AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #1 Skrevet 28. november 2024 Vi glemte å legge brød og kanelknuter i poser for å fryse igår. Og har dermed knusktørre bakevarer på benken. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å redde det? Så lei oss.. 😣 Anonymkode: 7e6ac...9fa
Brunhilde Skrevet 28. november 2024 #2 Skrevet 28. november 2024 Brødet kan være bra fremdeles, men skorpen er nok litt hard. Småbaksten er det verre med. Tror jeg ville fråtset i den i dag. Du kan prøve å sette ovnen på 100-150 grader, legger bollene på brett og spraye lett med vann før du varmer dem. Jeg kan ikke garantere noe, men det er mulig det går bra. Det er heldigvis ikke verdens undergang, de fleste av oss har nok gjort det samme en eller flere ganger, jeg har ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #3 Skrevet 28. november 2024 Dynke dem i vann og steke igjen Anonymkode: 38952...69d 1
Seff Skrevet 28. november 2024 #4 Skrevet 28. november 2024 Brødet kan du bare ta vare på og fryse uansett, mulig skorpen er litt hard, men det burde være fint spiselig. Ev. kan du bruke det når du skal riste brød. Når det gjelder kanelknutene, kunne det kanskje være en ide å varme dem i mikro når du skal bruke dem? Bakervarer blir ofte myke når man varmer dem i mikro, så jeg hadde i hvert fall testet det, 1
Gjest Maia70 Skrevet 28. november 2024 #5 Skrevet 28. november 2024 Det gjør jo ingenting. Når du skal spise dem så ha dem under litt rennende vann og stek dem igjen så blir de myke, en baker lærte meg det trikset.
Hoppetaujenta Skrevet 28. november 2024 #6 Skrevet 28. november 2024 Sett dem inn i varm ovn over dampende vannbad og se om det kan mykgjøre dem?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #7 Skrevet 28. november 2024 Funket med vann! Kanelknutene hev jeg i vaffeljernet til kveldskos 😆 Anonymkode: 7e6ac...9fa 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå