HMK Skrevet 27. november 2024 #61 Del Skrevet 27. november 2024 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Dårlig helse er ikke kriminelt. Bare for å ha sagt det. Faen så dum tråd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 27. november 2024 #62 Del Skrevet 27. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Enkelt. På samme måte som man må oppgi høyde i passet, kunne man også oppgi vekt. Ved kjøp av mat måtte man fremvise ID, og de som har høy BMI, ville få langt større avgifter og ingen tilbud på usunne matvarer desto mer de veide; når en pose med potetgull koster en tusenlapp, er det ikke lenger like fristende å kjøpe den som når den koster 20 kroner på tilbud. Dette kunne naturligvis omgås ved at de fikk andre til å kjøpe mat for dem på samme måte som 14-åringer kan få andre til å kjøpe øl for seg, men dette er intet argument for 18-årsgrense ved kjøp av alkohol eller tobakk; vanskeligere tilgjengelighet fører til mindre forbruk. Obligatorisk ID ved kjøp av mat, skyhøye avgifter og ingen tilbud for folk med overvekt hadde ført til bedre folkehelse; når dette fungerer i forhold til tobakk, er det ingen grunn til at dette ikke skulle fungere i forhold til usunn mat. Anonymkode: 7a619...7af 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Du syns ikke vi skal tatovere dem på armen og sende dem i konsentrasjonsleir også, da? Disse mindreverdige tjukkasene som snylter på samfunnet vårt? I konsentrasjonsleir uten tilgang på annet enn vassgraut og dysenteri bør de slankes ganske effektivt. Jeg lukter troll på lang avstand. Endret 27. november 2024 av HMK 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #63 Del Skrevet 27. november 2024 Hvor kan jeg legge meg inn på en av disse fedmeleirene TS vil bygge? Regner med det blir lange ventelister hvis alle over normalvekt skal inn. Anonymkode: 2be97...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 27. november 2024 #64 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enkelt. På samme måte som man må oppgi høyde i passet, kunne man også oppgi vekt. Ved kjøp av mat måtte man fremvise ID, og de som har høy BMI, ville få langt større avgifter og ingen tilbud på usunne matvarer desto mer de veide; når en pose med potetgull koster en tusenlapp, er det ikke lenger like fristende å kjøpe den som når den koster 20 kroner på tilbud. Dette kunne naturligvis omgås ved at de fikk andre til å kjøpe mat for dem på samme måte som 14-åringer kan få andre til å kjøpe øl for seg, men dette er intet argument for 18-årsgrense ved kjøp av alkohol eller tobakk; vanskeligere tilgjengelighet fører til mindre forbruk. Obligatorisk ID ved kjøp av mat, skyhøye avgifter og ingen tilbud for folk med overvekt hadde ført til bedre folkehelse; når dette fungerer i forhold til tobakk, er det ingen grunn til at dette ikke skulle fungere i forhold til usunn mat. Anonymkode: 7a619...7af Herregud at det er mulig , er du virkelig seriøs? Vekt endrer seg også fra dag til dag, skal man skaffe seg nytt pass daglig eller ukentlig? Hvor mange penger og ressurser beslaglegger ikke det samfunnet? Noen folk ass … Og nei, jeg er ikke overvektig. Heller det motsatte (undervekt grad 2) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #65 Del Skrevet 28. november 2024 Nei. Dopmisbrukere er påvirket av stoffer og ikke mentalt tilstede, det er en helt annen sitsujon? Hvorfor forstår du ikke det? Anonymkode: 8c434...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #66 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På samme måte som at man nekter fok som er ruset og ha samvær med barn, så kan man nekte de som er ekstremt feite og ha samvær med barn. I noen tilfeller så viderefører de fedme problematikken til en ny generasjon, med de problemer det medfører. Det er litt ekstremt det skal jeg være enig i. Anonymkode: bc74d...2e0 Herregud jeg må le😂 Anonymkode: c94ba...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #67 Del Skrevet 28. november 2024 Paneera skrev (4 minutter siden): Herregud at det er mulig , er du virkelig seriøs? Vekt endrer seg også fra dag til dag, skal man skaffe seg nytt pass daglig eller ukentlig? Hvor mange penger og ressurser beslaglegger ikke det samfunnet? Noen folk ass … Og nei, jeg er ikke overvektig. Heller det motsatte (undervekt grad 2) Barns høyde endrer seg også, men passet deres varer i 5 år. Om noen veier 100 kilo idag, er sannsynligheten stor for at vedkommende veier noe tilsvarende om 5 eller 10 år. Gikk man mye ned i vekt, kunne man skaffe seg nytt pass. Forslaget mitt er i alle fall mer realistisk enn innleggelse, som ville føre til astronomiske utgifter for helsevesenet, kollaps i arbeidslivet, og kronisk mangel på lokaler hvis man skulle legge inn en stor andel av landets befolkning uten å la dem ha et lønnet arbeid. Anonymkode: 7a619...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #68 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjøn er hva du mener. Men skjønner du ikke selv også at selvom magen ruller etter en time så er du ikke sulten? Har du prøvd og bare ignorere det? Anonymkode: bc74d...2e0 Du er sykt glad i ordet bare. Kan ikke du innse at det er ikke bare å gjøre ditt bare gjøre datt. Visst alt er så enkelt så er vel du helt perfekt for det er bare ditt og datt. Anonymkode: b4404...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #69 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enkelt. På samme måte som man må oppgi høyde i passet, kunne man også oppgi vekt. Ved kjøp av mat måtte man fremvise ID, og de som har høy BMI, ville få langt større avgifter og ingen tilbud på usunne matvarer desto mer de veide; når en pose med potetgull koster en tusenlapp, er det ikke lenger like fristende å kjøpe den som når den koster 20 kroner på tilbud. Dette kunne naturligvis omgås ved at de fikk andre til å kjøpe mat for dem på samme måte som 14-åringer kan få andre til å kjøpe øl for seg, men dette er intet argument for 18-årsgrense ved kjøp av alkohol eller tobakk; vanskeligere tilgjengelighet fører til mindre forbruk. Obligatorisk ID ved kjøp av mat, skyhøye avgifter og ingen tilbud for folk med overvekt hadde ført til bedre folkehelse; når dette fungerer i forhold til tobakk, er det ingen grunn til at dette ikke skulle fungere i forhold til usunn mat. Anonymkode: 7a619...7af Hva skjer hos foodora? «Alert» når Mac D finner ut at kunden er overvektig og ikke kan handle der. Lættis opplegg. Eller blir man automatisk utenfor fra visse restauranter innpå appen når man legger inn passet. Må kanskje ha kroppsskanning på telefonen når du åpner appen så man kan sjelke at det ikke fraviker vesentlig fra oppgitt i passet. I beste fall kan du jo kanskje få tilgang til restauranter du er bannet fra, altså hvis BMI har sunket Anonymkode: c94ba...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #70 Del Skrevet 28. november 2024 Eller man kan sende dem Til Kristin Gjeldsvik. Der får de bare plukktallerkner og brokkolipizza Anonymkode: c94ba...4b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #71 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skjer hos foodora? «Alert» når Mac D finner ut at kunden er overvektig og ikke kan handle der. Lættis opplegg. Eller blir man automatisk utenfor fra visse restauranter innpå appen når man legger inn passet. Må kanskje ha kroppsskanning på telefonen når du åpner appen så man kan sjelke at det ikke fraviker vesentlig fra oppgitt i passet. I beste fall kan du jo kanskje få tilgang til restauranter du er bannet fra, altså hvis BMI har sunket Anonymkode: c94ba...4b1 Foodora ville sikkert elske kunder som måtte betale mer for maten fordi de er overvektige; dette ville bety mer penger i kassen. Naturligvis kunne alle handle mat hvor de ville, men forskjellen er at prisen for usunn mat ville bli langt dyrere når man skannet inn ID-en og oppdaget av vedkommende var i risikogruppen. Anonymkode: 7a619...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 28. november 2024 #72 Del Skrevet 28. november 2024 Jaaaaa! Tving meg ned i vekt, vær så snill!! Ta fra meg førerkortet inntill jeg har normal bmi. Gjerne putt meg i institusjon også! Kanskje jeg kan få en sånn stokk på parkeringsplassen hvor jeg er bundet i hode og armer? Så kan søte små barn få se de voksne spytte på dem, slik at de iallefall IKKE blir feit? Men jeg ber også om at det gjøres med alle andre som koster samfunnet : - Alle som bedriver risikosport - Alle som drikker alkohol - Alle som spiser ultraprossesert - Alle som trener FOR mye - Alle som sover mer enn 10 timer eller mindre enn 6 timer - Alle som kommer hit fra krig - Alle som stresser og velger å jobbe altfor mye - Alle som er psykisk syke - Alle som er aleneforeldre - Alle som blir mishandlet eller opplever omsorgssvikt osv ......... Pluss pluss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #73 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Foodora ville sikkert elske kunder som måtte betale mer for maten fordi de er overvektige; dette ville bety mer penger i kassen. Naturligvis kunne alle handle mat hvor de ville, men forskjellen er at prisen for usunn mat ville bli langt dyrere når man skannet inn ID-en og oppdaget av vedkommende var i risikogruppen. Anonymkode: 7a619...7af Ja, det er jo ikke så rent dumt sånn forretningsmessig. Helsemessig hadde det vært mer gunstig om de ikke fikk handle der Anonymkode: c94ba...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #74 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Foodora ville sikkert elske kunder som måtte betale mer for maten fordi de er overvektige; dette ville bety mer penger i kassen. Naturligvis kunne alle handle mat hvor de ville, men forskjellen er at prisen for usunn mat ville bli langt dyrere når man skannet inn ID-en og oppdaget av vedkommende var i risikogruppen. Anonymkode: 7a619...7af Skjønner ikke disse reaksjonene; idag har man for eksempel et system i helsevesenet der folk går til legen og får resepter på store mengder legemidler de egentlig ikke trenger, mens andre må kjøpe pillene på svartebørsen på gata; man gjør allerede forskjell på folk. Mens Ola må betale blodpris for å leie en hybel på Tøyen og ikke har penger til SATS, bor direktøren i en villa på Bygdøy med eget trimrom. Hva er galt med å legge til rette for en sunnere livsstil? Anonymkode: 7a619...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 28. november 2024 #75 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke disse reaksjonene; idag har man for eksempel et system i helsevesenet der folk går til legen og får resepter på store mengder legemidler de egentlig ikke trenger, mens andre må kjøpe pillene på svartebørsen på gata; man gjør allerede forskjell på folk. Mens Ola må betale blodpris for å leie en hybel på Tøyen og ikke har penger til SATS, bor direktøren i en villa på Bygdøy med eget trimrom. Hva er galt med å legge til rette for en sunnere livsstil? Anonymkode: 7a619...7af Det er mye man kan gjøre for å tilrettelegge for sunnere livsstil, dersom de ønsker at folk skal bli sunne. Problemet er at det ikke gir så mye økonomisk! De kunne forbydd godteri /snacks /tobakk /alkoholl eller satt opp prisen enormt- og gjort den sunne maten superbillig. De kunne gitt overvektige eller "inntykke" mennesker veldig rabatt på trening osv. Men det gjør de ikke, for hva skal alle gjøre om alle blir sunne og lever lenge? Det har ikke noen land råd til. Ikke Norge heller. Og da mister mange leger etc jobbene sine. Og de tjener lite penger. Det siste er nok det verste. Legemiddel industrien samt mat-industrien har gjort MYE skade. Og alle jobber som er blitt så stillesittende?! Vel.. Det er mye man kan gjøre. Men å gå etter individuelle tykke mennesker...? I tillegg er såååå mange mennesker inntykke, altså tykke på innsiden uten at det syns, disse er like skadelig for samfunnet. Det er nok ønsket at det er slik, tenker jeg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 28. november 2024 #76 Del Skrevet 28. november 2024 Du er en radikal stemme som fortjener å bli hørt. Fedmepeidemien trenger en snarlig løsning, så hvorfor ikke🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #77 Del Skrevet 28. november 2024 Perfume skrev (30 minutter siden): Det er mye man kan gjøre for å tilrettelegge for sunnere livsstil, dersom de ønsker at folk skal bli sunne. Problemet er at det ikke gir så mye økonomisk! De kunne forbydd godteri /snacks /tobakk /alkoholl eller satt opp prisen enormt- og gjort den sunne maten superbillig. De kunne gitt overvektige eller "inntykke" mennesker veldig rabatt på trening osv. Men det gjør de ikke, for hva skal alle gjøre om alle blir sunne og lever lenge? Det har ikke noen land råd til. Ikke Norge heller. Og da mister mange leger etc jobbene sine. Og de tjener lite penger. Det siste er nok det verste. Legemiddel industrien samt mat-industrien har gjort MYE skade. Og alle jobber som er blitt så stillesittende?! Vel.. Det er mye man kan gjøre. Men å gå etter individuelle tykke mennesker...? I tillegg er såååå mange mennesker inntykke, altså tykke på innsiden uten at det syns, disse er like skadelig for samfunnet. Det er nok ønsket at det er slik, tenker jeg.. På mange måter har du rett, men ser man litt tilbake i tid, er ikke et samfunn med slankere mennesker synonymt med samfunnets økonomiske undergang. Ser man på bilder fra Norge på 60-tallet, var de aller fleste slanke eller normalvektige; kvinnene satt stort sett hjemme som husmødre og oppdro barna mens mannen var på jobb, og samfunnet fungerte greit uten overdreven import av varer; industrien i Norge sørget for at landet var rimelig selvforskynt, legene og tannlegene gikk ikke arbeidsløse, man spiste sunnere og laget middagen med råvarer kjøpt i nærbutikken på hjørnet, og lørdagsgodt for barna var forbeholdt lørdagene mens NRK underholdt med en kanal - det er bare å åpne en historiebok; folk som Rolf Wesenlund som var litt fyldigere, var heller unntakene enn regelen når det er snakk om vekt. Og dette var i en tid uten oljen. Så klarte Norge seg bra den gang, er det egentlig ingen grunn til at man ikke skulle klare det også idag; folk må bare endre holdningene sine, og innse hva sentraliseringen og globaliseringen har ført til; landets befolkning begynner å minne om amerikanerne på 70-tallet som satt dagen lang foran TV-en og fikk maten levert på døren mens de selv ble tykkere og tykkere; det er ikke en god utvikling for samfunnet som helhet at folk sitter foran en skjerm mens de blir sykere og sykere. Anonymkode: 7a619...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #78 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De blir fratatt førerkortet h us de ikke greier og vise til edruelighet. Det med at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist gjelder ikke her. Mener Politi/Lege at du ikke er edruelig så kan de nekte deg og kjøre bil, slik det skal være. Man kan godt drikke hver helg uten aldri å ha kjørt i fylla, men allikevel ende opp uten førerkort. Anonymkode: bc74d...2e0 Herregud for noen teite argumenter du kommer med! Ingen rusmisbrukere kan tvinges til behandling, og d å ta førerkortet fra dem er ikke å tvinge dem til avrusning! Bil kan de jo kjøre både med og uten førerkort og rusmidler. Så med mindre man sperrer de inne så kan de ikke tvinges til noe! Anonymkode: 6f84c...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #79 Del Skrevet 28. november 2024 tussi84 skrev (2 timer siden): Dette er et glimrende innlegg som svarer på det at behandlingen mot overvekt og fedme ikke er godt nok. Det er massevis av behandling vedr det fysiske som kan foreslås eller gjøres, men stort sett så løser de ikke det psykiske faktorene bak det at folk overspiser eller spiser alt for mye feil type mat. Å spise pga følelser eller trøst, eller at man bruker mat som en slags belønning kan ikke løses i det lange løp med slankemedisin, slanke operasjoner, dietter, mer trening osv. Nei det må løses like mye med psykisk tett oppfølging. Hver enkelt individ må få behandling Og hjelp for det psykiske som trigger overspising/feil mat. Først når det er løst, så blir kanskje det fysiske lettere å behandle også. Det psykiske og fysiske henger ofte sammen.. Og som jeg sa, hva med og bare spise mindre? Som legen sa til meg på sykehuset etter at jeg sa at jeg hadde spist en hel grandis og fått forstoppelse, (nå er ikke jeg overvektig, men sliter med magen) Selvinnsikt og litt struktur på hva man spiser, og hvor mye er fint. Og jeg er helt enig med han. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #80 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud for noen teite argumenter du kommer med! Ingen rusmisbrukere kan tvinges til behandling, og d å ta førerkortet fra dem er ikke å tvinge dem til avrusning! Bil kan de jo kjøre både med og uten førerkort og rusmidler. Så med mindre man sperrer de inne så kan de ikke tvinges til noe! Anonymkode: 6f84c...42b Vel. Lovverket sier at du tar feil, så det orker jeg ikke og diskutere med deg. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå