Gå til innhold

Er søsken virkelig verdt det?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på. Jeg har et herlig forhold til mine søsken og vi har hatt masse glede av hverandre hele oppveksten og i voksen alder. Så det var vel verdt det for foreldrene våre.

Mannen min har et helt nøytralt forhold til sine søsken. Kunne på en måte like gjerne ikke hatt de. Kanskje ikke verdt det for hans foreldre sånn sett. 

Anonymkode: 6506a...5bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis dette barnet får lov til å leve, tror jeg neppe det vil føle seg uønsket, selv om man må legge om noen praktiske rutiner.

Enebarn får mye oppmerksomhet og av og til litt rare, mens barn som har søsken, har alltid noen å leke med og utvikler sosiale ferdigheter ingen foreldre eller barnehage kan gi; å gi et barn et lite søsken, er en fantastisk gave som utallige barn har hatt stor glede av.

Anonymkode: 9d271...008

Herregud for et idiotisk svar, foto tog er enebarn smarte 

Anonymkode: b20a4...e56

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enebarn er hyggelig når de er så små. Men når de blir så store at du ikke lenger er verdens mest spennende, da er det kjedelig. Kjedelige høytider, uhorvelig kjedelige ferier med mamma og pappa, kjedelige helger. Helg på hytta med enebarn over 12 år? Lykke til. 

Dessuten, å være enebarn er ikke så kult når foreldrene blir gamle heller. 

Anonymkode: 6242a...53e

Null problem , man tar med venner 

Anonymkode: b20a4...e56

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis dette barnet får lov til å leve, tror jeg neppe det vil føle seg uønsket, selv om man må legge om noen praktiske rutiner.

Enebarn får mye oppmerksomhet og av og til litt rare, mens barn som har søsken, har alltid noen å leke med og utvikler sosiale ferdigheter ingen foreldre eller barnehage kan gi; å gi et barn et lite søsken, er en fantastisk gave som utallige barn har hatt stor glede av.

Anonymkode: 9d271...008

Kunne ikke vært mindre enig. 

Anonymkode: b0873...cb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enebarn er hyggelig når de er så små. Men når de blir så store at du ikke lenger er verdens mest spennende, da er det kjedelig. Kjedelige høytider, uhorvelig kjedelige ferier med mamma og pappa, kjedelige helger. Helg på hytta med enebarn over 12 år? Lykke til. 

Dessuten, å være enebarn er ikke så kult når foreldrene blir gamle heller. 

Anonymkode: 6242a...53e

Uenig her også. Fullt mulig å ha det gøy i eget selskap, og skaffe seg nye venner der man ferierer. 

Anonymkode: b0873...cb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er sykt glad for at jeg bare har ett barn jeg kan vie tiden min til. Jeg har aldri hatt et ønske om flere, og det høres mer slitsomt ut enn koselig. Nå er jenta mi snart 16, og hun er hele livet mitt. Jeg elsker at vi kan ha mamma-datter-tid, bare oss to, uten at jeg trenger å tenke på noen andre. Jeg vet selvsagt at jeg hadde tenkt annerledes om jeg hadde hatt flere barn, men jeg er innmari glad jeg slipper å ta hensyn til det. Særlig i dagens økonomi. Kun ett barn å "bekymre" meg over. Nå har jeg gode forutsetninger til å hjelpe til økonomisk hvis det skulle trengs, hadde straks blitt verre med to, eller tre for den saks skyld. Når du sier at du ikke vil ha flere, så skal du heller ikke få flere. Du bestemmer. Du er selvsagt nødt å snakke med mannen din, men til syvende og sist er det du som bestemmer. Your uterus, your choice... 

Anonymkode: 05b10...0c4

Samme her! 🥰 Jeg er også enebarn og verken jeg eller gutten min på 14 har noen gang savnet søsken. Og vi har det også kjempefint sammen! Det er godt at det blir mer normalisert å ha ett barn. Og selv om søskenpresset kan være stort fra eldre generasjoner, så blås i dem. Alle barn skal være ønsket av begge foreldre! Og viktigst av alt, TS: Det er kun oss selv som vet hvor stor kapasitet vi har. Hvor mange barn vi takler ❤️

Anonymkode: 86247...f6a

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva med fosterets rett til å få slippe å komme til verden som uønsket?

Anonymkode: 35c5b...85d

Ja det kan jo du si, når du ikke ble abortert selv. 

Anonymkode: e8891...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er mensen og sedutløsning også drap? Det er jo noen millioner potensielle barn som forsvinner i do. 

Anonymkode: 3617a...2fe

Det er jo ikke det, ettersom det ikke er befruktede celler. Forstår du ikke forskjellen, eller spiller du bare dum?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare du(dere) som bestemmer, og jeg vil anbefale dere en god og seriøs prat om dette.

Skal sies at jeg er sjeleglad for mine søsken, og at jeg nå er tante til mine nydelige nevøer og nieser. At jeg slipper å håndtere alderdommen til mine foreldre alene og alle minnene man kun får med søsken(selv om vi helt seriøst holdt på å ta livet av hverandre i barndommen). 
Jeg har selv to små og vi prøver på nr.3. Vi elsker våre to like høyt og ser hvordan de er sammen, med krangling og samarbeid. 

Anonymkode: d1b76...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her! 🥰 Jeg er også enebarn og verken jeg eller gutten min på 14 har noen gang savnet søsken. Og vi har det også kjempefint sammen! Det er godt at det blir mer normalisert å ha ett barn. Og selv om søskenpresset kan være stort fra eldre generasjoner, så blås i dem. Alle barn skal være ønsket av begge foreldre! Og viktigst av alt, TS: Det er kun oss selv som vet hvor stor kapasitet vi har. Hvor mange barn vi takler ❤️

Anonymkode: 86247...f6a

Jeg er ikke enebarn, men har en søster jeg aldri har hatt et nært forhold til. Kun svik og bedrag fra den kanten. Ønsker ikke det for mitt barn, og jeg storkoser meg med å kun ha ett barn jeg kan bruke all min tid på❤️Enig, normaliser det å ha ett barn!

Anonymkode: 05b10...0c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kun ett barn, og jeg syns deg er fint. Jeg selv har fire søsken, hvor alle har barn. Barnet mitt føler seg sjeldent alene, vi har alltid noen å være med. Jeg har muligens lyst på ett barn til, men da blir det stor aldersforskjell. Hun er syv nå! Ikke lett når man ikke finner riktig mann

Anonymkode: 4b244...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Trenger en liten pep!

Uplanlagt gravid i uke 7, har et barn på 2 fra før.

Jeg. Vil. Ikke. Ha. Fler!

Kjenner ingen glede over dette svangerskapet. Vet hvor sinnsykt hardt det er å ha baby. Tror ikke jeg klarer det hele en gang til. Oppe og surre hele natten. Sove 1 time der og 40 min der døgnet igjennom i månedsvis. Det gjør vondt å tenke på!!

2-åringen er så stor og flink nå. Nå er det jo gøy! Også skal vi seriøst tilbake til start?

Mannen gleder seg ellevilt, så er liksom ikke bare å ta en abort heller.

Men jeg klarer ikke å se for meg at jeg får til dette en gang til.

Anonymkode: d470b...82e

JA, søsken er verdt det❤️❤️ You can do it! 

Anonymkode: 6747e...cdd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...