AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #41 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er ikke jeg TS, men man tar fra de førerkortet fordi de nekter og ikke drikke er jo en form for tvang. Man tvinger de til ikke å ha samvær med unger pga rusbruk. Man kan tvinge de til rehabilitering. Alt dette er jo gjort for at de skal bli nyktre/edru og for at det går ut over folkehelsen, koster penger og helbrede de. Feite folk koster også samfunnet betydelige summer. Slitasje skader, hjertet må pumpe ekstra. Økt risiko for livsstilssykdommer er bare en a grunnene til og gå ned i vekt. Anonymkode: bc74d...2e0 Kan man tvinge rusmisbrukere til rehabilitering? Fortell! Anonymkode: b689c...e7c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 27. november 2024 #42 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): I samme slengen slår jeg et slag for å kastrere menn som driver med fysiske overgreps. De som bestiller overgrep på nett, må gjøres blinde. Bare to av mange forslag. Disse utgjør jo tross alt en fare for mange, i motsetning til feite folk. Anonymkode: 881dd...a76 Absolutt!..👏..og folk som kjører over fartsgrensa får kappa av gassfoten rett ovenfor kneet da..?..😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #43 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg er overvektig, har slitt med spiseforstyrrelse i ca 40 år. Jeg har bedt om hjelp fra legen flere ganger, og fra DPS. Men jeg får ikke hjelp. Nå er og magen ganske ødelagt, og samme med forbrenningen. Og begge barna mine er normalvektige og sunne. De er nå tenåring og ung voksen. For mitt kosthold er rart, jeg drikker en kaffe om morgningen, ellers bare vann, kan drikke økologisk te uten søtning på vinteren. Ellers spiser jeg ren, sunn mat. Jeg liker ikke junk food, eller fet mat. Men jeg elsker is, og glad i litt godteri. Og jeg har gode perioder hvor jeg bare spiser sunt, så dårlige perioder hvor jeg da spiser en del is, så dårlige perioder hvor jeg spiser alt for lite mat. Men hjelp får jeg ikke. Anonymkode: 6ab0e...7c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #44 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hahhahaha... Du tror at å ta ifra rusmisbrukere førerkort og samvær med barn handler om å få de til å slutte å ruse seg? 😂😂 Hvor korttenkt kan man bli....? Anonymkode: c1cd0...2b6 Nei. Du bruker tvang for hindre at noen ikke skal kjøre. Du bruker tvang for at man ikke skal omgås barn når man er ruset. Begge to er eksempler. Anonymkode: bc74d...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #45 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man tvinge rusmisbrukere til rehabilitering? Fortell! Anonymkode: b689c...e7c Man kan tvinge rusmisbrukere til rehabilitering, men det gjennomføres sjelden. Det står informasjon om det her. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #46 Del Skrevet 27. november 2024 Tått skrev (1 time siden): Absolutt!..👏..og folk som kjører over fartsgrensa får kappa av gassfoten rett ovenfor kneet da..?..😂🙈 Nå skriver du bare tull, selvfølgelig skal de ikke det. De blir bøtelagt. Pluss, det er rus og kjøring som dreper flest i trafikken her i landet, ikke Gudrun på 63 som ligger 81 i 60 sona Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #47 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal vi da også bruke tvang mot de som er undervektige, røyker, drikker alkohol eller utøver andre ting som kan anses skadelig og? Vil vi bli Nord-Korea style? Anonymkode: 3d8c4...c30 Mot de som drikker alkohol i store mengder så bedriver vi allerede tvang igjennom og nekte de og kjøre bil pga mangel på edruelighet. Røykere blir tvunget til og gå ut og røyke. Der blir det brukt tvang. I alvorlige tilfeller av undervekt så blir det brukt tvang der og (med rette for og redde liv og helse slik det burde være) Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #48 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Røykere og folk som drikker hver helg, koster også masse for samfunnet. Men ingen tvang mot dem, gitt. Anonymkode: 338ad...91e Vel de betaler nok størsteparten selv. Anonymkode: d7392...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #49 Del Skrevet 27. november 2024 Og de som er overvektig pga medisiner? Anonymkode: d7392...090 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #50 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her burde du jo bare spise mindre. Ikke at jeg er noen ekspert, men hvorfor spise 1 hel pizza når du vet at du blir mett av en halv? Anonymkode: bc74d...2e0 Fordi det er ikke så enkelt som det. Jeg spiser 1 pizzastykke, så går det en time og så er jeg sulten (tror magen min) ellers er jeg stresset/kjeder meg/ser noe godt/sett inn unnskyldning her. Jeg kan spise lite, null problem men så sier magen "rumle, rumle" og så tenker hjernen sitt ognså har vibdet gående. Drikker ofte for å se om jeg faktisk er tørst (drikker 1,5l vann, kaffe og 1 boks Pepsi max om dagen, av og til mer), men som jeg skrev: sukker er mitt dop. Det er ikke noe jeg sier fordi det er kult, men fordi det er min absolutte avhengighet. Kan holde meg lenge uten sukker, gikk lavkalori for mange år siden (lavkarbo-høy fett) og holdt meg i ketose... men så sprakk jeg og dermed var jeg i gang igjen. Som alltid. Det er både fysisk OG psykisk, men utenom at noen forfølger meg livet ut vil jeg mest sannsynlig gå opp i vekt igjen.. som alltid.. Anonymkode: 56769...178 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #51 Del Skrevet 27. november 2024 Su får lenke fast alle disse ekstremsportutøverne i samme slengen. Risikovillige andre adrenalinjunkies som koster samfunnet enorme summer å redde, lappe sammen og etterhvert uføretrygde når de ikke funker lenger. Anonymkode: 38258...85e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #52 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken tvang mener du brukes mot rusmisbrukere? Svar på det FØR en diskusjon kan finne sted Anonymkode: 1b183...699 Enkelt. På samme måte som man må oppgi høyde i passet, kunne man også oppgi vekt. Ved kjøp av mat måtte man fremvise ID, og de som har høy BMI, ville få langt større avgifter og ingen tilbud på usunne matvarer desto mer de veide; når en pose med potetgull koster en tusenlapp, er det ikke lenger like fristende å kjøpe den som når den koster 20 kroner på tilbud. Dette kunne naturligvis omgås ved at de fikk andre til å kjøpe mat for dem på samme måte som 14-åringer kan få andre til å kjøpe øl for seg, men dette er intet argument for 18-årsgrense ved kjøp av alkohol eller tobakk; vanskeligere tilgjengelighet fører til mindre forbruk. Obligatorisk ID ved kjøp av mat, skyhøye avgifter og ingen tilbud for folk med overvekt hadde ført til bedre folkehelse; når dette fungerer i forhold til tobakk, er det ingen grunn til at dette ikke skulle fungere i forhold til usunn mat. Anonymkode: 7a619...7af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #53 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fordi det er ikke så enkelt som det. Jeg spiser 1 pizzastykke, så går det en time og så er jeg sulten (tror magen min) ellers er jeg stresset/kjeder meg/ser noe godt/sett inn unnskyldning her. Jeg kan spise lite, null problem men så sier magen "rumle, rumle" og så tenker hjernen sitt ognså har vibdet gående. Drikker ofte for å se om jeg faktisk er tørst (drikker 1,5l vann, kaffe og 1 boks Pepsi max om dagen, av og til mer), men som jeg skrev: sukker er mitt dop. Det er ikke noe jeg sier fordi det er kult, men fordi det er min absolutte avhengighet. Kan holde meg lenge uten sukker, gikk lavkalori for mange år siden (lavkarbo-høy fett) og holdt meg i ketose... men så sprakk jeg og dermed var jeg i gang igjen. Som alltid. Det er både fysisk OG psykisk, men utenom at noen forfølger meg livet ut vil jeg mest sannsynlig gå opp i vekt igjen.. som alltid.. Anonymkode: 56769...178 Jeg skjøn er hva du mener. Men skjønner du ikke selv også at selvom magen ruller etter en time så er du ikke sulten? Har du prøvd og bare ignorere det? Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #54 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og de som er overvektig pga medisiner? Anonymkode: d7392...090 De som er overvektige pga medisiner har vel det som en bivirkning? De går over, det er kun i oppstartsfasen eller ved opptrapping. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #55 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Enkelt. På samme måte som man må oppgi høyde i passet, kunne man også oppgi vekt. Ved kjøp av mat måtte man fremvise ID, og de som har høy BMI, ville få langt større avgifter og ingen tilbud på usunne matvarer desto mer de veide; når en pose med potetgull koster en tusenlapp, er det ikke lenger like fristende å kjøpe den som når den koster 20 kroner på tilbud. Dette kunne naturligvis omgås ved at de fikk andre til å kjøpe mat for dem på samme måte som 14-åringer kan få andre til å kjøpe øl for seg, men dette er intet argument for 18-årsgrense ved kjøp av alkohol eller tobakk; vanskeligere tilgjengelighet fører til mindre forbruk. Obligatorisk ID ved kjøp av mat, skyhøye avgifter og ingen tilbud for folk med overvekt hadde ført til bedre folkehelse; når dette fungerer i forhold til tobakk, er det ingen grunn til at dette ikke skulle fungere i forhold til usunn mat. Anonymkode: 7a619...7af Eventuelt tvangsinnleggelse av de overvektige? Etter et visst antall bekymringstelefoner, så ble det veiing og om bmi var ut av kontroll, innleggelse. Anonymkode: 32f18...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 27. november 2024 #56 Del Skrevet 27. november 2024 Nei, vi skal ikke bruke tvang. Derimot handler dette om livsstil og forebygging. Jeg mener en bør ha 3 timer gym i uka innlagt i arbeidsdagen. Har du ikke dem så mister du lønn for tre timer. Da blir det selvfølgelig 40 timers uke. Nå er jeg tilhenger av heldagsskole med fritidsaktiviteter og 6 timersdag også, men dette er andre diskusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #57 Del Skrevet 27. november 2024 Aktiv dødshjelp til overvektige og narkomane, what the heck, sleng på uføre i samme slengen.. Tvangs steriliser bærere av fragilt x syndrom og aborter bort downs.. Ikke engang nazistene hadde kommet på dette 🤦♀️ Anonymkode: c1770...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 27. november 2024 #58 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært stor hele livet. Jeg har prøvd enhver diett og livsstilsendring du kan tenke deg. Jeg har til og med gått på fedmekurs på klinikk og tatt gastric bypass kirurgi. Men sukker er min dop. Det er min venn, min trøst, mitt kos, min feiring, mine følelser er koblet til maten jeg spiser. Jeg kjenner ikke metthetsfølelse slik folk kjenner det (visstnok og tydeligvis) og det å "gresse" faller like enkelt for meg som å puste. Jeg kan overspise for å kjenne sultfølelse mindre enn en time senere. Helt idiotisk. Spørsmålet mitt er: Hva tvang kan du påføre meg som ikke allerede har blitt forsøkt av meg selv? Skal du forfølge meg resten av livet? Anonymkode: 56769...178 Dette er et glimrende innlegg som svarer på det at behandlingen mot overvekt og fedme ikke er godt nok. Det er massevis av behandling vedr det fysiske som kan foreslås eller gjøres, men stort sett så løser de ikke det psykiske faktorene bak det at folk overspiser eller spiser alt for mye feil type mat. Å spise pga følelser eller trøst, eller at man bruker mat som en slags belønning kan ikke løses i det lange løp med slankemedisin, slanke operasjoner, dietter, mer trening osv. Nei det må løses like mye med psykisk tett oppfølging. Hver enkelt individ må få behandling Og hjelp for det psykiske som trigger overspising/feil mat. Først når det er løst, så blir kanskje det fysiske lettere å behandle også. Det psykiske og fysiske henger ofte sammen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #59 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg skjøn er hva du mener. Men skjønner du ikke selv også at selvom magen ruller etter en time så er du ikke sulten? Har du prøvd og bare ignorere det? Anonymkode: bc74d...2e0 Selvfølgelig. Men jeg har en spiseforstyrrelse og det er en livslang kamp. For det meste taper jeg. Det er ikke enkelt og det finnes ingen quick fix. Anonymkode: 56769...178 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 27. november 2024 #60 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Når man tvangsinnlegger folk som kommer med idiotiske utsagn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå