AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Hvordan forandre på det? De nye får jo ett dårlig inntrykk av oss som lærer de opp. Anonymkode: a1d8c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Ganske vanlig fenomen. Jo lengre ansiennitet, jo dårligere lønn ofte. Og ledelsen ser ofte på de med lang erfaring som bakstreverske og lite villige til omstilling, selv om det slett ikke stemmer alltid. Hos oss har det til og med blitt slik at de skryter uhemmet av nyansatte som allerede har funnet seg en bedre jobb i en annen bedrift i løpet av prøvetiden. 😅 Anonymkode: 246c3...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #3 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ganske vanlig fenomen. Jo lengre ansiennitet, jo dårligere lønn ofte. Og ledelsen ser ofte på de med lang erfaring som bakstreverske og lite villige til omstilling, selv om det slett ikke stemmer alltid. Hos oss har det til og med blitt slik at de skryter uhemmet av nyansatte som allerede har funnet seg en bedre jobb i en annen bedrift i løpet av prøvetiden. 😅 Anonymkode: 246c3...a7e Synes det er så synd. De nye må jo begynne å lure på hvor dårlige vi er som har vært der lenge. Veldig lite motiverende. Anonymkode: a1d8c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #4 Del Skrevet 28. november 2024 Helt vanlig. Mest moro er det når de nye "superflinke" slutter etter 1-2 år. Da er det ny runde. Gjør bare jobben min, ikke noe mer.... Anonymkode: 7f48a...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #5 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt vanlig. Mest moro er det når de nye "superflinke" slutter etter 1-2 år. Da er det ny runde. Gjør bare jobben min, ikke noe mer.... Anonymkode: 7f48a...c23 Det kjedelige med gjennomtrekk er at vi mer erfarne ofte blir sittende med mer eller mindre kontinuerlig opplæring av de nye. Uten at det gjenspeiles i lønna, isteden blir det lønnsøkning til de nye når de er ferdige med opplæringen. Hvis de kommer så langt før de har byttet jobb... Anonymkode: 246c3...a7e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #6 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kjedelige med gjennomtrekk er at vi mer erfarne ofte blir sittende med mer eller mindre kontinuerlig opplæring av de nye. Uten at det gjenspeiles i lønna, isteden blir det lønnsøkning til de nye når de er ferdige med opplæringen. Hvis de kommer så langt før de har byttet jobb... Anonymkode: 246c3...a7e Hva er grunnen til at ledelsen gjør dette? Anonymkode: a1d8c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #7 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er grunnen til at ledelsen gjør dette? Anonymkode: a1d8c...90a Hovedgrunnen er vel at de ikke evner å ansette riktige folk, men faller pladask for de som er flinke til å snakke for seg på intervju. Og når det gjelder opplæring er det jo ikke noe annet alternativ enn at vi erfarne lærer opp. Vi har spesialiserte oppgaver som man ikke kan leie inn folk til å ha opplæring i. Og ledelsen selv behersker jo ikke oppgavene. Anonymkode: 246c3...a7e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #8 Del Skrevet 28. november 2024 De burde ansette 2 så kanskje 1 er igjen om 1 år.... Anonymkode: 7f48a...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #9 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kjedelige med gjennomtrekk er at vi mer erfarne ofte blir sittende med mer eller mindre kontinuerlig opplæring av de nye. Uten at det gjenspeiles i lønna, isteden blir det lønnsøkning til de nye når de er ferdige med opplæringen. Hvis de kommer så langt før de har byttet jobb... Anonymkode: 246c3...a7e Og har har vi årsaken til at jeg gjør akkurat det jeg må og ikke mer. Tar aldri på meg nye oppgaver frivilig uten mer lønn. Anonymkode: 7f48a...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #10 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg skjønner ikke at folk kan ha så dårlige sosiale antenner. Har opplevd flere varianter av det der. Sjefene snakker opp nyansatte som med en gang får utvidet ansvar og tillit (uten å ha vist hva de kan). Forslag som de "gamle" ansatte har kommet med og som ble nedhøvlet da, er plutselig gull verdt og innovativt når det kommer fra en nyansatt. For ikke å glemme han nye sjefen som konstant snakket med folk fra andre avdelinger om hvor mye det var å rydde opp i og ordne da han begynte. Foran dem som hadde jobbet der i mange år og hadde hatt midlertidig lederansvar. Det er virkelig ikke sånn man motiverer de ansatte. Anonymkode: ce7f5...06b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #11 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke at folk kan ha så dårlige sosiale antenner. Har opplevd flere varianter av det der. Sjefene snakker opp nyansatte som med en gang får utvidet ansvar og tillit (uten å ha vist hva de kan). Forslag som de "gamle" ansatte har kommet med og som ble nedhøvlet da, er plutselig gull verdt og innovativt når det kommer fra en nyansatt. Anonymkode: ce7f5...06b Det har jeg også opplevd. Kommet med forslag som ble avslått som dårlig ide, og kort tid etterpå er en nyansatt allerede forfremmet for det samme plutselig innovative forslaget. Anonymkode: 246c3...a7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå