024 #51 Del Skrevet 28. november 2024 Tått skrev (49 minutter siden): Youtube? Jeg lever av å spå fremtiden...har ingen tid å bruke på nutsa på youtube. Så klart du gjør, det du sier høres akkurat som alle alternative økonomi kanaler på Youtube dog, tenk litt på det når du snakker med universet eller hva du nå gjør for å lukte deg til den framtiden du snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #52 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er hardt for alle i starten. Du blir vant til det. Nå er det dessuten høst og alle er trøtte og lei nå. Pass på å ikke sove på dagen, ikke i helgene heller, men legg deg tidlig. Anonymkode: e787e...78d Ikke helt i at alle blir vant til det. For noen blir dette for firkanta rammer, for lite frihet og føles som et slaveri. Det er en grunn til at folk starter for seg selv, dropper ut av skolen, blir nattarbeidere eller influensere, for å nevne noe. Jeg forstår TS godt og har aldri i mitt liv tenkt å holde på i full, fast stilling til jeg blir gammel. Det er så mye mer jeg vil oppleve enn å jobbe! Anonymkode: 4d1d9...989 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 28. november 2024 #53 Del Skrevet 28. november 2024 Skaff deg turnusjobb? Jeg har aldri jobbet 8-16, det er pr nå noe jeg ser på som drepen for meg. Jeg elsker å bestemme dagene mine selv, forstår godt at du ikke trives med det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #54 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Poenget mitt er å få litt perspektiv og se hvor bortskjemte, priviligerte og heldige vi er i stedet for å syte når vi ikke har noe å syte over. Anonymkode: d2d68...a86 Si hva du vil- men forrige innlegget dit oser av misunnelse og bitterhet. Selv om andre har det verre trenger vi vel ikke å pine oss selv og henge med hodet i skam. Det går faktisk an å bli utbrent selv om man jobber "bare" 1/3, hvis jobben er krevende nok. Anonymkode: 4d1d9...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #55 Del Skrevet 28. november 2024 Begynn å spar i fond, alt det du greier, så får du ett formål med jobben, som jo er økonomisk frihet Anonymkode: c18f5...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #56 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tanken på å bruke bare en 1/3 av livet på jobb og ha 2/3 fritid er luksus. Det er svært få mennesker i historien som har hatt den luksusen som vi har når det gjelder både tid og penger. Vi må få hodet opp av vår priviligerte bakende og se ting litt i perspektiv. Det er bare flaut å lese slik bortskjemt syting. Anonymkode: d2d68...a86 Men det resterende 2/3 er jo ikke netto fritid. Man sover bort 1/3, og hvis man blir veldig sliten av jobben forsvinner jammen mye av den siste tredjedelen av "fritiden" også. Alt kan ikke forklares og forenkles med basic mattematikk. Anonymkode: 4d1d9...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #57 Del Skrevet 28. november 2024 Du får ta ansvar for din egen trivsel og helse da, sånn at du ser mer positivt på tilværelsen. Ingen unge, friske nyutdannede mennesker blir utslitt av en 8 - 16 jobb. Jobbet masse overtid de 10 første årene i yrkeslivet, i en bransje med knallharde tidsfrister. Det gikk helt supert. Trivdes på jobb, gode kollegaer, og fikk spart opp penger til bolig. Klarte også å ha et godt sosialt liv. Spiser du sunt? Trener du? Får du frisk luft? Anonymkode: 4b010...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #58 Del Skrevet 28. november 2024 Tått skrev (9 timer siden): De fleste arbeidsplasser vil forsvinne. Synes nå det er mye bedre at folk får bruke tiden sin på noe de finner givende enn å gå på en jobb de hater jeg da.. Og så vil det oppstå nye. Mennesket er mange millioner ganger så produktive i dag som noen gang i historien, likevel jobber vi mer enn noen gang. Anonymkode: 818e1...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #59 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tanken på å bruke bare en 1/3 av livet på jobb og ha 2/3 fritid er luksus. Det er svært få mennesker i historien som har hatt den luksusen som vi har når det gjelder både tid og penger. Vi må få hodet opp av vår priviligerte bakende og se ting litt i perspektiv. Det er bare flaut å lese slik bortskjemt syting. Anonymkode: d2d68...a86 At både far og mor jobber så mye at normalen er at man må sette bort barna på institusjon som driver med barnepass i det daglige, er nok ganske nytt historisk. Du virker ikke å ha peiling på hva du snakker om. Anonymkode: 818e1...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 28. november 2024 #60 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og så vil det oppstå nye. Mennesket er mange millioner ganger så produktive i dag som noen gang i historien, likevel jobber vi mer enn noen gang. Anonymkode: 818e1...c5a Ikke helt usannsynlig det nei.. Jeg aner ikke hva som kommer til å skje fordi regnestykket inneholder for mange variabler...Det vi kan si med sikkerhet er at vi står ovenfor endringer vi aldri har sett maken til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå