Grüner Skrevet 29. november #101 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 20.34): De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Rusmisbrukere tvinges ikke de heller. De legger seg som regel frivillig inn for avrusning med mindre de har begått kriminelle handlinger og hvor avrusning er en del av dommen. Litt skremmende og nazifisert tankegang å skulle tvangsbehandle alle som på én eller annen måte ikke passer inn i A4-samfunnet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 29. november #102 Del Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 20.50): Røykere blir tvunget til og gå ut for og røyke. De blir tvunget vekk fra innganger Og blir tvunget til å ikke røyke innendørs. Folk som drikker hver helg kan bli tvunget til ikke og kjøre bil. Anonymkode: bc74d...2e0 men mange plasser så er det ikke lov å spise f.eks på busser mange plasser, i badekaret til naboen(ofte ialfall) så blir man tvungen vekk. Så der har du tvang. Vi får øke prisen på alt usunne med 1000% så blir det nok en ordning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lili-S Skrevet 30. november #103 Del Skrevet 30. november AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 21.06): De blir jo tvunget til og ikke være sammen med barna pga rusmisbruket sitt. Hvis rusmisbrukere blir tvunget til ikke og kjøre bil, så er det jo en form for tvang? Anonymkode: bc74d...2e0 Ja, jeg forklarte meg kanskje uklart? Det jeg mente var at de selvfølgelig blir tvunget, men det er jo av hensyn til barna! Ingen barn skal vokse opp blant rusmisbruk. Det virket som om den jeg siterte mente at rusmisbrukere kun blir tvunget pga at de selv skal bli rusfrie? Samme med å bli fratatt førerkortet. Naturligvis blir de det! Er jo dritfarlig å ha rusede folk bak rattet. Overvektige utgjør jo ikke fare for andre, så det går jo ikke an å sammenligne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember #104 Del Skrevet 2. desember Lili-S skrev (På 30.11.2024 den 21.04): Ja, jeg forklarte meg kanskje uklart? Det jeg mente var at de selvfølgelig blir tvunget, men det er jo av hensyn til barna! Ingen barn skal vokse opp blant rusmisbruk. Det virket som om den jeg siterte mente at rusmisbrukere kun blir tvunget pga at de selv skal bli rusfrie? Samme med å bli fratatt førerkortet. Naturligvis blir de det! Er jo dritfarlig å ha rusede folk bak rattet. Overvektige utgjør jo ikke fare for andre, så det går jo ikke an å sammenligne. Det var meg du siterte. Selvfølgelig er det for barnas beste at de blir tatt ifra rusede foreldre, slik det skal være, men det blir likevel at de blir tvunget til og ikke være samme med de fordi de er rusa. Det samme gjelder rus og førerkort. Så vi har begge rett her. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet lørdag kl 21:47 #105 Del Skrevet lørdag kl 21:47 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 20.34): De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Man kan ikke bruke tvang, men heller hjelpe dem sånn at de kan hjelpe seg selv. Jeg er selv overvektig og det er kostholdet mitt, så det er min egen feil. Jeg prøver nå og reverse årevis med mishandling av kroppen min. Har vært med på et opplegg via en overvektsklinikk, prøver å bli mer aktiv og spise sunnere. Men jeg opplever at sunn mat, frukt, grønnsaker og 5 om dagen kan bli ganske dyrt. Spesielt når man er 4 stykker som bor under samme tak, hvor en av oss må ha glutenfri og laktosefri mat (som overhodet ikke er billig what so ever), så kommer det mat til to til pluss meg som prøver å endre kostholdet oppå der igjen. Det hjelper ikke at prisene på mat har økt heller. Vi bruker nå 13-14 000 kr på mat, som er 3-4000 kr mer enn vi gjorde før. Hvis regjeringen vil at folk skal spise sunnere og spise 5 om dagen, ikke spise pasta, spise mer fisk osv, så må faktisk den maten bli mye billigere enn det den er i dag. En liten kurv med jordbær koster f eks 70 kr for usle 400 gram. Hvor mye vi spiser av jordbær varierer fra måned til måned, men det kan fort bli noen hundre i løpet av en måned. Dette er jo bare et eksempel. Men jeg reagerer på at de vil at vi skal spise mer av ditt og datt, men å gjøre det mer rimeligere, det skjer ikke. Istedenfor så blir det dyrere og hvis man må velge mellom jordbær til 70 kr eller en pakke pasta til 30 kr som kan mate en familie på 3-4 stk, så velger man så klart pastaen, da den er billigere. Usunn mat er billigere enn sunn mat, det kommer man ikke unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:46 #106 Del Skrevet mandag kl 08:46 Jeg er ikke for tvang, men jeg er for å ha dyrere usunn mat, og billigere sunn mat. Å kjøpe en grandis er dessverre mye billigere enn å kjøpe inn ingredienser til en hjemmelaget pizza. Frukt, grønnsaker, nøtter, fisk, rent kjøtt osv. er dessverre veldig dyrt. Dyrere usunn mat, slutt med reklame for usunn mat (det er heldigvis muligens på trappene) kan gjøre noe i hvert fall, selv om det ikke løser alt. Tror dette livet vi lever som er ganske stressende for mange, bidrar til raske, usunne løsninger i en travel hverdag. Anonymkode: 06ac5...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå